Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mikäköhän kannanotto on ollut liimata tuo SF-tarra tuonikäisen merssun takapersiiseen?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Merkkien jättämän liiman poistoon olen käyttänyt https://sv.wikipedia.org/wiki/T-R%C3%B6d, Suomessa luultavasti vastaava aine Sinol, Marinol, T-Röd. sen jälkeen puleeraus ja vahaus. Joskus liimassa liikaa liottavia aineita ja imeytyy lakan sisään ja on melkein mahdoton poistaa, ettei lakkaan jää jälkeä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
W211 mallissa on itse asiassa aika paljon käytetty alumiinia: juurikin tuo takakelkka, sitten konepelti ja etulokasuojat, taitaa sedanissa olla takaluukkukin. Mersun piti parantaa surkean W210:n jälkeen ja W211 onkin ruostumisen suhteen paljon parempi. W212 mallissa tuo apurunko onkin sitten taas vaihteeksi heikko kohta, huonoa muotoilua ja materiaalia, vaikka muuten 212 on kestävämpi alustaltaan.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^ Tack.
Juurikin nuo mainitsemasi kohdat ovat tässä autossa parhaassa kunnossa, eli etulokarit, konepelti, takaluukku ja takakelkka. Eipä ihme, jos ovat alumiinia.
Aamulenkillä nautimme Helgan kanssa auringosta, kuvasta päätellen tosin Helga on nauttimassa auringon.

Tuuli on aika pureva ja napakka, mutta eipä se haitannut.
Juurikin nuo mainitsemasi kohdat ovat tässä autossa parhaassa kunnossa, eli etulokarit, konepelti, takaluukku ja takakelkka. Eipä ihme, jos ovat alumiinia.
Aamulenkillä nautimme Helgan kanssa auringosta, kuvasta päätellen tosin Helga on nauttimassa auringon.

Tuuli on aika pureva ja napakka, mutta eipä se haitannut.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mazdan pesin eilen ja havahduin tänään siihen, että en ole seikkailumuovi-Yarppaa vielä pessytkään, vaikka on kohta kuukauden ollut ajossa. Suorassa auringonpaisteessa se ei ole ihan optimaalisinta, mutta tulipa tehtyä. Aika hyvin on kori selvinnyt ensimmäisestä vuodestaan ja 15000 kilometristä. Rosea ja Sallya kiinnosti enemmän alkamaisillaan oleva iltapäivälenkki.

Mersun kanssa jatkui talkoot tallissa, jatketaan vielä illemmalla, kunhan on ensin syöty äitienpäivää anoppilassa.


Mersun kanssa jatkui talkoot tallissa, jatketaan vielä illemmalla, kunhan on ensin syöty äitienpäivää anoppilassa.

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Laitoin Mersusta reklamaation myyjälle. En olekaan aikaisemmin laittanut, kovin pienistä ei ole tapana nillittää. Tuo vaihdelaatikkohomma vaan alkoi jurppia. "Tuote ei vastannut kuvausta", on aika tarkasti se miten tämä meni. Toki ostin näkemättä, mutta niin olen ostanut aika monta muutakin autoa ja tein normaalin taustatsekkauksen, tähän saakka autot ovat olleet sellaisia, kuin ilmoituksessa on mainittu ja jos yllätyksiä on tullut, ne ovat olleet ymmärrettäviä ja käytettyyn autoon kuuluvia.
Mutta, jos olisin tiennyt tuosta vaihteiston venttiiliviasta, en olisi autoa ylipäätään huutanut tai ainakin maksanut siitä olennaisesti vähemmän, kuten kaikki muutkin. Olisi meinaan vaikuttanut ostajien innokkuuteen reippaasti. Nyt auto myytiin "kaikin puolin kunnossa olevana", mutta käytännössä alustan välyksillä, lämpeämättömällä moottorilla, risalla peilillä ja ennenkaikkea vaihteistovikaisena. "Myydään korjattavaksi" olisi ollut lähempänä totuutta.
Mitä tässä olen opiskellut tuosta 722.6 laatikosta, niin turbiinin ohjausventtiiliä suositellaan vaihdettavaksi 150 tkm välein ja johdinlevyä 300 tkm välein. Jos ja kun tuohon vaihtaa venttiilin, johdinlevyn, öljyt, suodattimen, pistotulpan ja tiivisteen, niin muutama paja tarjoaa pakettia töineen aika tasan 1000 eurolla. Se on aika paljon se muutaman tonnin autossa. Kehtaisin väittää, että auton hinta olisi jäänyt rehellisillä tiedoilla aika paljon alemmaksi. Jos ei auton kunto ole tiedossa, se myydään sellaisella kommentilla, eikä "kaikin puolin kunnossa olevana".
Peiliin saa katsoa, kun ei jaksanut käydä koeajamassa, mutta kuten todettua, jos ei tiedetä mitä myydään, myydään sillä tavalla. Jos ei tämä mitään anna, ei otakaan, tutustutaan prosessiin. Jos aletaan *ittuilla, palautan koko paskan
Mutta, jos olisin tiennyt tuosta vaihteiston venttiiliviasta, en olisi autoa ylipäätään huutanut tai ainakin maksanut siitä olennaisesti vähemmän, kuten kaikki muutkin. Olisi meinaan vaikuttanut ostajien innokkuuteen reippaasti. Nyt auto myytiin "kaikin puolin kunnossa olevana", mutta käytännössä alustan välyksillä, lämpeämättömällä moottorilla, risalla peilillä ja ennenkaikkea vaihteistovikaisena. "Myydään korjattavaksi" olisi ollut lähempänä totuutta.
Mitä tässä olen opiskellut tuosta 722.6 laatikosta, niin turbiinin ohjausventtiiliä suositellaan vaihdettavaksi 150 tkm välein ja johdinlevyä 300 tkm välein. Jos ja kun tuohon vaihtaa venttiilin, johdinlevyn, öljyt, suodattimen, pistotulpan ja tiivisteen, niin muutama paja tarjoaa pakettia töineen aika tasan 1000 eurolla. Se on aika paljon se muutaman tonnin autossa. Kehtaisin väittää, että auton hinta olisi jäänyt rehellisillä tiedoilla aika paljon alemmaksi. Jos ei auton kunto ole tiedossa, se myydään sellaisella kommentilla, eikä "kaikin puolin kunnossa olevana".
Peiliin saa katsoa, kun ei jaksanut käydä koeajamassa, mutta kuten todettua, jos ei tiedetä mitä myydään, myydään sillä tavalla. Jos ei tämä mitään anna, ei otakaan, tutustutaan prosessiin. Jos aletaan *ittuilla, palautan koko paskan

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kusetusta kaikki autokauppa on, myös Mezzoforten kautta. Mä yhden turbo-vikasen romun ostin ja reklamoin yhtä sun toista, mainitsin myös, että moottoriöljyjen mukana tuli laakerisilput. Voivoteltiin, että pitää ymmärtää mitä huutaa ja tutustua etukäteen. Alennusta ei saa, mutta 14 vrk puitteis toki saa palauttaa. Ei sentään myyntipaikalle tarvinnu viedä, vaan riitti et palauttaa paikallisen yhteistyökumppanin laanille. Mutta kaikkineen siitä tuli vajaa 300 € oppirahat, kun sitä romua piti roudata trailerilla moneen kertaan.
Kusetukseks se muuttu siinä, että myynti-ilmotusta ei päivitetty (mä kaadoin samat metallisilput takasi koneeseen, eli en edes peitelly vikaa) ja joku onnekas huusi sen viä muaki korkeammalla hinnalla
No muuten on menny hyvin kuvien ja kuvausten perusteella osto, mutta eilen avopuoliso huusi Volvo V70. Ihan hyvin oli kuvis peitelty viat, mutta totaalisen paska se oli. Vitosriisselin pitäs kehrätä kauniisti, mut tuo rynkytti kyl siihen malliin et en tiä koska hajoo. Toinen kylki oli perusmusta, toinen metallihohto. Toki jollain kameran AI-säädöllä kuvis nätti. Ilmastointi ei tietenkään toiminu ja sisustaki oli kerätty kolmesta eri värisestä paketista nahat ja tekstiilit sulas sovus (se kyl näky kuvis, kun osas kattoa kunnolla jälkikäteen). Ja kai siinä muutaki vikaa on, mutta en jaksanu edes vaihdetta pistää päälle. Paikallaan käyttö riitti. Avopuoliso vei avaimet takasi sisälle ja maksaa 46 € Mezzofortelle eikä sen enempään reklamoitu. Eikä avattu syitä peruuttamiselle, kun ei se ketään kiinnosta.
Onnea ja jaksamista Johtotähden kanssa. Roudauskuluja joudut maksaan ja paskalla tuurilla jotain kilometrihyvitystä. Kai toi on pelin henki. Mut jos kaukaa hait, niin tiedustele sitä mahdollista lähempänä olevaa romulaania...
Vähän toi V70 jäi itseänikin harmittamaan avopuolison puolesta, mutta halvempaa se on voittaa yks 20 auton huutelun jälkeen ja maksaa siitä oppirahat kuin käydä jokasen 20 romun renkaat potkimas etukäteen
Kusetukseks se muuttu siinä, että myynti-ilmotusta ei päivitetty (mä kaadoin samat metallisilput takasi koneeseen, eli en edes peitelly vikaa) ja joku onnekas huusi sen viä muaki korkeammalla hinnalla

No muuten on menny hyvin kuvien ja kuvausten perusteella osto, mutta eilen avopuoliso huusi Volvo V70. Ihan hyvin oli kuvis peitelty viat, mutta totaalisen paska se oli. Vitosriisselin pitäs kehrätä kauniisti, mut tuo rynkytti kyl siihen malliin et en tiä koska hajoo. Toinen kylki oli perusmusta, toinen metallihohto. Toki jollain kameran AI-säädöllä kuvis nätti. Ilmastointi ei tietenkään toiminu ja sisustaki oli kerätty kolmesta eri värisestä paketista nahat ja tekstiilit sulas sovus (se kyl näky kuvis, kun osas kattoa kunnolla jälkikäteen). Ja kai siinä muutaki vikaa on, mutta en jaksanu edes vaihdetta pistää päälle. Paikallaan käyttö riitti. Avopuoliso vei avaimet takasi sisälle ja maksaa 46 € Mezzofortelle eikä sen enempään reklamoitu. Eikä avattu syitä peruuttamiselle, kun ei se ketään kiinnosta.
Onnea ja jaksamista Johtotähden kanssa. Roudauskuluja joudut maksaan ja paskalla tuurilla jotain kilometrihyvitystä. Kai toi on pelin henki. Mut jos kaukaa hait, niin tiedustele sitä mahdollista lähempänä olevaa romulaania...
Vähän toi V70 jäi itseänikin harmittamaan avopuolison puolesta, mutta halvempaa se on voittaa yks 20 auton huutelun jälkeen ja maksaa siitä oppirahat kuin käydä jokasen 20 romun renkaat potkimas etukäteen

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Viime aikoina mitä olen seurannut, paljon olenkin, niin etenkin Kamux ja Saka ovat petranneet rajusti, heillä on aika hyvin kirjattu ylös huomiot auton outouksista niillä lyhyilläkin koeajoilla ja usein on ajettu vähän pidempäänkin. Tähänkin kun olisi rehellisesti laitettu, että "etupäässä kolisee, ei tutkittu tarkemmin", "moottorin lämpötila ei nouse ajossa normaalisti, luultavasti termostaattivika, ei tutkittu tarkemmin" ja "vaihdelaatikko toimii, mutta tasakaasulla nykii ja kierrokset heijaavat, ei tutkittu tarkemmin", niin hinta olisi jäänyt puoleen siitä mihin nousi "kaikki kunnossa" kirjauksella ja kaltaiseni ostajat olisivat karsiutuneet kokonaan pois. Aivan 100% varmasti ovat nuo havainneet autoa sisään ottaessaan.
Minä ajan tämän takaisin Espooseen samaan kohtaan hiekkaparkkikselle kuin mistä sen otinkin, polttoainettakin oli melkein täysi tankillinen, eli menee edellisen omistajan piikkiin sekin. Mitä nyt Yarppa tuolla matkalla vie 7-8 litraa ainetta. Siis jos ei päästä sopuun jonkinlaisesta kompensaatiosta. Jos päästään, niin pistetään Mersu kuntoon, ajellaan ja myydään kunnossa olevana seuraavalle kun sen aika tulee, tappiot harrastuksen piikkiin.
Täytyy vaan jatkossa palata tiukasti takaisin vanhaan konseptiin ja käydä koeajamassa nuo ensin, tehdä kustannusarvio, jättää huutoon varaa yllätyksille jne. Sillai tää on toiminut. Vähempi vaiva se on ajaa kaksi kertaa tai sitten sen yhden kerran turhaan jos on paska, kuin ostaa ittelle ja todeta, että on paska, kun vähän tarkemmin tutustuu. Tai sitten pysyy vain noissa tutuissa, hyviksi havaituissa liikkeissä, mistä olen autoja ostellut ja missä on jo tuttuja myyjiä. Ei ole tullut ohareita niistä putiikeista.
Minä ajan tämän takaisin Espooseen samaan kohtaan hiekkaparkkikselle kuin mistä sen otinkin, polttoainettakin oli melkein täysi tankillinen, eli menee edellisen omistajan piikkiin sekin. Mitä nyt Yarppa tuolla matkalla vie 7-8 litraa ainetta. Siis jos ei päästä sopuun jonkinlaisesta kompensaatiosta. Jos päästään, niin pistetään Mersu kuntoon, ajellaan ja myydään kunnossa olevana seuraavalle kun sen aika tulee, tappiot harrastuksen piikkiin.
Täytyy vaan jatkossa palata tiukasti takaisin vanhaan konseptiin ja käydä koeajamassa nuo ensin, tehdä kustannusarvio, jättää huutoon varaa yllätyksille jne. Sillai tää on toiminut. Vähempi vaiva se on ajaa kaksi kertaa tai sitten sen yhden kerran turhaan jos on paska, kuin ostaa ittelle ja todeta, että on paska, kun vähän tarkemmin tutustuu. Tai sitten pysyy vain noissa tutuissa, hyviksi havaituissa liikkeissä, mistä olen autoja ostellut ja missä on jo tuttuja myyjiä. Ei ole tullut ohareita niistä putiikeista.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Meni mullakin 3k autoon 1k ja hilut ihan vaan että sai itelle kelpoisaan kuntoon vaikka pelas ilman korjailujakin, sellaista se on kun halpojen kans pelailee 

Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Dacia Dokker Van -14
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Dacia Duster -18 4x4
Dacia Dokker Van -14
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Juu, toimintatonniin saa ja pitää varautua aina näitten kohdalla, tässä vaan mua alkoi häiritsemään toden ja tarun välinen ero ja se, millaisella kuvauksella auto myytiin. Jos ja kun teet etäkauppaa, niin speksien pitäisi olla kunnossa. Kuten todettua, olen tähän saakka mukisematta korjannut tai korjauttanut sen mitä on tullut vastaan, mutta nyt alkoi nyppimään noin ilmiselvien vikojen mainitsematta jättäminen myynti-ilmoituksessa. Nuo viat eivät tulleet, ne olivat, eikä kukaan autoja työkseen myyvä voi olla niitä huomaamatta.
Mutta se tästä nillityksestä, raportoin tänne kun on raportoitavaa, toistaiseksi en laita Mersuun euroakaan, ennenkuin tämä kuvio selviää. Pitääkin peruuttaa aika sisäpuhdistukseen, jos päädytään kaupan purkuun, yli 100 km ylittävistä kilometreistä menee maksua 10 senttiä per/km.
Accordin suhteen on ollut hiljaista, minulla on siinä tietty raja, jos sen alle näyttää menevän eikä kelpaa kenellekään, niin maalautan itse aiheuttamani tuhrun takalokarista kuntoon ja jatketaan taivallusta sen kanssa. Hiacen vien huomenna aamulla pajalle syyniin, että mikä huittu siellä kolajaa.
Mutta se tästä nillityksestä, raportoin tänne kun on raportoitavaa, toistaiseksi en laita Mersuun euroakaan, ennenkuin tämä kuvio selviää. Pitääkin peruuttaa aika sisäpuhdistukseen, jos päädytään kaupan purkuun, yli 100 km ylittävistä kilometreistä menee maksua 10 senttiä per/km.
Accordin suhteen on ollut hiljaista, minulla on siinä tietty raja, jos sen alle näyttää menevän eikä kelpaa kenellekään, niin maalautan itse aiheuttamani tuhrun takalokarista kuntoon ja jatketaan taivallusta sen kanssa. Hiacen vien huomenna aamulla pajalle syyniin, että mikä huittu siellä kolajaa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No nyt kun IC otti puheeks Kamuxin, niin niis on kyllä tavara vastannut kuvausta ja kaikki epämääräset naarmut ja lommot on kuvattu sillä tarkkuudella, että väliin on saanut ihmetellä, että mitä siinä on edes kuvattu. Ja nyt viimeks kun hain Rintajoupilta (en muista kumpi niistä kahdesta) 640 tkm ajetun Volvon, niin siinä oli koko 1200 € edestä pelkkiä positiivisia yllätyksiä enkä niitä ulkopuolen naarmuja ja normaaleja kulumia tähän päivään mennes oo löytäny, eli joko silmälasit on huonot tai kirjuri kirjannu (hyvien kuvien tueks) vakiotekstit yleisilmeestä. Siitä tulee oikeen soiva käyttöauto Focuksen tilalle, ja halvalla.
Lerssiselle: eihän kyse oo toimintatonneista tai autoilun kuluista, vaan siitä, että jopa huutokaupas olis kiva tietää mitä huutaa... Samas sarjas Mersun kans toi avopuolison hylkäämä V70 on, eli jos sen ilmotuksen päivittää rehelliseks, niin 3100 € sijaan se lienee 1550 € auto ja kun siitä viittis 100 m verran koeajaa ja havaita seuraavat oletettavat viat, niin äkkiä se onki enää 1000 € auto. Mutta sillon se olis rehellistä, eikä tämmöstä turhan peräs juoksentelua...
Ps. siirtoajan seuraavaks appiukkovainaan entistä kattoluukullista shamppanjan väristä Camryä kohti Pirkanmaata. Täs on tehtaan navigaattoriki, lasikattoluukkua unohtamatta. Ja tietenki automaattilaatikko. Tosin jotain pientä teknistä häikkääki täs on, kun tyhjäkäynti humppaa ihan hiukan, ei mittaris näy mut kuuluu ja persaukses tuntuu. Ja tietty öljykylpyä kaipais pohjaan, vaikka vuoden leima tuliki puolilta päivin
Lerssiselle: eihän kyse oo toimintatonneista tai autoilun kuluista, vaan siitä, että jopa huutokaupas olis kiva tietää mitä huutaa... Samas sarjas Mersun kans toi avopuolison hylkäämä V70 on, eli jos sen ilmotuksen päivittää rehelliseks, niin 3100 € sijaan se lienee 1550 € auto ja kun siitä viittis 100 m verran koeajaa ja havaita seuraavat oletettavat viat, niin äkkiä se onki enää 1000 € auto. Mutta sillon se olis rehellistä, eikä tämmöstä turhan peräs juoksentelua...
Ps. siirtoajan seuraavaks appiukkovainaan entistä kattoluukullista shamppanjan väristä Camryä kohti Pirkanmaata. Täs on tehtaan navigaattoriki, lasikattoluukkua unohtamatta. Ja tietenki automaattilaatikko. Tosin jotain pientä teknistä häikkääki täs on, kun tyhjäkäynti humppaa ihan hiukan, ei mittaris näy mut kuuluu ja persaukses tuntuu. Ja tietty öljykylpyä kaipais pohjaan, vaikka vuoden leima tuliki puolilta päivin

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei ollut se avokin huutama ja hylkäämä Volle ihan KymppiPlus, korkeintaan puolet siitä.
Olikos appiukko-vainaan Camry 2.4 vai 3.0L koneella. Jos on kutoskoneella, niin munhan pitää tulla tsekkaamaan se !
Mä joskus tähän ketjuun kirjailin Camryn tyhjäkäynnistä jotain, joku "common problem" siinä oli, mutten enää muista mikä. Huutelin silloin yksilöstä, joka oli muuten priima, mutta tyhjäkäynnissä oli pikku ongelma.
Olikos appiukko-vainaan Camry 2.4 vai 3.0L koneella. Jos on kutoskoneella, niin munhan pitää tulla tsekkaamaan se !
Mä joskus tähän ketjuun kirjailin Camryn tyhjäkäynnistä jotain, joku "common problem" siinä oli, mutten enää muista mikä. Huutelin silloin yksilöstä, joka oli muuten priima, mutta tyhjäkäynnissä oli pikku ongelma.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei tästä taida olla vuottakaan, kun Saka myi huutokaupassa bensa-Mersua kuvauksella ei käynnisty, moottori vuotaa öljyä. Videolla vilahti konehuonetta sen verran, että pysäytyskuvasta näki, että lohkon kyljessä oli reikä josta kiertokanki oli tullut kurkistamaan. Nyt mennään jo vähän rehdimmin:

Tosin kyljellään olevasta korjaamolapusta on löydettävä kustannusarvio:


Tosin kyljellään olevasta korjaamolapusta on löydettävä kustannusarvio:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Näin. Ovat selvästi tehneet ryhtiliikkeen, varmasti ovat huomanneet, että jumppa reklamaatioiden ja uudelleen myyntien jne. kanssa ei lyö leiville, on vaan parempi kertoa kuten asiat ovat. Menevät sitten ne pommit muutamalla eurolla sellaisille, jotka ne osaavat korjata, varaosiksi ja sitä rataa.
Niin se Camry, jos sulla Juho on ollut akun irti virroista, niin Camry kadottaa helposti tietokoneelta bensansyötön arvot ja sen takia tyhjäkäynti ottaa hittiä. Parin tonnin kierroksilla viitisen minuuttia tyhjäkäynnillä, niin hakee arvot uudelleen ja homma ok. Mutta voi olla muu juttu, jos ei kierroksissa näy, tuo yleensä pudottaa tyhjäkäynnin sinne alle 400 kiekan ja varmasti huomaa mittaristakin.
Niin se Camry, jos sulla Juho on ollut akun irti virroista, niin Camry kadottaa helposti tietokoneelta bensansyötön arvot ja sen takia tyhjäkäynti ottaa hittiä. Parin tonnin kierroksilla viitisen minuuttia tyhjäkäynnillä, niin hakee arvot uudelleen ja homma ok. Mutta voi olla muu juttu, jos ei kierroksissa näy, tuo yleensä pudottaa tyhjäkäynnin sinne alle 400 kiekan ja varmasti huomaa mittaristakin.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tää on 2,4-litranen. Silleen karvalakki, että ei oo edes nahkasisustaa vaikka lasiluukku ja navi löytyyki.
Kokeilin tota korotettua tyhjäkäyntiä eikä se sillä korjaantunu. Täytyy koittaa jutteleeko toi Autocomin kans ja saako sillä jotain kaasuläpän adaptaatioo tehtyä tms (vai liekö Toitsus edelleen vaijerikaasu, en tiä enkä oo tutkinu). Tää siis pysähtyes notkauttaa sinne 400 rpm tuntumaan josta se aika pian nousee 600 rpm päälle ja siinä sitte humppaa hiukan. Sen verran, että kaikki ei edes huomaa, mut mä huomaan. Ja ilmastoinnin kompuran kytkeytymisen tahtiin se ei tapahdu.
Akku toki on ollu irti. Mitä muutakaan yli 20 vuotta vanhasta Toyotasta voi olettaa?
Mut muuten on kyl letkee kyyti. Viä kun korjaa muutaman ärsyttävän vian, niin toihan olis oikeen soiva peli vaikka omaan käyttöön samalla kun Volvosta tutkii, et pärjääkö muutaman kympin kannentiivisteellä vai tartteeko ostaa mälliauto haljenneen sylinteriputken takia
Toisaalta toi ei oo mun auto, niin ties vaikka joudun kysyyn luvan aina ennen käyttöä. Tosin voihan sen naamioida vianselvittelyajoks, niin eikai siinä sitte tartte selitellä. Kun en palkkaakaa kehtaa pyytää.
Kokeilin tota korotettua tyhjäkäyntiä eikä se sillä korjaantunu. Täytyy koittaa jutteleeko toi Autocomin kans ja saako sillä jotain kaasuläpän adaptaatioo tehtyä tms (vai liekö Toitsus edelleen vaijerikaasu, en tiä enkä oo tutkinu). Tää siis pysähtyes notkauttaa sinne 400 rpm tuntumaan josta se aika pian nousee 600 rpm päälle ja siinä sitte humppaa hiukan. Sen verran, että kaikki ei edes huomaa, mut mä huomaan. Ja ilmastoinnin kompuran kytkeytymisen tahtiin se ei tapahdu.
Akku toki on ollu irti. Mitä muutakaan yli 20 vuotta vanhasta Toyotasta voi olettaa?


900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09