SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jvanhanen
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 20:05

SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Viesti Kirjoittaja jvanhanen »

Moi,

Autoni syö öljyä ja usein haisee palanut öljy startatessa. Epäilisin, että venttiileistä vuota sylinteriin. Onko ng900:ssa venttiilivarren kumien vaihto itse tehtävissä? Tai no kaikkihan on ... Ovatko kumit kiinni liimalla vai jotenkin muuten?

Olen katsellut tulpanreikään tulevaa paineilmasuutinta siihen, että saa venttiilin pysymään ylhäällä.

Terveisin,
Jarmo
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 418
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

99% varmuudella ei ole venakumet vaan männän- ja öljyrenkaat.
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
jvanhanen
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 20:05

Re: SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Viesti Kirjoittaja jvanhanen »

Moi,

Nythän homma leviää ja pahasti. Nekö ne tuossa mallissa eivät kestä? Entä sylinterit - ovatko ne kestävämmät?

Jarmo
Avatar
Wespa
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Onko pakoputkesta tuleva tuotos sinertävää? Ettei kuitenkin vuotaisi jostain moottorin takaa, esim. öljynpaineanturi, pakoputken päälle ja siitä käry?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kyllä GM900iin on venttiilivarrenkumeja vaihdettu ennenkin. Meidänkin vapariin piti ne aikanaan vaihtaa, mutta se tehtiin irrottamalla kansi. Ne venat on melkoisessa karstassa ja niitä ei kansi paikallaan saa puhtaaksi ja parempi olisi. Tiivisteet tulee liimalla kiinni.

Männänrenkaat vuotaa yleisesti uudemmissa B2x5-koneissa, mutta kaikkihan on mahdollista...

Eski
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Viesti Kirjoittaja anv »

Sama täällä. Öljynkulutus oli melkoisen epämääräistä. Yhden 500km:n matkalla litra, siihen perään toisen 500km:n matkalla ei yhtään. Syynä oli irronneet venavarsien kumit.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3920
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: SAAB ng900 venttiilinohjurin kumit

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kompataan myös että venakumit piti aikoinaan -94 turboon uusia (tehty merkkiliikkeessä kansi paikoillaan) ja kannen jälkiristys tehty samalla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin