Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Tota sun projektista on saatu motivaatioo tähänkin peliin. Olet tehnyt sen verran hienoa jälkeä.

Nyt kun nämä isoimmat reiät on paikattu ja heppailtu pikkuhiljaa niin pitää alkaa sopimaan puhaltajan kanssa aikatauluja. Bitumit pitää kaapia vielä pois kaikki ennen sitä, sillä ne ei puhaltamalla lähde. Vartaaseen tämän aion laittaa puhalluksen jälkeen, niin on mukavampi touhuta vetaritunnelit.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
lepidus
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 28, 2023 22:20

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja lepidus »

rossnach kirjoitti:
Ti Huhti 01, 2025 22:26
Tota sun projektista on saatu motivaatioo tähänkin peliin. Olet tehnyt sen verran hienoa jälkeä.

Nyt kun nämä isoimmat reiät on paikattu ja heppailtu pikkuhiljaa niin pitää alkaa sopimaan puhaltajan kanssa aikatauluja. Bitumit pitää kaapia vielä pois kaikki ennen sitä, sillä ne ei puhaltamalla lähde. Vartaaseen tämän aion laittaa puhalluksen jälkeen, niin on mukavampi touhuta vetaritunnelit.
Se on aina kiva jos puuhastelut motivoivat muitakin.
Jos vain mahdollista, niin kannattaa ripustaa kampe vartaaseen jo ennen kun aolittaa bitumin kaapimisen pois pohjasta. Säästyy monelta palovammalta ja on mukavampi tehdä ei niin mukavaa hommaa inhimillisemmässä asennossa :)
Puhaltajakin kiittää ja laittaa pienemmän laskun kun ei tarvitse selällään auton alla puhaltaa jos kori on vartaassa.


Janne
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Pitäny tuohon käyttöpeliin tehdä kattoverhoilun korjaus jo vuoden verran. Kangas on vartoillut tuossa jo pitkään ja nyt sitten päätin touhuta. Ei ihan priima tullut mutta hyvä. Meinas käydä hassusti kun tuo 3m spray liima oli käsittämättömän kiukkuista. Kangas on muovikumista ja hieman tummempaa mielestäni sisustaan sopivaa. Hattuhylly ja c pilarit tehty jo samalla.

Kuva
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
lepidus
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 28, 2023 22:20

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Eihän tuo pahasti pielessä ole kuitenkaan.
Se on just se ongelma noiden "paukkupullojen" kanssa, että kestää kamppeen levittäminen ihan liian kauan. Kontaktiliima ehtii kuivua "pikaliimaksi" ennen kun sen on saanut suihkittua pintaan. Joissain tapauksissa tämä ei toki haittaa, mutta vaahtomuovin ja vähänkään soviteltavien kappaleiden kanssa ongelma korostuu.


Janne
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1112
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Katohan vaan. Oman projektisatkun katto roikkuu oikein mallikkaasti ja mielessä on ollut juurikin tummempi kangas. Oikeastaan musta :D . Yo. kuva sinetöi päätöksen.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Tuli tuo turbopyssy haettua kuukausi sitten talvisäilöstä. Monenlaista parantelua ollut tässä pitkin talvea ja homma jatkuu edelleen. 2d sai siirtyä hetkeksi tallista takaisin pihalle kun tämän askartelen taas leima kuntoon. Ilmajousille ei ole muutoskatsastettu niin leimalle painoin tavan jouset tilalle. Abs antureita tarvitsee vielä metsästää kun 2 meni särki irrottaessa.

Vanteisiin tilasin uudet rosteriset lipat ja erittäin matalat renkaat, jotta auton saisi tosissaan mahalleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Moottori tulee hieman pitemmillä kangilla ja takokamoilla. Voimansiirtoa muutellaan hieman. Laatikkona toimii siis perus 5 lovinen.

Kuva

Kuva

Männät on b205 wössnerit ja lohkoon on lisätty öljysumut. Kampiakseli on uudemmasta koneesta, niitä saa vieläkin uusia edullisesti. Laskeskelin että näillä romuilla, madalletulla t7 kannella ja paksulla cometicilla tulis n.12 puristussuhde. Ja dynaaminen puristussuhde on jotain muuta kun on tuo enem 10.4 imunokka ja hiottu 9.45 pakonokka joilla aukioloa ykk on paljon enemmän. Ihan sopiva viinalle ja tolle 6262 ahtimelle jolla ei tulla ahtamaan baaria enempää.
Kuva

Kuva
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Kyllä nuo uudet rosterilipat on vaan aikapaljon hienommat kun vanha hapettunu ja rotvalliin kolhittu alumiiniset. Jospa näitä ei tarvisi kiilloitella vaan säilyisi hyvänä. Tämmösistä palikoista saa kyllä kummasti motivaatioo tuohon auton hieromiseen. Vanteen keskiöt tarvii maalata jollain mukavalla värillä vielä, kun vaan keksis että millä.

Kuva

Kuva
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja mestari »

Oliko sorvissa lootan ratas
Oliko neulajäljet hakkaantuneet
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Yötuurissa tulee tehtyä omia hommia jonkun verran tossa töitten ohessa(vai toistepäin :lol: ). Tänään touhuan näitä vetarinmaljan holkkeja peltisten tilalle. Autossa olevassa laatikossa on jo tänmöiset mutta onpahan nyt sitten enemmänkin.

Kuva

Ja ylempään: ei tossa ryhmäpyörässä mitään vikaa ollut, mutta kokeillaan hieman parannella. :saab:
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Vastaa Viestiin