Terve kaikille!
Saabista ruostui viimeviikolla vasemman äänenvaimentimen pää irti, joka sai sitten epäilemään että onko koko putkisto ruosteessa/reikäjuustona ja niihän se sitten oli.
Nyt olisi uutta hakusessa ja ajattelin että täällä olisi tietäjiä sen suhteen jotka osaisivat osoittaa suuntaa mistä uutta etsiä. Budjettia olisi vajaa tonni, mutta aina halvemmatkin kelpaavat, ei haittaa onko "sporttisempi" tai ihan perus.
Tietämys autonhuollossa ei ole parasta, joten jos mitään lisätietoja tarvitsee kysykää vain!
Kaikki apu on suuresti arvostettua!
Saabiin uusi putkisto
Saabiin uusi putkisto
Nollatietäjä
Re: Saabiin uusi putkisto
Jotain ehkä tietäjät pystyvät päättelemään tiedosta, että autossa on myös vasen äänenvaimentaja. Ehkä kuitenkin kannattaisi kertoa, mikä malli, moottori ja mallivuosi on joutunut äkillisen korroosion uhriksi
.
Putkistojahan voi ostaa varaosakaupoista niin koti- kuin ulkomailtakin. Jos haluaa sporttisempaa rööriä, niille löytyy myös myyjänsä. Minulla on BSR:n myymä rosteriputki, itse hapotettu ennen asennusta. Kotimainen vaihtoehto on esimerkiksi Martelius.

Putkistojahan voi ostaa varaosakaupoista niin koti- kuin ulkomailtakin. Jos haluaa sporttisempaa rööriä, niille löytyy myös myyjänsä. Minulla on BSR:n myymä rosteriputki, itse hapotettu ennen asennusta. Kotimainen vaihtoehto on esimerkiksi Martelius.
Ihan hyvä olisi ollut varmaan moiset pienet seikat kertoa, on 9-3 2.0T vector SportCombi Biopower.
pahoittelut vielä tästä tiedon puutteesta, en kauheammin tälläisiä tee niin vielä on vähän harjoiteltavaa.
Kiitos!
pahoittelut vielä tästä tiedon puutteesta, en kauheammin tälläisiä tee niin vielä on vähän harjoiteltavaa.
Kiitos!
Nollatietäjä
Itse juuri vastikään samaa asiaa tutkiessani päädyin tilaamaan putkiston neobrothersilta. Tuolla se odottaa vielä varastossa asennusmotivaatiota, kun ei äänenvaimennin vielä ole tippunut tien päälle, kun hitsasin siihen lattarautaa poikkitueksi ensiapuna 

NG9-3 Aero MY05
Itseä kiinnostaisi kokemukset Marteliuksen putkistoista yleensä ja onko ollut haasteita (= ongelmia, suom huom) katsastuksessa.
Autona siis MY08 cab 2.0t. Nykyinen putkisto lienee alkuperäinen ja pitää toki polkaistessa jossain määrin sopivaa murinaa, mutta kevyessä ajossa pörisee mielestäni liikaa.
Hakusessa olisi putkisto, joka olisi tyhjäkäynnillä ja kevyessä ajossa mahdollisimman hiljainen ja polkaistessa saisi tulla matalaa murinaa. Juu, tiedän, näillä Saabin puolimoottoreilla se on haasteellista. Kasiahan ei ole saanutkaan, mutta Vee kutvosella voisi päästä lähemmäksi, mutta auton vaihto ei nyt ole ajankohtainen.
Autona siis MY08 cab 2.0t. Nykyinen putkisto lienee alkuperäinen ja pitää toki polkaistessa jossain määrin sopivaa murinaa, mutta kevyessä ajossa pörisee mielestäni liikaa.
Hakusessa olisi putkisto, joka olisi tyhjäkäynnillä ja kevyessä ajossa mahdollisimman hiljainen ja polkaistessa saisi tulla matalaa murinaa. Juu, tiedän, näillä Saabin puolimoottoreilla se on haasteellista. Kasiahan ei ole saanutkaan, mutta Vee kutvosella voisi päästä lähemmäksi, mutta auton vaihto ei nyt ole ajankohtainen.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Mun mielestä tuplaulostuloilla aero pitää vakioputkistolla varsin hyvää ääntä. On hiljainen normaaliajossa ja kiihdyttäessä äänen sävy on varsin mielyttävä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero