Autokuume taltutettu pitkäksi aikaa (kuvia lisätty)
Siis -90 Talladega, jossa Aeron viistokeula ja takapuskuri..? Optisesti siis -91 Aero. Mun vanha. Jussi ........?dimebak kirjoitti:Kiitos kiitos. Ei sen kummemmin ole löytynyt mitään vikaa. Oikeastaan pienet ruosteen alut tankin lunkasta, ovista ja konepellin sisäreunoista. Eipä ne hirveämmin pistä silmään mutta kesällä ku ottais ne "kiinni" eli fiksais pois![]()
Siinä olet kyllä oikeassa. Sitä kyllä sietää miettiä mutta eiköhän odotella, että tulee kunnon kesäkelitG-mies kirjoitti:Ja turhaa sinä vaihdatat niitä jarrulevyjä jossain liikkeessä, hommaat osat ja tehdään porukalla. Minä ainakin osallistun sitten tarvittaessa.![]()
Huomenna otan kuvia. Yksi kuva olis mutta sekin on otettu ratin helkkarin pitkästä suorasta.Reetu kirjoitti:omistat muuten kameran , eli pistäppä kuvia näkösälle.
Et, varmaan. Punainen se ainakin oli.Tri-Lo kirjoitti:Oonko oikeassa jos arvaan että myyjällä oli samanvärinen Talladega-Aero-tonnari pihassa..?
Re: TURBO!
Heh, arvelinkin!Og900T16 kirjoitti:Joo, täällä se on sun "vanha" Talladegasi ja mun uusi "optisesti" Aero![]()
Ihan tulee tippa linssiinkun tota entistä Satkuani on kehuttu
![]()
Hieno TURBO se on ja nyt edelleenkin hyvissä käsissä!
Oh...
Ei tietenkään. Siitä olisi tarkoitus fiksata radiot yms. pois. Takakajareiden aukot on helppo peittää mutta etukajarit saa jäädä. Siitä tulee sellainen fiilistelyajo-auto, jossa kuunnellaan pelkkää vaparin murinaa. Ja tietenkään ei unohdeta niitä pieniä suunniteltuja virivirejä.Myrkky kirjoitti:Mut älä vaan unohda dimebak sitä sinun hyvin pidettyä nättiä tuplaysiäsi... onnea jokatapauksessa uuden auton johdosta ja olkoon murphy sinulle armollinen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
						9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- 
				dartsiartsi
 - "Turbo"
 - Viestit: 278
 - Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
 - Paikkakunta: Tikkakoski
 
Re: Autokuume
Tuli sitten toteutettua itseään, parkkipaikalla on nyt toinen Saab: 900i 2D Sedan -84, ajettu 227 tkm; juuri saatu Tampereelta Espooseen (jep, se täälläkin markkinoitu kulkine). Hienoa kyytiä, sitä ei Aeroilun jälkeen tajunnutkaan, kuinka mukavaa on ajaa autolla jolla on normaali maavara. Hyvin tukeva vekotin, ei kitinöitä, natinoita tms ylimääräistä ja kävi hyvin. Ei mutkaa pakosarjassa, mutta nyt pääsee avokki ajelemaan rauhassa ilman kitinöitä Aeron kulumisesta 
 Kyllä 900i:lläkin ehtii, 100 km/h talvirenkailla oli mukava matkanopeus.
Eihän tämä nyt aivan keväisen autokuumeen hoitoa ole, mutta jotain pientä sentään. Nyt vain nätit (&edulliset) Saab-vanteet kesäkumeille, fiksailua ja kakkos-auto on valmis! Mitähän sitten..
 
			
			
									
									
						Eihän tämä nyt aivan keväisen autokuumeen hoitoa ole, mutta jotain pientä sentään. Nyt vain nätit (&edulliset) Saab-vanteet kesäkumeille, fiksailua ja kakkos-auto on valmis! Mitähän sitten..
petteri75 kirjoitti:Itsekin on nyt vk:n ajan tullut seurattua auto-ilmoittelua, mutta ei tämä kovin lämmintä kuumetta ole, kun budjettirajoitus on kova (max 500€). Lisäksi pitäisi olla kaikenlaista tylsää, rengaskertoja, toimivia lisävarusteita, vetokoukkuja jne.. Tuollaisilla noin "uusilla" Saabeilla pystyy vielä päästelemään ja varsinkin kunnossa ollessaan jarrut ovat ns. hyvät. Huollattaminen jne on lompakolle raskasta ja ei ole kivaa kuluttaa vähäisiä varojaan moiseen, mutta kokemuksesta voi sanoa, että jälkeenpäin on vain hyvä kun taas yksi huolenaihe takanapäin.
Onnittelut kuitenkin uudesta autosta, kaikenlaista arkipäiväistä mietiskelyä edesauttaa auton pitäminen hyvässä kunnossa, ja varsinkin kiiltävänä!
- 
				Classic 900
 - "Aero"
 - Viestit: 323
 - Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
 - Paikkakunta: Porvoo
 
Hieno peli. Hovikorjaamoni on kasaamassa lievästi kolaroidusta vm.90 kolmiovisesta täyspaineturbosta uutta autoa. Sama väri. Auto maalataan, ruostesuojataan ja kone viritetään perinteisellä tavalla, ei mitään lastuja vaan sisuskalut uusiksi. Tavoitteena on muuttaa vakiolukema 175 hv muotoon n. 250-275 hv. Ukoilla on rallitalli, joten viritys sujuu ja oma maalaamo löytyy myös. 
Kun projekti tänä vuonna valmistuu katsellaan ja kokeillaan, sitten ruvetaan tinkaamaan
			
			
									
									Kun projekti tänä vuonna valmistuu katsellaan ja kokeillaan, sitten ruvetaan tinkaamaan
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994  ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
						Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713