Apuja saabin valintaan

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
OlliHarju
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39
Paikkakunta: Pomarkku

Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Vaimo etsimässä mahdollisesti saabia, tässä olisi yksi kriteerit täyttävä ehdokas

https://www.nettiauto.com/saab/9-3/15038154

Mielipiteitä? Itsellä ollut vain yksi og 9-3 ja 3kpl femmoja en tiedä yhtään näitten uudempien päälle. Lähinnä kiinnostaa onko tiedossa kalliita tyyppivaivoja?
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Avatar
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Itse ostin just 04/05 9-3 1.8i Arcin. Ajettu yli 400tkm mutta siitä huolimatta yhä uskomattoman napakan tuntuinen auto. Hyvin erilainen ajaa OG 9-3:n jälkeen, toki ensimmäinen näin uusi auto minulle. Taka-akseli on yhtä hankala kuin Femmassa, sen taidat jo tunteakin. Korin ruosteongelmat taitaa olla myös samalla tasolla kuin Femmassa ... eli sen suhteen huonompi kuin OG 9-3, mutta sekin sillä tasolla mihin olet jo tottunut. Femmasta ei ole itsellä kokemusta, mutta on niitä tullut kokeiltua auton vaihtoa harkitessa. Sanoisin, että hyvin samankaltainen, ja mahdollisten ongelmien suhteen samoille viivoille asettuva auto.

Se hivenen nostaa kysymyksiä, miksi tuossa ilmoituksen autossa on kuvissa lämmöt tapissa, jopa punaisella. Esittäisin tuosta, ja flektien toiminnasta myyjälle muutamankin kysymyksen. Ei tartte montaa kertaa lämpöjen tuolla käydä niin pääsee jo pahvia vaihtamaan.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos tuota Kangasalan yksilöä miettii, niin pyytää mittaristosta kuvan moottori sammutettuna ilman että on virrat päällä. Jos lämpöviisari on vaakatasossa moottori sammutettuna, tai pysyy edelleen ylhäällä ja virrat on poissa päältä niin mittaristovika on kyseessä. Mittaristovika "korjaantuu" muutaman ajokerran ajaksi käyttämällä autoa virrattomana. Mittariston vaihto vaatii tech2+turvapääsyohjelmoinnin.

Toinen vaihtoehto on että tasapainoakselin ketju ei ole enää paikoilaan ja vesipumppu ei pyöri. Niitäkin on tullut nähtyä tässä viimeaikoina.

Eri ohjainlaitevikoja ja rattilukkoon liittyviä vikoja näissä on vanhemmiten ollut ehkä enemmän kuin aikaisemmissa Saabin malleissa ja kaikkien sekä niiden vaihdot vaativat Tech2+turvapääsyohjelmoinnin. ECU:n voi toki voi vaihtaa ns. kloonaamalla..

Jakopäällä ajaa keskimäärin 180-220tkm, mutta sen pystyy vaihtamaan moottori paikoillaan, joten sitä ei tarvitse niin ehkä jännittää. Bensapumppu yleensä hajoaa 250-300tkm välimaastossa.

Muuten aika perusvarma auto kyseessä. Ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan ehkä parhaita Saabeja tuo NG9-3 B207-moottorilla kuitenkin on. Tuo yksikö ei vielä kärsi heikoista venttiileistäkään, koska ne tulivat hieman myöhemmin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
OlliHarju
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

shamrock kirjoitti:
Su Kesä 01, 2025 08:52
Itse ostin just 04/05 9-3 1.8i Arcin. Ajettu yli 400tkm mutta siitä huolimatta yhä uskomattoman napakan tuntuinen auto. Hyvin erilainen ajaa OG 9-3:n jälkeen, toki ensimmäinen näin uusi auto minulle. Taka-akseli on yhtä hankala kuin Femmassa, sen taidat jo tunteakin. Korin ruosteongelmat taitaa olla myös samalla tasolla kuin Femmassa ... eli sen suhteen huonompi kuin OG 9-3, mutta sekin sillä tasolla mihin olet jo tottunut. Femmasta ei ole itsellä kokemusta, mutta on niitä tullut kokeiltua auton vaihtoa harkitessa. Sanoisin, että hyvin samankaltainen, ja mahdollisten ongelmien suhteen samoille viivoille asettuva auto.

Se hivenen nostaa kysymyksiä, miksi tuossa ilmoituksen autossa on kuvissa lämmöt tapissa, jopa punaisella. Esittäisin tuosta, ja flektien toiminnasta myyjälle muutamankin kysymyksen. Ei tartte montaa kertaa lämpöjen tuolla käydä niin pääsee jo pahvia vaihtamaan.
Taka-akseliston viat on juu hyvinkin tuttuja :D löytyy jo valmiiksi holkkisarjoja puslia varten

Ruosteongelmat ei ole ylitsepääsemätön este niitä pystyn korjailemaan kun ilmenee.

Ajettavuus plussaa, vaimo aika tarkka siitä :o

Mutta tuo kangasalan yksilö saa mennä seuraavalle, väri ei ole hyvä :lol:

Kiitos pätevästä vastauksesta
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Avatar
OlliHarju
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Pakari kirjoitti:
Su Kesä 01, 2025 09:43
Jos tuota Kangasalan yksilöä miettii, niin pyytää mittaristosta kuvan moottori sammutettuna ilman että on virrat päällä. Jos lämpöviisari on vaakatasossa moottori sammutettuna, tai pysyy edelleen ylhäällä ja virrat on poissa päältä niin mittaristovika on kyseessä. Mittaristovika "korjaantuu" muutaman ajokerran ajaksi käyttämällä autoa virrattomana. Mittariston vaihto vaatii tech2+turvapääsyohjelmoinnin.

Toinen vaihtoehto on että tasapainoakselin ketju ei ole enää paikoilaan ja vesipumppu ei pyöri. Niitäkin on tullut nähtyä tässä viimeaikoina.

Eri ohjainlaitevikoja ja rattilukkoon liittyviä vikoja näissä on vanhemmiten ollut ehkä enemmän kuin aikaisemmissa Saabin malleissa ja kaikkien sekä niiden vaihdot vaativat Tech2+turvapääsyohjelmoinnin. ECU:n voi toki voi vaihtaa ns. kloonaamalla..

Jakopäällä ajaa keskimäärin 180-220tkm, mutta sen pystyy vaihtamaan moottori paikoillaan, joten sitä ei tarvitse niin ehkä jännittää. Bensapumppu yleensä hajoaa 250-300tkm välimaastossa.

Muuten aika perusvarma auto kyseessä. Ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan ehkä parhaita Saabeja tuo NG9-3 B207-moottorilla kuitenkin on. Tuo yksikö ei vielä kärsi heikoista venttiileistäkään, koska ne tulivat hieman myöhemmin.
Tässä vakavasti harkinnut tech2 ostoa varsinkin nyt kun harrastustoiminta laajenee.

Jakoketjunkaan vaihto ei huoleta.

Kuulostaa kaikinpuolin suht simppeliltä luotettavavalta autolta, ymmärrän toki että huonoja yksilöitä on olemassa.

Ja näihin taitaa olla varaosien saatavuus ihan ok ?

Missä kohtaa heikommat venttiilit tuli? Osaatko sanoa?

Nykyään löytyy kyllä flashays vehkeet että tuo kloonauskaan ei ole paha rasti sitä hiukan kerennyt t7:jen kanssa harrastamaan.

Ja tärkein kysymys tietysti millai nuo b207 moottorit kestää viritystä? Hyvä käsitys kyllä b2x5/b2x4 moottoreista mutta kuten mainitsin en varmaan ikinä ole edes konepelliä avannut tuollaisesta ysikolmosesta.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Avatar
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja shamrock »

OlliHarju kirjoitti:
Su Kesä 01, 2025 10:17
shamrock kirjoitti:
Su Kesä 01, 2025 08:52
Itse ostin just 04/05 9-3 1.8i Arcin. Ajettu yli 400tkm mutta siitä huolimatta yhä uskomattoman napakan tuntuinen auto. Hyvin erilainen ajaa OG 9-3:n jälkeen, toki ensimmäinen näin uusi auto minulle. Taka-akseli on yhtä hankala kuin Femmassa, sen taidat jo tunteakin. Korin ruosteongelmat taitaa olla myös samalla tasolla kuin Femmassa ... eli sen suhteen huonompi kuin OG 9-3, mutta sekin sillä tasolla mihin olet jo tottunut. Femmasta ei ole itsellä kokemusta, mutta on niitä tullut kokeiltua auton vaihtoa harkitessa. Sanoisin, että hyvin samankaltainen, ja mahdollisten ongelmien suhteen samoille viivoille asettuva auto.

Se hivenen nostaa kysymyksiä, miksi tuossa ilmoituksen autossa on kuvissa lämmöt tapissa, jopa punaisella. Esittäisin tuosta, ja flektien toiminnasta myyjälle muutamankin kysymyksen. Ei tartte montaa kertaa lämpöjen tuolla käydä niin pääsee jo pahvia vaihtamaan.
Taka-akseliston viat on juu hyvinkin tuttuja :D löytyy jo valmiiksi holkkisarjoja puslia varten

Ruosteongelmat ei ole ylitsepääsemätön este niitä pystyn korjailemaan kun ilmenee.

Ajettavuus plussaa, vaimo aika tarkka siitä :o

Mutta tuo kangasalan yksilö saa mennä seuraavalle, väri ei ole hyvä :lol:

Kiitos pätevästä vastauksesta
Mitä ajettavuuteen tulee, niin vaikka mulla on OG kolkissa Koni sportit ja jotain muutakin kai edellinen omistaja on tehnyt, niin se on aika "löysä" mutta arkiajossa tykkään siitä, kunhan siihen tottuu :D Mutkaan mennessä tietää jo missä kohtaa kääntää ja minkä verran, siinä vaan kestää hetken että se auto sitä tottelee :D Mutta se menee vähän kuin laiva ... tämä uudempi on taas huomattavasti tarkempi ja herkempi, pitää taas totutella erilaiseen. Sivutuulesta tämä ei tykkää, mutta toisaalta myös perässä joku kolahtelee, eli puslissa lienee sanomista. Eli tätä en vielä laita auton syyksi. Tein jo kaupat kokonaisesta taka-akselistosta, puhdistan, hapotan, maalaan ja ruostesuojaan sen ja käyn puslat läpi. Paljon mukavampaa noin, saa kerralla nostaa ehjää paikalleen eikä auton alla vaihdella puslia. Vectra B mulla on ollut ja ideahan näissä akseleissa on hyvin pitkälti sama ... eli tiedän mitä on edessä :D
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Shamrokilla on varmasti väljyyksiä ja pyöränkulmat pielessä. NG9-3 ei kunnossa ollessaan ole tuuliherkkä. Nelipyöräsäätöön joutuu tuon taka-apurungon vaihdon jälkeen muutenkin, niin tsekkaile kaikki välykset pois samalla myös edestä.

Ollille:
Säästöventtiilit tuli vuosimalliin 2007 e ja l koneisiin. R-koneissa ja tehtaan biopowereissa on sitten edelleen kestävät. B207 kestää viritystä sen minkä T7 konekin, ehkä marginaalisesti paremminkin. Vakioilmamassamittari ja sen mittauskyky loppuu huomattavasti aikaisemmin, eli hieman erilaisia asioita joutuu miettimään lisää vrt. T7 viritykseen. B207 koneen äärirajat ketju kannattaa käydä läpi.

Toistaiseksi Saabilta on ollut saatavissa hyvin osia. Osaava pystyy käytettyjäkin siirtämään ja jälkimarkkinoiltakin on saanut perusosaa hyvin.

Vaikka pelkällä techilläkin tekee ng kolkkien kanssa paljon, mutta turvapääsy tarvitaan kuitenkin aika usein.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Pakari kirjoitti:
Su Kesä 01, 2025 11:23
Shamrokilla on varmasti väljyyksiä ja pyöränkulmat pielessä. NG9-3 ei kunnossa ollessaan ole tuuliherkkä. Nelipyöräsäätöön joutuu tuon taka-apurungon vaihdon jälkeen muutenkin, niin tsekkaile kaikki välykset pois samalla myös edestä.
Tosiaan tiedän että jotainhan tuolla perässä on väljää. Ja tämä on '04 tehty, eli on vielä se Opelin taka-akseli, eikä se Saabin oma versio. Saabilla oli varmasti syynsä lisätä ne puslat. Ja renkaatkin on huippulaadukkaat Nankangit :D Tämä nyt tuli hankittua lähinnä siksi, kun matkailuautosta on ilmeisesti turbo paskana, OG-kolkissa tuli leima vastaan eikä ole aika riittänyt korjata molempia ... joku käyttis piti löytää. Mutta parannellaan nyt tätäkin pikku hiljaa ... ostin näkemättä, hinta oli sellainen, mutta osoittautui niin kivaksi autoksi että voihan tähän vähän panostaakin.

Mulla tosiaan "persdyno" on aina tykännyt esim Astra F:n tai Og-kolkin yhdystukiakselistosta, mä olen noilla ajanut viimeiset 15 vuotta. Mulla oli myös Vectra B, jonka tein kolariautosta ... eli siihen oli silloin pakkokin teettää se nelipyöräsuuntaus että sai leiman. Fiilis on tämän kanssa vähän samanlainen ... ehkä enemmänkin se, että mä en tunne sitä perää juuri ollenkaan. Se voi olla jollekin positiivinenkin asia, ja varmasti vain tottumuskysymys.

Myönnän ihan täysin, että tässä kohtaa kysymys voi olla siitä, että vanhasta tottumuksesta teen korjausliikkeitä, joita ei tarvitsisi tehdä. Ja tavallaan itse aiheutan sen jonka koen "ongelmana" ... kunnes totun tämän auton käytökseen.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Sellainen muistikuva on jäänyt itselle, että kun saabissa aurauksensäätötanko siis poikittainen etumpi tukivarsi on toteutettu pallonivel-helapäisenä, eikä hela-helapäisenä niinkuin Opelissa, niin Saabin tanko olisi hieman pitempi. Muista hommata kaikki säätö- ja kiinnityspultit uudet. Vanhat voivat olla sillai kiinni, ettei ole siirrettävissä. :)

NG93:ssahan on passiivinen takapyöräohjaus reaxes mitä Opelissa ei taas ole..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Nais puoliset arvostaa keskuslukitusta joka näissä on huonoin kestävyydeltää saabeissa.
K.lukot hajoaa jossain vaiheessa, aloittaa oireilun satunnaisesti toimimalla ja lopuksi ei ollenkaan.
Vaihtoon menee ovissa olevat lukkomurikat, vaihto helppo.
Jotkut on onnistuneesti korjaillutkin.

Lapsellisia sähköongelmia, ei starttaa, starttaa ei käynnisty, käynnistyy ja sammuu, avain ei käänny, luistoneston vikailmoituksia.
Aiheuttajana akku tai hapettumia liitoksissa ja monesti talvipakkasilla tulee esiin.

Jousia menee poikki ainakin edestä, omassa molemmat tälläkin hetkellä.

Jos tykkää räplätä satunnaisten vikojen kanssa niin hintaansa nähden ihan ok malli.

Bensapihi vrt.muut saabit.
Automaatti 6.6l/100km maantie
Avatar
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Pakari kirjoitti:
Su Kesä 01, 2025 12:50
Sellainen muistikuva on jäänyt itselle, että kun saabissa aurauksensäätötanko siis poikittainen etumpi tukivarsi on toteutettu pallonivel-helapäisenä, eikä hela-helapäisenä niinkuin Opelissa, niin Saabin tanko olisi hieman pitempi. Muista hommata kaikki säätö- ja kiinnityspultit uudet. Vanhat voivat olla sillai kiinni, ettei ole siirrettävissä. :)

NG93:ssahan on passiivinen takapyöräohjaus reaxes mitä Opelissa ei taas ole..
Eikös se ole niin, että ReAxs tulee nimenomaan siinä kohtaa kun se koko apurunkokin on puslilla korissa? Alkupään malli kuten mulla on taas melko lailla Vectraa? No, katsotaan mitä tuolta alta löytyy, paljonko on samaa ja paljonko on eroja.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
Avatar
OlliHarju
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

No johan aukes keskustelut, vaimon kanssa tuossa mietittiin vaihtoehtoja, mites facelifti versio 9-3ss onko menty parempaan suuntaan siinä mallissa?

Nykyään vaimo ajelee K astralla, näppärä auto sekin mutta on saanut sen verran vaikutteita saabismista että pakko sellainen saada. Pysyishän se tavallaan samassa merkissä :o

Oogee kolkkiin verrattuna varmaan kaikki uudemmat on parempia ajettavia, muistan kyllä että oli melkonen laiva. Oli mulla vuoden ajossa kunnes koivu ja mänty tuli eteen. Koivu ei selvinnyt ja mänty oli sen verran tukeva että saabin keula sitten antautui. Mulle ei käynyt mitään, on ainakin turvallinen auto. Ei tuu ajokalua enään siitä mutta siinä on b204i moottori niin pidän sen varalla itselle virityskäyttöä varten.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Saabin laatu on laskenut mitä myöhäisempiin vuosimalleihin mennään, koska GM on kiristänyt kukkaronnyörejä koko 2000-luvun ajan.

Ite olen sitä mieltä että parhaat NG93:set ovat 2005-2006 vuosimalleja ja femmoissa 2004-2005.

Mulla on ollut kaks NG93 eikä kumpaakaan ole mystiset sähköviat vaivanneet. Toinen 80-180tkm välin tuo my2003 ja sitten tuo toinen my2006 oli 280-415tkm välin.
Viimeksi muokannut Pakari, Su Kesä 01, 2025 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Og kolkki ja femma parempia ajettavia omasta mielestä.
Kyyti on hiljaisempaa ja pehmeämpää vrt.ng kolkki jotka enemmän muovisia ja kovia alustaltaan.
Nämä on makuasioita mistä tykkää.
Ei ne huonoja ole, käy ajamassa useampaa jos mahdollista huomaat penkkien sivuttaistukevuuden eron og ja ng.
Näissäkin varustelutasoissa eroja ja onko nahat vai kankaat.

Kaksoismassavauhtipyörä on kans paikka mikä hajoo niin kuin kaikissa autoissa joka kuluu, näitä löytyy jostain mallista ei kaikista.
Avatar
OlliHarju
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Apuja saabin valintaan

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Täytynee käydä vähän ajelemassa, eihän sitä muuten tiedä, eikä tuo vaimokaan ole kuin femmoilla ajanut.

Tietoinen olen juu siitä että geeämmä on budjettia tiukentanut mitä uudempaan vuosimalliin mennään. Ikäväähän se on.

Oma käyttis femma my05 parasta vuosikertaa 8) sen takia sitä vähän " yli pitänyt " ja osia vaihdellut ennakoivasti, ja vähän varustellutkin kun alkujaan ollut lineaari, tavote ois aero replica tehdä räyhäkeulalla.

Mutta emäntä ei femmoista niin paljoa perusta on kuulemma liian iso auto.

Pakarille kiitos tästä venttiili selvennyksestä. Auttaa rajaamaan vaihtoehtoja.
Viimeksi muokannut OlliHarju, Su Kesä 01, 2025 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Vastaa Viestiin