Saab 9-3 myynti
-
- "Kaasari"
Saab 9-3 myynti
Omistan 9-3 1.8i sport business sedan 2008 ajettu 173tkm. Tällä hetkellä vikana on ainoastaan varashälytin soi omia aikojaan, mutta sen otan pois käytöstä ja apukuskin ovi ei toimi keskuslukituksen mukana (senkin varmaan korjaan). Muuten toimii moitteettomasti ja on siistissä kunnossa, eli ruostetta ei oikeastaan kuin pieniä pläikkiö kaarissa. Auto on katsastettu tammikuussa puhtain paperein ja huollettu, jakohihnakin vaihdettu silloin. Oon sen myymistä/vaihtamista ajatellut kesällä (riippuen opiskeluista) ja mietin, että kuinka paljon on realistinen hinta?
Re: Saab 9-3 myynti
enempää hinnoista tietämättä kun en ole seurannut mutta helppo lienee että avaat nettiauton, ja katsot sieltä mitä tarjolla mihinkin hintaan. Nämä alkaa olemaan niin vanhoja ja paljon ajettuja että kunto ratkasee aika paljon. Sieltä sitten arpomaan sopiva hintataso ja jos puhelin ei ala kilisemään niin pudotat hintaa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Ja nettiauton hintapyyntöjä tutkaillessa kannattaa huomioida, että ne ovat niitä hintapyyntöjä, joilla auto ei ole mennyt kaupaksi, vaan jäänyt nettiautoon roikkumaan. Todellinen markkinahinta on jossain alempana.
Oman Alfa Romeon myin reilu viikko sitten siten, että hinnoittelin nettiauton halvimmaksi, vaikka muut halvimman pään vastaavat eivät olleet liikennekelpoisia, ja omani oli. Puheluita tuli toistakymmentä ja lisää tinkimällä pääsin sitten lopulta kauppoihinkin.
Oman Alfa Romeon myin reilu viikko sitten siten, että hinnoittelin nettiauton halvimmaksi, vaikka muut halvimman pään vastaavat eivät olleet liikennekelpoisia, ja omani oli. Puheluita tuli toistakymmentä ja lisää tinkimällä pääsin sitten lopulta kauppoihinkin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Kaasari"
Joo hyviä vinkkejä! Ainoa on ongelma on se että noita on 1.8i moottorilla olevia ei ole myynnissä paljon yhtään, koska vähän ”harvinaisempi” moottori näissä. Sen takia vähän vaikeuksia keksiä hintatasoa, mutta enköhän jotain keksi!
Se ei valitettavasti ole ollut saabin ostajien suosiossa kun ei ole turbo. Saab ilman turboa on vähän kuin audi ilman nelivetoa. Vaikka kunto olisikin hyvä, niin vaparin haluttavuus on melko heikko joten valitettavasti luulen ettei arvo ole kovinkaan merkittävä.
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Kaasari"
Joo tämän tiedostankin, ja sen vuoksi kyselenkin. Hinnaksi lähtökohtaisesti olen ajatellut ~4000€¿ Tietenkin tinkimis varalla! En viitsisi ihan mitään pikkusummia, koska hyvä varustelu (esim. täysnahka) ja facelift malli. Tällainen olis hyvä malli alottelevalle saabistille, koska tekniikka aika luotettava ja muuten saabin ominaisuudet löytyy.Pakari kirjoitti: ↑To Touko 22, 2025 11:25Se ei valitettavasti ole ollut saabin ostajien suosiossa kun ei ole turbo. Saab ilman turboa on vähän kuin audi ilman nelivetoa. Vaikka kunto olisikin hyvä, niin vaparin haluttavuus on melko heikko joten valitettavasti luulen ettei arvo ole kovinkaan merkittävä.
Saabissa vetoaa yksi seikka ja se on Turbo, jo vuodesta 1977.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Kyllä ne vaparitkin käyttöautona menee, itse ostin just sellaisen vaikka se turbokin on pihassa, mua miellyttää ne Saabin muutkin innovaatiot

Toisin sanoen 2005 i.8i Arc, ajettu 411tkm, katsastettu marraskuussa. Kolmet renkaat aluvanteilla mukana, hinta oli 1250€.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Joo, kyllähän vapareitakin jonkin verran kaupaksi meni vielä NG9-3 -kaudellakin ja kuulemma sellainenkin on ihan kelposa käyttöauto. Mutta tyly totuus on, että aika monelta tipahtaa ostohousut nilkkoihin siinä kohtaa kun huomaa että turbo puuttuu. Toisaalta, jos löytää jonkun joka vaparia haluaa, niin tarjontaakaan ei kauheasti ole.
Kannattaa kuitenkin varautua, että 18-vuotias vaparisaab (kunnosta ja kilsoista huolimatta/riippumatta) ei välttämättä ostajaansa ihan nopeasti löydä, etenkään hintaluokassa jossa monipuolista valikoimaa on aika reilustikin.
Kannattaa kuitenkin varautua, että 18-vuotias vaparisaab (kunnosta ja kilsoista huolimatta/riippumatta) ei välttämättä ostajaansa ihan nopeasti löydä, etenkään hintaluokassa jossa monipuolista valikoimaa on aika reilustikin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Itseasiassa tässä kohtaa mä otin sen vaparin ihan mieluusti, koska käyttöautona on tarkoitus olla tuo pikku matkailuauto, ja henkilöauto alkaa jäämään kakkosautoksi. Toki varmasti se B207 olis parempi kone, mutta kun ymmärsin että siinä on vesipumppu ketjulla, alkoi hieman huolettaa ellei nuo pumput sitten ole ihan järjettömän kestäviä. Tällaisena itse kotipihalla korjaavana, tuohon toiseen Saabbin jouduin just keskellä talvea ulkosalla pumpun laittamaan. Tähän kun nyt teen tuon jakopään samantien, niin luulen että se tulee kestämään tämän auton iän. Tuolla Ooppelin koneella on ajettu uskomattomia kilometrimääriä, ja osien saatavuus tuohon autoon ei kuitenkaan ole mikään ongelma. Jos pitäis valita keskenään vastaavista Saabin ja Ooppelin malleista niin eihän siinä ole edes mitään epäselvää.aero kirjoitti: ↑Pe Touko 23, 2025 07:16Joo, kyllähän vapareitakin jonkin verran kaupaksi meni vielä NG9-3 -kaudellakin ja kuulemma sellainenkin on ihan kelposa käyttöauto. Mutta tyly totuus on, että aika monelta tipahtaa ostohousut nilkkoihin siinä kohtaa kun huomaa että turbo puuttuu. Toisaalta, jos löytää jonkun joka vaparia haluaa, niin tarjontaakaan ei kauheasti ole.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Joo, ei se vapari minun tietääkseni teknisesti huono kone ole. En ole itse ajanut, mutta kertoman mukaan odotettua pirteämpi, kun vaihteiston välitykset on valittu moottorin käyriin sopivasti.
Turbinismi vaan tuppaa kulkemaan aika tiiviisti saabismin kyljessä. Eikä sinänsä ihme, kun turbosaabeja on ollut kohta jo 50 vuotta.
Turbinismi vaan tuppaa kulkemaan aika tiiviisti saabismin kyljessä. Eikä sinänsä ihme, kun turbosaabeja on ollut kohta jo 50 vuotta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
On se. Toki sen syynkin huomaa kun katsoo mittaristoa, satasen vauhdissa mennään 3000 kierroksen nurkilla. Mutta niin hiljainen tuo auto on, että eihän se käyttiksessä haittaa. Ostaessa tuon keskikulutus näytti 8,6 litraa ja nyt olen sillä pari viikkoa ajellut, näyttää jo 7,9. Olis pitänyt ehkä nollata jo ostaessa, mutta ihan mielenkiintoista nähdä miten tuo vielä putoaa. Ihan pirteän oloinen ja jouheva kone arkiajoon.
Ja omalla kohdalla on käynyt niin että neljästä omistamastani Saabista vain yksi on ollut turbo, se tosin on yhä mulla. Se oli ehkä jonkinlainen pelote mulle pitkän aikaa, kun budjetti on aina ollut pieni, ja jotenkin se tuntui takaraivossa siltä että se on vaan yks mahdollinen, ja kallis vikapaikka lisää. Vapari oli tuttu ja turvallinen.
Vähän tämä menee off-topicin puolelle mutta liittyy aiheeseen kuitenkin sinänsä, että millainen tuo 1.8i on oikeasti autona.
Ja omalla kohdalla on käynyt niin että neljästä omistamastani Saabista vain yksi on ollut turbo, se tosin on yhä mulla. Se oli ehkä jonkinlainen pelote mulle pitkän aikaa, kun budjetti on aina ollut pieni, ja jotenkin se tuntui takaraivossa siltä että se on vaan yks mahdollinen, ja kallis vikapaikka lisää. Vapari oli tuttu ja turvallinen.
Vähän tämä menee off-topicin puolelle mutta liittyy aiheeseen kuitenkin sinänsä, että millainen tuo 1.8i on oikeasti autona.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc