Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^^No eihän se paha oo, kattele nyt miten jatkuu. Eilen poistunut Accord söi öljyä 310 tkm ajettuna n. 1L/10000 km, se 450 tkm ajettu söi 1L/1300 km, toi sun Civic menee johonki sinne väliin, arvatenkin.
^^Täytyy tosiaan koittaa sihauttaa, kuuluuko mitään kylmästöinnistä ja jos kuuluu, niin tsekata rele. Kompakti on hyvä sana kuvaamaan tuota mottia, on kyllä pikkuinen puikula. Erittäin vinhasti veti ja pelasi hyvin yhteen vaihteiston kanssa, tykkäsin kyllä ajo-ja koneen ominaisuuksista, laatikko tossa vissiin on "kuiva-seiska". Ainakaan en löytänyt kuiteista merkintää öljynvaihdoista, eikä siinä huoltokirjassa sille ole edes omaa ruksia. Omassa empiirisessä, mutta melko kattavassa testissä en kyllä keksinyt, miten se laatikko voisi toimia paremmin kuin tuo toimi, että kai se kunnossa on.
Mulla tuli Mersusta Traficomin luovutusilmoitus seuraavana päivänä, taitaa pahin odotus olla ollut n. 5pv luokkaa, yleensä on tullut 2-3 päivässä. Ehkä mulla on ollut jatkuva hyvä tuuri, ei ole tarvinnut reklamoida huutokaupan suuntaan kertaakaan, ennen Mersua, joka sekin oli ilmoittajan piikkiin 100%.
Mutta hyvä näin, ehkä tässä Yläkerran Ukko suojeli tyhmää tällä kertaa ja päästä Mersu-kiikusta ennenkuin kävi hengen päälle. Täytyy kattoa, kunhan Fabia jossain vaiheessa saadaan kaupaksi, niin hääräilen omaksi ilokseni Hiacen kanssa tovin ja ehkä, laitan sen tarjolle. Kesän pärjää yhteisautolla pojan kanssa ja tarvittaessa polkupyörällä. Tai voisihan sitä ostaa halvalla vaikka jonkun moposkootterin tohon työmatkoille.
^Tänks.
Otan muuten sen verran takaisin, että Fabiassa on VW:n öljynsuodatin ja semmoinen originaali maksaa Motonetissäkin 17.9 euroa, joten ei siinä paljoa preemiota ollut korjaajalla.
^^Täytyy tosiaan koittaa sihauttaa, kuuluuko mitään kylmästöinnistä ja jos kuuluu, niin tsekata rele. Kompakti on hyvä sana kuvaamaan tuota mottia, on kyllä pikkuinen puikula. Erittäin vinhasti veti ja pelasi hyvin yhteen vaihteiston kanssa, tykkäsin kyllä ajo-ja koneen ominaisuuksista, laatikko tossa vissiin on "kuiva-seiska". Ainakaan en löytänyt kuiteista merkintää öljynvaihdoista, eikä siinä huoltokirjassa sille ole edes omaa ruksia. Omassa empiirisessä, mutta melko kattavassa testissä en kyllä keksinyt, miten se laatikko voisi toimia paremmin kuin tuo toimi, että kai se kunnossa on.
Mulla tuli Mersusta Traficomin luovutusilmoitus seuraavana päivänä, taitaa pahin odotus olla ollut n. 5pv luokkaa, yleensä on tullut 2-3 päivässä. Ehkä mulla on ollut jatkuva hyvä tuuri, ei ole tarvinnut reklamoida huutokaupan suuntaan kertaakaan, ennen Mersua, joka sekin oli ilmoittajan piikkiin 100%.
Mutta hyvä näin, ehkä tässä Yläkerran Ukko suojeli tyhmää tällä kertaa ja päästä Mersu-kiikusta ennenkuin kävi hengen päälle. Täytyy kattoa, kunhan Fabia jossain vaiheessa saadaan kaupaksi, niin hääräilen omaksi ilokseni Hiacen kanssa tovin ja ehkä, laitan sen tarjolle. Kesän pärjää yhteisautolla pojan kanssa ja tarvittaessa polkupyörällä. Tai voisihan sitä ostaa halvalla vaikka jonkun moposkootterin tohon työmatkoille.
^Tänks.
Otan muuten sen verran takaisin, että Fabiassa on VW:n öljynsuodatin ja semmoinen originaali maksaa Motonetissäkin 17.9 euroa, joten ei siinä paljoa preemiota ollut korjaajalla.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onhan DSG silleen helppo koeajolla testailla. Vauhtipyörä kertoo itsestään jos se kakkosella luistattaes nykii ja sitte kun kytkin luistaa niin paljo, että vikakoodiki tulee, niin se pitää vastaavaa pärinää ja kolinaa kuin kuupan vapaakytkinki kun sen ryntäyttää kaasulla rikkoutumisalueelle
Ja kiintoavaintahan se sitte vaihdetekstin tilalle tarjoaa jos sille päälle sattuu. Saattaa silti toki pelata niin, ettei vikaa edes huomaa, kuten vaikka jos kepin anturista herjaa (omakohtanen kokemus).

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Lopetan Yaris Crossin kulutusmittarin empiirisen testauksen ja totean, että erittäin tarkka on. Nopeusmittari heittää vain 1km/h ja tänään kun kävin tankilla, niin samalle desille mentiin auton ja tankkauksista mittauksen perusteella. Auto sanoi 588 kilometrin jälkeen, että 4.4 litraa, tankkauksista laskettu oli 4.47 litraa satasella. Eiköhän tuohon ole luottaminen, jatkaa samaa linjaa kuin aikaisemmatkin Toyo-hybridit, eli ei juurikaan, jos lainkaan, valehtele.
Silti vähän ihmettelen tämän Yarpan polttoainemittarin kalibrointia. Tankille tosiaan mentiin 588 km ja kertoi, että 42 km pääsee vielä. Tankin pitäisi olla tilavuudeltaan 36 litraa. En kuitenkaan saanut sinne menemään kuin karvan yli 26 litraa ja sen jälkeen ilmoitti, että 636 km pääsee. Kuten kuvasta näkyy, täynnä on mittarin mukaan tankkauksen jälkeen ja kohtuukulutuksella tultiin kotiin sen enempiä yrittämättä.

Mun laskujeni mukaan tuolla olisi päässyt vielä 200 km, niin että miksei se ennuste sano 836 km. No, tuleepahan ainakin ajoissa tankattua. Kunhan ihmettelen. Rengaspainevalo siellä möllöttelee, on ihan totaalisesti errorissa tässä autossa, ei näytä mitään paineita mistään eikä pysty mistään valikosta mallailemaan. En jaksa sen takia erikseen ajella marmorille, jos tulee muuten asiaa, niin sitten voi ottaa puheeksi.
Silti vähän ihmettelen tämän Yarpan polttoainemittarin kalibrointia. Tankille tosiaan mentiin 588 km ja kertoi, että 42 km pääsee vielä. Tankin pitäisi olla tilavuudeltaan 36 litraa. En kuitenkaan saanut sinne menemään kuin karvan yli 26 litraa ja sen jälkeen ilmoitti, että 636 km pääsee. Kuten kuvasta näkyy, täynnä on mittarin mukaan tankkauksen jälkeen ja kohtuukulutuksella tultiin kotiin sen enempiä yrittämättä.

Mun laskujeni mukaan tuolla olisi päässyt vielä 200 km, niin että miksei se ennuste sano 836 km. No, tuleepahan ainakin ajoissa tankattua. Kunhan ihmettelen. Rengaspainevalo siellä möllöttelee, on ihan totaalisesti errorissa tässä autossa, ei näytä mitään paineita mistään eikä pysty mistään valikosta mallailemaan. En jaksa sen takia erikseen ajella marmorille, jos tulee muuten asiaa, niin sitten voi ottaa puheeksi.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Parempi se noin päin on. Ei jää tielle kun yllättyy Lapissa siitä, että 10km päästä ei olekaan tankkiautomaattia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
https://huutokaupat.com/kohde/5446522/m ... enz-e-2005
Uffe näyttää olevan taas tarjolla. Korjattavaksi. Kovasti on kattavampi ilmoitus kuin edellinen. Reilut 400 km on tullut mittariin ja ajettu tankki tyhjemmäksi, että onhan sitä kokeiltu. Vaihteistosta ei mainita mitään, varmasti ovat korjanneet sen, varmasti ? Moottori näyttää käyvän edelleen alilämpöisenä, eli termostaatti lienee vielä viallinen, eikä siitä ole mainintaa.
Tuon jarrutuksissa ja kääntäessä tulevan narinan havaitsin vasta autoa palauttaessani, se on nyt mainittu. Sinänsä outoa, että ilmastoinnista sanotaan sen pukkaavan vain haaleaa, hyvin toimi ainakin kun auton palautin ja silloin oli lämmin.
Täytyypä ihan mielenkiinnosta seurata, minne hinta nousee, nyt kun on huomattavasti parempi ja totuudenmukaisempi ilmoitus autosta ja kuvatkin filtterittömiä.
Nätisti kyllä kiiltelee. Hyvä minä
Uffe näyttää olevan taas tarjolla. Korjattavaksi. Kovasti on kattavampi ilmoitus kuin edellinen. Reilut 400 km on tullut mittariin ja ajettu tankki tyhjemmäksi, että onhan sitä kokeiltu. Vaihteistosta ei mainita mitään, varmasti ovat korjanneet sen, varmasti ? Moottori näyttää käyvän edelleen alilämpöisenä, eli termostaatti lienee vielä viallinen, eikä siitä ole mainintaa.
Tuon jarrutuksissa ja kääntäessä tulevan narinan havaitsin vasta autoa palauttaessani, se on nyt mainittu. Sinänsä outoa, että ilmastoinnista sanotaan sen pukkaavan vain haaleaa, hyvin toimi ainakin kun auton palautin ja silloin oli lämmin.
Täytyypä ihan mielenkiinnosta seurata, minne hinta nousee, nyt kun on huomattavasti parempi ja totuudenmukaisempi ilmoitus autosta ja kuvatkin filtterittömiä.
Nätisti kyllä kiiltelee. Hyvä minä

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kuvissa on ilmastointi pois päältä. Yleinen virhe äkkinäisellä, kun katsotaan vain, että valo palaa nappulassa ja luullaan ilmastoinnin olevan päällä.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jep, just sama homma kuin vakkarin kanssa, kun valo palaa, on päällä vain nopeudenrajoitin, kun ei pala, niin vakkari. Eli juurikin päinvastoin kuin suurinpiirtein kaikissa muissa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Periaatteessa ymmärrän logiikan tuos et miks valo pitäis palaa varusteessa mikä oletusluontoisesti on aina päällä kuten vaikka luistonesto tai kaistavahti, monissa tai suurimmassa osassa palaa jälkimmäisten valo vasta kun kytket varusteen pois päältä noin niinku huomioksi
Mut kunnei käyttöohjei kukaan lue kun hätätilassa niin oisin varmaan ittekki kironnut ilmastoinnin toimimattomuutta

Mut kunnei käyttöohjei kukaan lue kun hätätilassa niin oisin varmaan ittekki kironnut ilmastoinnin toimimattomuutta

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mut eihän tohon tarvi ohjekirjaa, kun siinä napissaki lukee AC OFF 
Vähän kyl himottais huudella tota, mutta kai se hinta karkaa kun ne viat on edelleen kertomatta. Ja toisaalta just ostin V70, niin siinä mulle on käyttöauto.

Vähän kyl himottais huudella tota, mutta kai se hinta karkaa kun ne viat on edelleen kertomatta. Ja toisaalta just ostin V70, niin siinä mulle on käyttöauto.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kävin Hiacella tankilla. Hieman lämpimämmät kelit ovat olleet, joten kulutusta voi jo varovaisesti vertailla rivistä poistuneeseen manuaaliin. Viime vuonna huhtikuu-marraskuu kulutus pyöri sillä haarukassa 7.7-7.9 litraa, tälle ensimmäinen noteeraus nyt 9.01. Jonkun verran joutuu ylimääräistä maksamaan siitä ilosta, ettei tarvitse kytkintä polkea ja keppiä hämmentää alvariinsa. Hyväksyn tämän 

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Siellä näyttää olevan Nokialla aika helmi Camry myynnissä, tosin kovin alitehoinen, kun vaan 112 heppaa. Onko joku erikoismalli kyseessä, vaiko vaan täppä väärässä kohtaa 

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joo, kieltämättä jollain kierolla tavalla voisin kuvitella itsekin ajelevani tuollaisella Camryllä.
Siisti on.
Taistelin eilisillan Civicin katalysaattorin tai paremminkin alemman lambda-anturin kanssa. Kun ei itsellä enää iltayhdeksän aikaan kärsivällisyys ja taito riittänyt niin isäukko oli saanut tänään anturin irti. Olipahan hemmetin tiukassa.
Tässä yksilössä siis ollut Hondalle ominaisena tyyppivikana, että ajoittain heittää moottorin vikavaloa katin alhaisesta tehosta. Katti itsessään on asiallinen ja puhdas eikä pitäisi olla mitenkään tukossa. Toinen perin ärsyttävä anturista johtuva tyyppivika on ajoittain ilmenevä öljyvalo. Tuo siis menee pois, kun moottorin käynnistää uudelleen eikä mitään jää vikamuistiin. Kyllä Toyota-laatu on ihan eri sfäärissä Hondaan verrattuna näin omakohtaisesti koettuna!

Taistelin eilisillan Civicin katalysaattorin tai paremminkin alemman lambda-anturin kanssa. Kun ei itsellä enää iltayhdeksän aikaan kärsivällisyys ja taito riittänyt niin isäukko oli saanut tänään anturin irti. Olipahan hemmetin tiukassa.
Tässä yksilössä siis ollut Hondalle ominaisena tyyppivikana, että ajoittain heittää moottorin vikavaloa katin alhaisesta tehosta. Katti itsessään on asiallinen ja puhdas eikä pitäisi olla mitenkään tukossa. Toinen perin ärsyttävä anturista johtuva tyyppivika on ajoittain ilmenevä öljyvalo. Tuo siis menee pois, kun moottorin käynnistää uudelleen eikä mitään jää vikamuistiin. Kyllä Toyota-laatu on ihan eri sfäärissä Hondaan verrattuna näin omakohtaisesti koettuna!

NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Olipas se alitehoinen, yhden ruksin softaus on suoritettu
Kiitos huomautuksesta!
Siis onhan toi Camry letkeä peli ja hyvät sisätilat kun ei oo takanakaa tilaongelmia. Mut alkaa tossaki olemaan vanhan raadon ongelmaa, joihin IC:n tapainen omistaja olis varmaan jo viis vuotta sitte puuttunut. Öljykylpyä kaipais pohjaan ja vähän, tai aika paljoki, yllätyin, kun tohon piti takajarrukilvet uusia. Se on samas paketis olka-akselin kanssa ja saldo tietenki nolla. No, sai sinne Suberpin kilvet sovellettua, mutta on se vähä semmosta sitte kun normaalisti 2000-luvun autoon ostetaan ihan vaan suoraan sopivia osia...
Käyntihäiriöt muuten tasottu kun vaan ajo tarpeeks. Ehkä kolmas tai neljäs lämpöseks ajo, niin ei enää kierrokset seilaa eikä kyykkäile.

Siis onhan toi Camry letkeä peli ja hyvät sisätilat kun ei oo takanakaa tilaongelmia. Mut alkaa tossaki olemaan vanhan raadon ongelmaa, joihin IC:n tapainen omistaja olis varmaan jo viis vuotta sitte puuttunut. Öljykylpyä kaipais pohjaan ja vähän, tai aika paljoki, yllätyin, kun tohon piti takajarrukilvet uusia. Se on samas paketis olka-akselin kanssa ja saldo tietenki nolla. No, sai sinne Suberpin kilvet sovellettua, mutta on se vähä semmosta sitte kun normaalisti 2000-luvun autoon ostetaan ihan vaan suoraan sopivia osia...
Käyntihäiriöt muuten tasottu kun vaan ajo tarpeeks. Ehkä kolmas tai neljäs lämpöseks ajo, niin ei enää kierrokset seilaa eikä kyykkäile.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No se on ikävä jos Honda-laatu ei vakuuta. Eihän ne mitään jumalautoja ole, toki, mutta silti. Onko siinä alkuperäinen katti ? Jos on vaihdettu tarvikekatti, niin saattaapi vilkutella, orkkiksella ei.
Saa nähdä, käykö minulle nyt samoin kuin monelle muullekin vanhoilla Hondilla ajaneelle, että se oli sitten siinä niiden osalta. Kauheasti ei noi uudemmat enää houkuta, ovat suht harvinaisia ja hinnatkin vielä kovat. Tässä alkaa olla nyt Hondan kanssa samassa loukussa kuin Saabien kanssa jo pitkään, kiinnostusta olisi, periaatteessa, mutta uudemmat ovat vähän plääh ja Saabin kohdalla sekin alkaa olla jo venyvä käsite, kun uusimmatkin kohta rippikoulu-iässä. Toisaalta myös vanhempien hinnat ovat nousseet rajusti, justiin eilen katselin ysisatkut läpi ja pudistelin päätäni, tieliikennekelvottomat projektit alkavat olla samoissa hinnoissa kohta kuin museorekattu helmi pari vuotta sitten. Ja siitä aasinsiltaa kolmanteen rakkauteeni, eli Hiaceen, jossa sama juttu, uusimmatkin alkavat olla vanhoja. Uudemmat pakut eivät kiinnosta, ensin tuli DPF ja sitten ADBLUE ja niiden mukana ongelmat.
Jos hyvin käy, niin tässä on ehkä parikymmentä vuotta ajokortti vielä hallussa, kaippa sen ajan nyt sitten ajelee noilla oikein vanhoilla, kun hyvin pitää. Tai sitten ajelee vaan noilla liisareilla ja alkaa miettiä muita asioita.
Mun pitäis vähän opiskella mopo, tai siis skootterijuttuja, joku halpa ja hyvä nelitahtinen kelpaisi, voisi ajella nätimpiä kesäkelejä semmoisella. Onko olemassa halpaa ja hyvää, vai pelkästään hyviä ? Kiinalaiseen en mielelläni lähtisi, ei mitään hajua markkinoista tällä hetkellä.
Saa nähdä, käykö minulle nyt samoin kuin monelle muullekin vanhoilla Hondilla ajaneelle, että se oli sitten siinä niiden osalta. Kauheasti ei noi uudemmat enää houkuta, ovat suht harvinaisia ja hinnatkin vielä kovat. Tässä alkaa olla nyt Hondan kanssa samassa loukussa kuin Saabien kanssa jo pitkään, kiinnostusta olisi, periaatteessa, mutta uudemmat ovat vähän plääh ja Saabin kohdalla sekin alkaa olla jo venyvä käsite, kun uusimmatkin kohta rippikoulu-iässä. Toisaalta myös vanhempien hinnat ovat nousseet rajusti, justiin eilen katselin ysisatkut läpi ja pudistelin päätäni, tieliikennekelvottomat projektit alkavat olla samoissa hinnoissa kohta kuin museorekattu helmi pari vuotta sitten. Ja siitä aasinsiltaa kolmanteen rakkauteeni, eli Hiaceen, jossa sama juttu, uusimmatkin alkavat olla vanhoja. Uudemmat pakut eivät kiinnosta, ensin tuli DPF ja sitten ADBLUE ja niiden mukana ongelmat.
Jos hyvin käy, niin tässä on ehkä parikymmentä vuotta ajokortti vielä hallussa, kaippa sen ajan nyt sitten ajelee noilla oikein vanhoilla, kun hyvin pitää. Tai sitten ajelee vaan noilla liisareilla ja alkaa miettiä muita asioita.
Mun pitäis vähän opiskella mopo, tai siis skootterijuttuja, joku halpa ja hyvä nelitahtinen kelpaisi, voisi ajella nätimpiä kesäkelejä semmoisella. Onko olemassa halpaa ja hyvää, vai pelkästään hyviä ? Kiinalaiseen en mielelläni lähtisi, ei mitään hajua markkinoista tällä hetkellä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mulla oli talvi-projektina 24-mallin Kymco super8. Ihan asiallisen oloinen, ruiskulla, isot pyörät, led-valot ja mittaristo jne. Laiska se oli kyllä.
Eihän noi mitään Yamahoita ole tietenkään ja esim. jossain pultinpäissä oli pintarusoa jne. Mutta 10tkm tollakin oli jo menty ja lähti eteenpäin. 


NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00