V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Haza »

Cona kirjoitti:
Pe Syys 25, 2020 18:57
Ei kait diesel-Vagineissa ongelmia ole niin paljon ollutkaan moottorissa. Pois lukien kutosdieselit ja muut erikoisuudet. :lol:
Voi kuule....

Nelisylinterisissä VAG dieseleissä tällä vuosituhannella mm.
öljypumpun käyttöakselista kulmat pois ja pumppu seis
jakohihnan kiristimen pinnapultti korkkaa irti kannesta tai katkeaa
vnt jumit turboissa
50-100tkm kestävät suuttimet
öljypumpun/tasapainoakseliyksikön ketjukäytön rattaista hampaat pois -> pumppu seis
suuttimien johtosarjavikoja
lohkon kyljestä kurkkivia kiertokankia
viallisia egr-venttiileitä (vaihdettuna merkkiliikkeessä 800€+)

siinä nyt alkuun :lol:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2940
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kiitos korjauksesta. :mrgreen:

T. Rellisti
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

Cona kirjoitti:
Pe Syys 25, 2020 21:47
T. Rellisti
Saabilla ajaa saabisti ja Volvolla ajaa volvisti, mutta Meganella ajaa Meganisti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1660
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Äitini haluaisi ostaa Audi TT:n, vm 2015 ja uudemmat kiinnostelee kuulemma :D.

Olikos noissa 1.8 TFSI -koneissa enää öljynsyöntiongelmaa? Jostain luin, että 2012 eteenpäin olisi korjattu jossain määrin tuota. Venyykö jakoketju?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mitä minä olen ymmärtänyt, niin 2016 on jonkinlainen rajavuosi, josta eteenpäin laatu on parempaa ja vuodesta 2019 lähtien kun tuli esim. tuo meidänkin Superbissa oleva 1.5-litrainen, ovat aika ongelmattomia. 1.8 TSI/TFSI on käsittääkseni sellainen, missä oli ongelmia loppuun saakka. Huutokaupat.comissa seuraan ihan vaan yleissivistyksen takia noita VAG-konsernin autojen huutokauppoja, sinne kun dumpataan kaikki ongelmatapaukset ja kyllähän siellä noissa uudemmissa isompikoneisissa Audeissa ym. on mainintaa sekä ketjunvaihdoista, että etenkin rajusta öljynsyönnistä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Sepek
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: To Syys 23, 2004 08:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Sepek »

Audi A4 2013 1,8 TSFI söi öljyä noin 1L/10000km, nykyinen 2020 2.0 TSFI ei syö, Ostinko turhan purkin?
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1660
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Okei, ei sellasta siis. Kiitos vastauksista!

Vm. 2014 TT 2.0 TDI 135 kW ois kanssa myynnissä. Onko tuosta koneesta tietoa luotettavuudesta tai muutenkaan? :)
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4810
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Sepek kirjoitti:
La Helmi 22, 2025 11:23
Audi A4 2013 1,8 TSFI söi öljyä noin 1L/10000km
Ei 0,1 l/1000 km öljyn kulutus ole vielä paljoa. Jos ajat öljynvaihtoväliä 15 000 km ja lisäät litran ölyä välillä, niin minusta menee ihan normaalin piikkiin.
Toki omilla Saabeilla ajoin tuon välin eikä tarvinnut öljyä lisätä. Ehkä puoli litraa oli kulunut. Perheessä ollut myös kaksi Opelia (ex Vectra C 2.2 ja nyk. Insignia 2.0CDTI). Kumpaankaan ei 15 000 km välillä tarvitse öljyä lisätä vaikka molemmilla mittarissa yli 300 tkm.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Saabatti kirjoitti:
Ma Helmi 24, 2025 12:35
Okei, ei sellasta siis. Kiitos vastauksista!

Vm. 2014 TT 2.0 TDI 135 kW ois kanssa myynnissä. Onko tuosta koneesta tietoa luotettavuudesta tai muutenkaan? :)
Tämän sivun ekassa viestissä kehutaan diisseleitä :mrgreen:
Ei kylläkään mainittu tarkempaa ikää tai mallii..

Vaimon 2010 vuoden 1.8TSI:hin on männät yms vaihdettu jossain sadantonnin kohdalla, nyt 240tkm eikä tarvii öljyyn lisätä mut muuten ei herätä luottamusta :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja tturku »

Saabatti kirjoitti:
Ma Helmi 24, 2025 12:35
Vm. 2014 TT 2.0 TDI 135 kW ois kanssa myynnissä. Onko tuosta koneesta tietoa luotettavuudesta tai muutenkaan? :)
Jos se on sama kun -16 vuosimallin 190hv Superbissa (AE288), niin sen pitäisi olla ihan ok. Tossa -16 vuosimallisessa oli jo Addblue kamat, en tiedä onko tossa -14 vuotisessa jo? Kaiva moottorin tyyppi esiin ja google varmaan kertoo mitä vikoja noista on löytynyt?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja koistha »

Tehoista päätellen kone on ennemminkin EA189-sukua eli sitä päästöhuijaussarjaa. Voin toki olla väärässä....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1660
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

https://www.nettiauto.com/audi/a6/14915713

Onko tuo 2.0 TFSI pahakin öljykrematorio tai muuten vaan loppuun lykitty noilla kilsoilla? Multitronic mulla olikin 2003 vuoden A6:ssa ja sen kanssa ei ainakaan silloin ollut mitään ongelmia, vaikka sillä autolla oli jo ajettu selvästi yli 400 tkm. Liekö huonontaneet niitä tähän seuraavaan malliin? :) Kiitos vastauksista jo etukäteen.

EDIT: Ai kappas, myyjä erikseen kirjoittanut, että ei ole öljypoltin :lol: Mutta onko kokemuksia tai tietoa noista?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
Ma Huhti 01, 2019 20:28
- MY2010 Audi A6 2.0 TFSI. Entinen duunikaveri sai työsuhdeautoksi uutena. Lähtiessään firmasta kysyin ostaako Audin itselleen niin sanoi että siinä on kone ihan loppu, syö öljyä tosin paljon, autolla oli ajettu noin 200 tkm noin viiden vuoden aikana.
Mahtoiko tää olla samalla koneella kuin tuo linkin ehdokas?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1660
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Niin, mene ja tiedä. Oisko lisänneet öljyn maittamista tuohon uudempaan malliin :| .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1660
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Vissiin se on juuri näin, tai ainakin googlettamalla öljynpoltto alkoi kunnolla TFSI:ssä vasta 2009 :D. Kehitys kehittyy!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Vastaa Viestiin