Mutta, tärkeimmät ensin. Naapurilta toimeksiantona myynnissä ollut Skoda Fabia lähti äsken uuden omistajan matkaan. Tai veljensä, joka haki systerilleen auton, korjaa itse sisäflektin ja ilmastoinnin, kun autonasentaja on. Muutenhan auto oli priimakunnossa. Ei siinä sitten mennyt kuin kolme päivää, ajattelin että vanha TSI + DSG olisi hankalampi myytävä, mutta erehdyin. Toki ilmoitus oli taas hyvä ja informatiivinen, joka tälläkin kertaa oli syynä siihen, miksi autosta kiinnostuttiin. Kuulemma. Ennenkaikkea se oli rehellinen. Rehellisyys kannattaa, muistakaa se.
Istuin Superbissakin ekaa kertaa sitten kun se hankittiin. Olihan siihen jo tahkottu kilometrejä. Tosin, aika maltillisesti, kun on ollut kuitenkin ajossa jo kohta 2kk. Tää uusihan on ihan perseestä, kun ei ovea avaamalla näytä edes km-lukemaa, vaan pitää painella käynnistysnappia avain taskussa. Edellisestä näki lukeman kun ovea raotti.

Koska tämän takiahan mä autoon istuin.

Kun vertasin tuota näkymää kuvaan, jonka otin auton hakupäivänä, niin yksi pykälä on vajennut. Katsotaan, koska alkaa kiljua lisää öljyä. Pitääkin katsoa speksit, että onko se sitä 0W-20 edelleen vai onko tässäkin lukema pienentynyt.
Mä en tiedä miksi tämä näyttö sanoo 4001 km, kun kokonaiskilometreiksi ilmoittaa 3995. Mutta tuossa on kulutuslukemat ja muut siihen liittyvät tuolta matkalta. Ihan samat lukemat kuin edellisessä, eli erittäin kevyt hybridisysteemi ei näytä auttavan kulutuksen suhteen yhtikäs mitään. Olisi pärjätty ilmankin, siis.

Tämänhetkisellä tankilla oli menty jo 975 km ja lupasi vielä 350 km. Aika kivan pitkät tankkausvälit ! Näillä lukemilla en ymmärrä sitäkään, kuka enää dieseliä ostaa ?

Mutta onhan se hurjaa, että tuollainen Superbin kokoinen lotjake, lattiasta kattoon täynnä varusteita ja koiria, on kuluttanut nyt vaikka tällä viimeisimmällä tankillisella vain 0.8 litraa enemmän kuin Yaris Cross, jossa yleensä yksi ihminen sisällä eikä mitään ylimääräistä. Aika etevä on, kuten edeltäjänsäkin.