Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
On ne voihtu vaihtaa, temun o-renkaisiin.
Kaikki o-renkaat ei kestä öljyjen lisäaineita tai etanolia mitä menee startissa ohi männänrenkaiden.
Noissa lohkojen käyttökelvottomuuden asteessa on eroa minkä takia laakeriliuska on hajonnut ja onko hajottanut muutakin, kilsojen takia kulunut vai öljypula hajottanut.
Laakerihilettä on kanavissa joka tapauksessa mikä syö jatkossa muualtakin tavaraa pois.
Viimesin t7 lohko mikä mulla hajos oli pula iskeny myös pakopuolen tasapainoakselin ulommaisen holkkiin, oli melkolailla syöty etsiseksi.
Kaikki o-renkaat ei kestä öljyjen lisäaineita tai etanolia mitä menee startissa ohi männänrenkaiden.
Noissa lohkojen käyttökelvottomuuden asteessa on eroa minkä takia laakeriliuska on hajonnut ja onko hajottanut muutakin, kilsojen takia kulunut vai öljypula hajottanut.
Laakerihilettä on kanavissa joka tapauksessa mikä syö jatkossa muualtakin tavaraa pois.
Viimesin t7 lohko mikä mulla hajos oli pula iskeny myös pakopuolen tasapainoakselin ulommaisen holkkiin, oli melkolailla syöty etsiseksi.
Viimeksi muokannut Monikossa, Pe Touko 02, 2025 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Imuputken o rengas oli vielä pehmyt ja hyvässä kunnossa. Muita en ole vielä katsonutkaan.
Kuten Tomppa tuossa sanoi, että uusilla laakereilla kokoon ja kestää mitä kestää. Ei tuossa kovin isoa tappiota tule ja jos sitä vaikka koneen lopullista porsimista odotellessa metsästäisi vaihtokoneen ja siihenhän on sitten irrallaan mukava vaihdella laakerit ja putsailla sihdit. Lisäksi vielä, kun on vaihtokone odottamassa, niin silloinhan tuo alkuperäinen todennäköisesti kestääkin sen 100tkm
Emännän ukilla noita ysikolmosia on varastoituna useampi, niin jos sieltä yhden varakoneen saisi lunastettua.
Nyt vaan laakerit tilaukseen ja juutuupista opiskelemaan hiomista. Kiitokset jo tässä vaiheessa kaikille hyvistä vinkeistä. Uskonvahvistustakin aina tämmöinen amatööri kaipaa.
Kuten Tomppa tuossa sanoi, että uusilla laakereilla kokoon ja kestää mitä kestää. Ei tuossa kovin isoa tappiota tule ja jos sitä vaikka koneen lopullista porsimista odotellessa metsästäisi vaihtokoneen ja siihenhän on sitten irrallaan mukava vaihdella laakerit ja putsailla sihdit. Lisäksi vielä, kun on vaihtokone odottamassa, niin silloinhan tuo alkuperäinen todennäköisesti kestääkin sen 100tkm
Emännän ukilla noita ysikolmosia on varastoituna useampi, niin jos sieltä yhden varakoneen saisi lunastettua.
Nyt vaan laakerit tilaukseen ja juutuupista opiskelemaan hiomista. Kiitokset jo tässä vaiheessa kaikille hyvistä vinkeistä. Uskonvahvistustakin aina tämmöinen amatööri kaipaa.
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Jos levii korjattu kone niin jos mahdollista inffoo tännekkin paljon pääsit ihan sen takia jos joku kyselee vastaisuudessa kestääkö vai ei.
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Joo. Täytyy raportoida, kuinka kestää.
Ostin motonetin tyrkystä Wolfin essential öljyä ja ajattelin sillä kokeilla alkuun ja tokkopa tuosta ainakaan haittaa on, jos ajelisi muutaman sata kilometriä ja jos kone ei ennen sitä päätä sanoa sopimusta irti, niin vaihtaa uudet öljyt.
Ostin motonetin tyrkystä Wolfin essential öljyä ja ajattelin sillä kokeilla alkuun ja tokkopa tuosta ainakaan haittaa on, jos ajelisi muutaman sata kilometriä ja jos kone ei ennen sitä päätä sanoa sopimusta irti, niin vaihtaa uudet öljyt.
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Suosittelisin kokeilemaan motonetistä saatavaa x1r öljyn lisäainetta tuossa tapauksessa mikäli kiillotat vain kaulat ja vaihdat laakerit. Voisi edesauttaa moottoria kestämään pitempään.
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Nyt on uudet runkolaakerit vaihdettu ja kauloja hiottu.
Se 3. laakeri oli eniten kulunut, mutta oli pinnat lähteneet muistakin lähes samalla lailla.
Onkos noissa öljyruutissa jotakin, mitä nyt pitäisi ottaa huomioon, jos nekin päästää irti. Pieniä hukkuvia osia toki sisällä, jotka varmuudella katoavat nurmikolle, kun ulkona joutuu tekemään, mutta eikös ne lähde aivan vaan kiertämällä auki ja irti?
Se 3. laakeri oli eniten kulunut, mutta oli pinnat lähteneet muistakin lähes samalla lailla.
Onkos noissa öljyruutissa jotakin, mitä nyt pitäisi ottaa huomioon, jos nekin päästää irti. Pieniä hukkuvia osia toki sisällä, jotka varmuudella katoavat nurmikolle, kun ulkona joutuu tekemään, mutta eikös ne lähde aivan vaan kiertämällä auki ja irti?
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Kun laitat takas kato et asettuu oikeeseen kohti ja käytä momenttiavainta, kierre korkkaa herkkään käsivaralla varsinkin jos ei asetu ruutta kohdalleen.
Laita joku puhdas vati alle irrottaessa niin näät samalla jos siellä oli jankkia tukkimassa kanavaa.
Piston cooling nozzle 18nm M10 x 1
https://saabwisonline.com/9-3-9400/1998 ... ng-torques
Laita joku puhdas vati alle irrottaessa niin näät samalla jos siellä oli jankkia tukkimassa kanavaa.
Piston cooling nozzle 18nm M10 x 1
https://saabwisonline.com/9-3-9400/1998 ... ng-torques
Re: Saab 9-3 öljynpaineen varoitusvalo
Nyt on
taas läjässä ja kesti 20km testilenkin. Täytyy pitää sormet ristissä, että kestää vähän pidempäänkin.
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.

Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.