Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kaupasta saa kai omaksi maksamalla 4990 €. Halvemmalla kyllä huutokaupasta...
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/15057570
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/15057570
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei saa halvemmalla kaupasta eikä muutenkaan, se on myynnissä vain ja ainoastaan Huutokaupat.comissa. Aika monen autoliikkeen tapa on laittaa ilmoitus kuitenkin Nettiautoon jollain mikämikähinnalla ja siellä tekstinä missä oikeasti myydään. Nettiautossa on pilvin pimein varsinkin Sakan ilmoituksia autoista, jotka on myyty jo kuukausia sitten huutokaupassa, mutta tämä tupla-ilmo on jäänyt kummitelemaan Nettiauton puolelle.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Täytyy toivoa, ettei noin hienosti hoidettu Honda saanut moista kohtaloa, mutta kyllä nuo stunt-hommat on joskus ihmeellisiä.
Kun brittiläisen tv-sarjan päähenkilö taannoin kuoli kolarissa, OG900 vanheni kolarin hetkellä useita vuosia (oman arvion mukaan MY1992/93 -> MY 1987), muuttui ylimaalatuksi (oven sisäkarmit erivärisiä kuin auton ulkopinta), varustelu muuttui, esim. takalasinpyyhin katosi yms.
Kun brittiläisen tv-sarjan päähenkilö taannoin kuoli kolarissa, OG900 vanheni kolarin hetkellä useita vuosia (oman arvion mukaan MY1992/93 -> MY 1987), muuttui ylimaalatuksi (oven sisäkarmit erivärisiä kuin auton ulkopinta), varustelu muuttui, esim. takalasinpyyhin katosi yms.
IC1970 kirjoitti: ↑Ma Touko 26, 2025 12:42Saakeli sentään, sinne on mennyt iso liuta autojen aatelia romuksi. Ellei sitten auton minulta ostanut nuori nainen myynyt sitä voitolla tuotantoyhtiölle, niin uskoisin, että päätyi normikäyttöön. Tuo on sitä paitsi taidettu kuvata purkkiin jo vähän aiemmin keväällä, kuin autoni myin. Mutta mielenkiintoinen artikkeli !
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Harvinaista kyllä, että Suomen kokoisessa maassa tuhotaan noin monta samanlaista autoa. Vaikea uskoa, että nuo Accordit on olleet ihan nettiauton parhaimmistoa, tarkemmin kun katsoo niin ruostetta näkyy useamman auton sivuprofiilissa.
Vale-Toyota eli lasten suussa pikku-Masa on ollut nyt karvan vajaa 2kk ajossa. Ei moitittavaa, välillä on menty 3- ja muutaman kerran 2-alkavalla kulutuksella, mutta auton ajotietokone kertoo 2525km kulutukseksi 4,7l/100km. Uskon vakaasti, että lukema tuosta tippuu jonkin verran kesän aikana.
Eilen kävin Mondeon kanssa leimalla. Ei moitittavaa, mittarissa 283tkm ja vuosi ajoaikaa. Kyllähän nosturilla pohja näytti rujommalta kuin aiemmin eli lienee ajan kysymys, kun jostain joutuisi hitsuuttelemaan. Mutta tämä on ollut hemmetin hyvä 2-auto ajoltaan ja tiloiltaan. Seuraavana haasteena aion änkeä autoon 2m sängyn sisätiloihin. Takapenkin irrottamalla patja mahtuu juuri ja juuri sisään ja luukku kiinni.
Vale-Toyota eli lasten suussa pikku-Masa on ollut nyt karvan vajaa 2kk ajossa. Ei moitittavaa, välillä on menty 3- ja muutaman kerran 2-alkavalla kulutuksella, mutta auton ajotietokone kertoo 2525km kulutukseksi 4,7l/100km. Uskon vakaasti, että lukema tuosta tippuu jonkin verran kesän aikana.

Eilen kävin Mondeon kanssa leimalla. Ei moitittavaa, mittarissa 283tkm ja vuosi ajoaikaa. Kyllähän nosturilla pohja näytti rujommalta kuin aiemmin eli lienee ajan kysymys, kun jostain joutuisi hitsuuttelemaan. Mutta tämä on ollut hemmetin hyvä 2-auto ajoltaan ja tiloiltaan. Seuraavana haasteena aion änkeä autoon 2m sängyn sisätiloihin. Takapenkin irrottamalla patja mahtuu juuri ja juuri sisään ja luukku kiinni.

NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Meidän pikku-Masa on nyt rullannut 2400 km, joista suurin osa nuoremman pojan ajamana. Näyttää sopivan ajoprofiiliin oikein hyvin, kävin oikein vara-avaimilla "käynnistämässä" auton, että sai dataa näkyviin.

Eipä kai paljon enempää voi vaatia. Paitsi häiriötöntä toimintaa seuraavat vajaat 4v.
Hiacella kävin kauppareissulla, kun otin sen useamman päivän myllytyksien ym. jälkeen pois tallista. Kajautti ilmoille taas käynnistyksessä komiat voimasavut, kun oli useamman päivän seissyt ja sitä ennen vain pihalla 100m siirretty. Loppui hetikohta tyhjäkäynnillä, yksi tupsautus, paitsi kun rullailin isolle tielle ja annoin kenkää, niin ekan kiihdytyksen työnsi savua taakse, kunnes loppui. Jotakin vuotaa jonnekin jostakin kun seisoo, joka sitten palaa ensimmäisten minuuttien aikana. Mitä pidempään seisoo, sitä enemmän savuttaa. Jos ajaa joka päivä, tupsauttaa pikkuisen pilven tai ei mitään.
Ei ole mustaa, eikä oikein valkoistakaan, eikä ihan sinistäkään. Ei haise öljylle, eikä oikein dieselillekään, en oikein tiedä mille. Oudolle. Lähtee hyvin käyntiin, sammuu normaalisti, toimii ajossa kuten pitää, käy nätisti tyhjäkäyntiä. Jäähdytysnesteet ovat kirkkaat ja pinta pysyy samassa.
Kyllähän tuo sen verran askarruttaa, että jotain tsekkauksia jossain vaiheessa teen/teetän. Kun vaihtaa öljyn ja suodattimen, siitä pystyy päättelemään jotain, koska tiedän edellisestä manuaalista, että minun ajoillani öljyn pitäisi pysyä suht kirkkaana aika pitkään, eikä muuttua pikimustaksi, jota tämän tikussa on, ottaen huomioon että öljyillä on ajettu alle 3000 km.
Voisko se olla turbo, joka vähän falskaa ? Mutta eikös se sitten savuttaisi myös normiajossa ? Suuttimet on se toinen vaihtoehto, joku falskaa sen verran, että kertyy palamatonta. Toisaalta, suutinvian pitäisi oireilla myös ajossa, käyntihäiriöinä ja kenties savun tulisi olla mustaa ? Näillä kilsoilla tietenkin voi olla, että kone alkaa yksinkertaisesti olla loppumetreillä, mutta sitten tullaan taas siihen, että kuormituksessa ym., pitäisi öljypöllyä näkyä vähän kaikissa tilanteissa. Outo homma, kertakaikkiaan.
Toistaiseksi saa nyt olla ajossa, tuulilasinpyyhkimien varret siistin kun saan inspiraation. Täytyisi Mazda ja Yaris saada pestyä ja pinnoitettua lähitulevaisuudessa, niin olisi helpompi tehdä pikasiistimisiä niihin.


Eipä kai paljon enempää voi vaatia. Paitsi häiriötöntä toimintaa seuraavat vajaat 4v.
Hiacella kävin kauppareissulla, kun otin sen useamman päivän myllytyksien ym. jälkeen pois tallista. Kajautti ilmoille taas käynnistyksessä komiat voimasavut, kun oli useamman päivän seissyt ja sitä ennen vain pihalla 100m siirretty. Loppui hetikohta tyhjäkäynnillä, yksi tupsautus, paitsi kun rullailin isolle tielle ja annoin kenkää, niin ekan kiihdytyksen työnsi savua taakse, kunnes loppui. Jotakin vuotaa jonnekin jostakin kun seisoo, joka sitten palaa ensimmäisten minuuttien aikana. Mitä pidempään seisoo, sitä enemmän savuttaa. Jos ajaa joka päivä, tupsauttaa pikkuisen pilven tai ei mitään.
Ei ole mustaa, eikä oikein valkoistakaan, eikä ihan sinistäkään. Ei haise öljylle, eikä oikein dieselillekään, en oikein tiedä mille. Oudolle. Lähtee hyvin käyntiin, sammuu normaalisti, toimii ajossa kuten pitää, käy nätisti tyhjäkäyntiä. Jäähdytysnesteet ovat kirkkaat ja pinta pysyy samassa.
Kyllähän tuo sen verran askarruttaa, että jotain tsekkauksia jossain vaiheessa teen/teetän. Kun vaihtaa öljyn ja suodattimen, siitä pystyy päättelemään jotain, koska tiedän edellisestä manuaalista, että minun ajoillani öljyn pitäisi pysyä suht kirkkaana aika pitkään, eikä muuttua pikimustaksi, jota tämän tikussa on, ottaen huomioon että öljyillä on ajettu alle 3000 km.
Voisko se olla turbo, joka vähän falskaa ? Mutta eikös se sitten savuttaisi myös normiajossa ? Suuttimet on se toinen vaihtoehto, joku falskaa sen verran, että kertyy palamatonta. Toisaalta, suutinvian pitäisi oireilla myös ajossa, käyntihäiriöinä ja kenties savun tulisi olla mustaa ? Näillä kilsoilla tietenkin voi olla, että kone alkaa yksinkertaisesti olla loppumetreillä, mutta sitten tullaan taas siihen, että kuormituksessa ym., pitäisi öljypöllyä näkyä vähän kaikissa tilanteissa. Outo homma, kertakaikkiaan.
Toistaiseksi saa nyt olla ajossa, tuulilasinpyyhkimien varret siistin kun saan inspiraation. Täytyisi Mazda ja Yaris saada pestyä ja pinnoitettua lähitulevaisuudessa, niin olisi helpompi tehdä pikasiistimisiä niihin.

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Vettä ja nokea pakoputkessa?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Tämä on käynyt mielessä, kun asiaa olen haarukoinut. Putki on vanha kun habitusta katselee ja monessa kohtaa kun Googlailin oireilla, niin tarjottiin tuota putkeen tiivistynyttä kosteutta ja töhnää, joka palaa pois ensimmäisten minuuttien aikana, varsinkin kun vanhasta ja paljon ajetusta dieselistä on kysymys. Eihän tällä ole vuosiin ajettu kuin kaupungissa pikkupyöritystä tai näitä mun max. puolen tunnin stinttejä kerrallaan ja on ajoittain ollut ajosta pois pitkiäkin aikoja, kuten mullakin nyt yli kaksi kuukautta heti alkuun.
Tuo savun koostumus/haju, jos siitä jotain selvää saa, on jotain kosteuden, öljyn ja dieselin sekoitusta, mutta konehuoneessa mikään ei viittaa siihen, että kuluisi öljyä tahi vettä, eikä mikään muukaan auton käynnissä tai kulussa. Pitää varmaan loppukesästä ajella Hiacella Pohjanmaan reissu, joko porsii sillä matkalla lopullisesti tai sitten vaan ajellaan isoa kovaa 900 km ja putsataan putki ja kaikki korjaantuu
Jospa nyt vaan yritän ajella ja aktivoidun, jos alkaa jotain outouksia ilmetä. Minä vaan olen sellainen, että kaikki "asiaankuulumaton" häiritsee, jos tiedän sellaista olevan olemassa.
Ilmastoinnin täyttöhuollossa voisin auton käyttää, huomasin tuossa sitä edellisellä kaupunkireissulla, että ilmastointi pelasi kuten piti kotoa lähdettäessä, mutta kun auto oli suorassa auringonpaisteessa 20 min kuumentunut kaupassakäynnin aikana parkkipaikalla, kesti kaupungissa viitisen minuuttia, ennenkuin alkoi taas havaittavasti pelittää. Aika klassinen vajaan täyttöasteen merkki.
Tuo savun koostumus/haju, jos siitä jotain selvää saa, on jotain kosteuden, öljyn ja dieselin sekoitusta, mutta konehuoneessa mikään ei viittaa siihen, että kuluisi öljyä tahi vettä, eikä mikään muukaan auton käynnissä tai kulussa. Pitää varmaan loppukesästä ajella Hiacella Pohjanmaan reissu, joko porsii sillä matkalla lopullisesti tai sitten vaan ajellaan isoa kovaa 900 km ja putsataan putki ja kaikki korjaantuu

Jospa nyt vaan yritän ajella ja aktivoidun, jos alkaa jotain outouksia ilmetä. Minä vaan olen sellainen, että kaikki "asiaankuulumaton" häiritsee, jos tiedän sellaista olevan olemassa.
Ilmastoinnin täyttöhuollossa voisin auton käyttää, huomasin tuossa sitä edellisellä kaupunkireissulla, että ilmastointi pelasi kuten piti kotoa lähdettäessä, mutta kun auto oli suorassa auringonpaisteessa 20 min kuumentunut kaupassakäynnin aikana parkkipaikalla, kesti kaupungissa viitisen minuuttia, ennenkuin alkoi taas havaittavasti pelittää. Aika klassinen vajaan täyttöasteen merkki.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ja lisää Hiacesta. Ei tarvitse muuta hankkia pihaan, kun on jo yksi todellinen käyttöharraste.
Nimittäin.
Harrastetta riittää, sillä olen ollut jo tovin aistivinani pientä jurinaa tietyissä tilanteissa ja ajelin tänään kaupunkireissun ilman musiikkia ja kuulostelin. Etenkin paikaltaan lähdettäessä kun samalla kääntyy, niin tuntuu epämääräistä jurinaa korissa, mitä tiukempi käännös, sitä enemmän. Tuntuu myös vähäisempänä esim. T-risteyksessä kun hiljentää kävelyvauhtiin ja siitä kääntyy ja lähtee vedättämään.
Tulee mieleen jarrut, laakeri, mutta todennäköisin syyllinen taitaa olla kitkalukkoperä, joka takeltelee. Suoraan ajettaessa ja pääosin normiajossa ei kuulu tai tunnu mitään outoa. Ja tuo jurina nimenomaan eteenpäin ajettaessa ja käännyttäessä, ei niinkään peruutellessa ja etenkin vauhdin ollessa pieni.
Ennenkuin alan miettimään mitään muuta, niin vaihdan perään öljyt. Tiedän, että esim. Mobil-ja Castrol eivät aina toimi näissä perissä toivotulla tavalla, en tiedä mitä viimeksi on laitettu, joten käyn hakemassa Toyotalta samaa 80W-90 LS (limited slip)-lisäaineistettua peräöljyä, mitä itse käyttävät, kaksi litraa riittää vaihtoon ja pikku huuhteluun. Yleensä tuollainen pieni jurina menee öljynvaihdolla tai kahdella, jos ei mene, niin aletaan miettimään pinioneja ja tukilaakereita sun muita.
Jos jollekulle tulee tuosta tarinasta mieleen jotain puolesta tai vastaan tai jotain muuta, saa taas ehdotella, opastaa, päteä, mitä vaan
Nimittäin.
Harrastetta riittää, sillä olen ollut jo tovin aistivinani pientä jurinaa tietyissä tilanteissa ja ajelin tänään kaupunkireissun ilman musiikkia ja kuulostelin. Etenkin paikaltaan lähdettäessä kun samalla kääntyy, niin tuntuu epämääräistä jurinaa korissa, mitä tiukempi käännös, sitä enemmän. Tuntuu myös vähäisempänä esim. T-risteyksessä kun hiljentää kävelyvauhtiin ja siitä kääntyy ja lähtee vedättämään.
Tulee mieleen jarrut, laakeri, mutta todennäköisin syyllinen taitaa olla kitkalukkoperä, joka takeltelee. Suoraan ajettaessa ja pääosin normiajossa ei kuulu tai tunnu mitään outoa. Ja tuo jurina nimenomaan eteenpäin ajettaessa ja käännyttäessä, ei niinkään peruutellessa ja etenkin vauhdin ollessa pieni.
Ennenkuin alan miettimään mitään muuta, niin vaihdan perään öljyt. Tiedän, että esim. Mobil-ja Castrol eivät aina toimi näissä perissä toivotulla tavalla, en tiedä mitä viimeksi on laitettu, joten käyn hakemassa Toyotalta samaa 80W-90 LS (limited slip)-lisäaineistettua peräöljyä, mitä itse käyttävät, kaksi litraa riittää vaihtoon ja pikku huuhteluun. Yleensä tuollainen pieni jurina menee öljynvaihdolla tai kahdella, jos ei mene, niin aletaan miettimään pinioneja ja tukilaakereita sun muita.
Jos jollekulle tulee tuosta tarinasta mieleen jotain puolesta tai vastaan tai jotain muuta, saa taas ehdotella, opastaa, päteä, mitä vaan

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kardaanin tukilaakerissa alkavaa kulumaa, ja se siinä alkavasti ilmoittelee vaihdon tarpeesta.
Öljynvaihto sinänsä aina helpompi ja halvempi remontti aloittaa, eikä se hukkaan mene
Öljynvaihto sinänsä aina helpompi ja halvempi remontti aloittaa, eikä se hukkaan mene

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei taida kitkalukosta jurinaa lähteä. Pelkkä levynippu, joka toimii tai ei, joskus siltä väliltä. Hyvin toimiessaan kitkaperä aiheuttaa joskus tiukoissa käännöksissä vähän rengasrutinaa, kun pyörintänopeudet eivät aivan täsmää. Omassa Hiluxissa tällaista on havaittavissa liittymästä isolle tielle lähdettäessä ja tällä vehkeellä on lähes aina lähdettävä koko sillä voimalla, mitä japsidiesel tarjoaa
.
Nissan KingCapin kitkajarru toimi ainoastaan riittävän pitävällä pinnalla eli oli suomalaismetsässä hyödytön kapine, joten siihen verrattuna Hilux on sangen etevä. Siinä ja siinä, että käytännössä helpompi, kuin uudemmissa yleinen, kytkettävä 100% oikea lukko. Kai Hiacessa samaa tavaraa on sisällä?
Öljystäkään tämä ei taida olla tarkka, Comma on nyt käytössä ja vaihdan sen vuosittain. LS-öljyjen tarjonta on melko rajallista, joten tyydyn tuohon, mitä hyllystä löytyy. Ensimmäistä Hiluxia huollatin liikkeessä, ja siinä kevyt vuosihuolto öljyineen oli tonnin, parin kustannus. Sillä hinnalla jo vähän ryömii auton alla
. Etuperä ja laatikot saavat voitelunsa Mobilin synteettisestä, jota ostan 20 litran astiassa. Synkronointi kai toimisi paremmin minaraaliöljyllä, mutta ilmastonmuutos on niin hidasta, että pakkasiinkin pitää vielä varautua. Pitää vaan vaihdella vähän helläkätisemmin.

Nissan KingCapin kitkajarru toimi ainoastaan riittävän pitävällä pinnalla eli oli suomalaismetsässä hyödytön kapine, joten siihen verrattuna Hilux on sangen etevä. Siinä ja siinä, että käytännössä helpompi, kuin uudemmissa yleinen, kytkettävä 100% oikea lukko. Kai Hiacessa samaa tavaraa on sisällä?
Öljystäkään tämä ei taida olla tarkka, Comma on nyt käytössä ja vaihdan sen vuosittain. LS-öljyjen tarjonta on melko rajallista, joten tyydyn tuohon, mitä hyllystä löytyy. Ensimmäistä Hiluxia huollatin liikkeessä, ja siinä kevyt vuosihuolto öljyineen oli tonnin, parin kustannus. Sillä hinnalla jo vähän ryömii auton alla

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kiitoksia kommenteista. Katselin kanssa öljytarjontaa ja enköhän huomenna hae ihan vaan tuota Comman LS:ää Motonetista, kun näyttää olevan hyllyssä, muuten on tosiaan aika heikosti tuota lisäaineistettua valikoimissa. Kardaanin tukilaakeri näyttää näissä olevan ns. kulutustavaraa, kuulostaa loogiselta seuraavalta askeleelta, jos ei rutina öljynvaihdolla taltu. Itse osa ei näytä olevan hinnan kiroissa, mutta työstä joutuu toki maksamaan. Näytti siltä, että sen vaihdossa on syytä olla kunnon työkalut-ja tilat.
Tuon savutuksen osalta tämä pitää saada yön yli hoitoon jollekin, joka jotain tajuaa. Marmorille nyt en viitsi viedä, sentään. Turbo tähän kustantaa n. 650 euroa ja ne suuttimet ovat halvimmillaan n. 295 e/kpl.
Kysyin Afrikan pojiltakin kun hetkellisesti *itutti ja siinä mielessä olen naimisissa tämän kanssa, että automaatille ei sieltä suunnilta löydy markkinoita.
Yhden 100% tämän kanssa samanlaisen kuvauksen jurinasta löysin Masinistien keskustelupalstalta ja siellä ongelma oli ratkennut öljynvaihdolla ja siellä puhuttiin nimienomaan kitkaperän takeltelusta, mutta tiedä näistä. Scraabilla on omaa kokemusta runsaasti ja ilmeisesti aika samoista aineksista on Hiluxit ja Hiacet tiettyjen asioiden osalta rakennettu.
Tuon savutuksen osalta tämä pitää saada yön yli hoitoon jollekin, joka jotain tajuaa. Marmorille nyt en viitsi viedä, sentään. Turbo tähän kustantaa n. 650 euroa ja ne suuttimet ovat halvimmillaan n. 295 e/kpl.
Kysyin Afrikan pojiltakin kun hetkellisesti *itutti ja siinä mielessä olen naimisissa tämän kanssa, että automaatille ei sieltä suunnilta löydy markkinoita.
Yhden 100% tämän kanssa samanlaisen kuvauksen jurinasta löysin Masinistien keskustelupalstalta ja siellä ongelma oli ratkennut öljynvaihdolla ja siellä puhuttiin nimienomaan kitkaperän takeltelusta, mutta tiedä näistä. Scraabilla on omaa kokemusta runsaasti ja ilmeisesti aika samoista aineksista on Hiluxit ja Hiacet tiettyjen asioiden osalta rakennettu.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Sitä LS-lisäainetta ainakin ennen myytiin erikseenkin annosteltavaksi..
Ja King Cabin perästä olen eri mieltä mutta niitä olikin kahta ihan eri sorttia olemassa, se oranssitarrainen missä on perän takana "pulttiluukku" oli paljon huonompi kuin alle 1990 vuosmallin eteenpäin purkautuvat mallit. Molemmilla olen ajanut isohkojakin ajomääriä ja vanhempien lukkoperä oli 100% kun oli öljyt kunnossa
Edit : Myydään vieläki, vaikkapa moponetistä https://www.motonet.fi/tuote/lubegard-l ... ct=60-8172
Ja King Cabin perästä olen eri mieltä mutta niitä olikin kahta ihan eri sorttia olemassa, se oranssitarrainen missä on perän takana "pulttiluukku" oli paljon huonompi kuin alle 1990 vuosmallin eteenpäin purkautuvat mallit. Molemmilla olen ajanut isohkojakin ajomääriä ja vanhempien lukkoperä oli 100% kun oli öljyt kunnossa

Edit : Myydään vieläki, vaikkapa moponetistä https://www.motonet.fi/tuote/lubegard-l ... ct=60-8172
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Dacia Dokker Van -14
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Dacia Duster -18 4x4
Dacia Dokker Van -14
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jep, tuohon törmäsin myös, että erikseenkin pystyy lisäainetta ostamaan. Näyttää olevan Porvoossakin hyllyssä tavaraa. No, vaihdan nyt ensin kerran ihan normaalin vaihdon ja kuulostelen, auttaako. Jos ei, niin vika lienee kuitenkin muualla.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kokemusta on Hiacen perän korjaamisesta vaihtamalla sinne Toyotan omat öljyt. En lähtisi pelleilemään tarvikeöljyillä. Sitäkin ensin yritettiin.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Pieni lienee vika, jos se öljy vaihtamalla korjataan
.
Myyntiautoissa joskus perän ääntely korjattiin lisäaineistamalla öljy sahanpurulla, sen tehoon minäkin uskon
!

Myyntiautoissa joskus perän ääntely korjattiin lisäaineistamalla öljy sahanpurulla, sen tehoon minäkin uskon
