Apuja saabin valintaan
Re: Apuja saabin valintaan
Toistaiseksi oma ng kokemus on reilun puolen vuoden ajalta mutta yllätyin miten hiljainen ng kolkki oli tien päällä kun verrokkina og kolkkeja ja femmoja. Muuten autona ei femmoille pärjää mutta og kolkit voittaa mennen tullen.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: Apuja saabin valintaan
Selvä homma, tämän varmasti huomaan koeajoilla.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Apuja saabin valintaan
Jos kaksoismassavauhtis jännittää B207:ssa, niin sellainen löytyy:
MT5 laatikot:
MY2003 autot
MT6 laatikot:
Kaikki
Ajettavuus on hyvin vahvasti subjektiivinen käsite, mutta itse pidän ng93:sta vakiolla sporttialustalla parempana ajaa, kuin tuo oma femma jota on yritetty viilata ja hakea parempaa ajettavuutta erinäisillä muutoksilla jotka kyllä ovat kehittäneet ajettavuutta eteenpäin, mutta silti jotain uupuu verrattuna ng93:seen. Väitän, että tuo reaxis passiivinen takapyöräohjaus vaikuttaa.
MT5 laatikot:
MY2003 autot
MT6 laatikot:
Kaikki
Ajettavuus on hyvin vahvasti subjektiivinen käsite, mutta itse pidän ng93:sta vakiolla sporttialustalla parempana ajaa, kuin tuo oma femma jota on yritetty viilata ja hakea parempaa ajettavuutta erinäisillä muutoksilla jotka kyllä ovat kehittäneet ajettavuutta eteenpäin, mutta silti jotain uupuu verrattuna ng93:seen. Väitän, että tuo reaxis passiivinen takapyöräohjaus vaikuttaa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Apuja saabin valintaan
Ja tuo hetken itsellä ollut oli 2005 ja automaattina, ei moitteita. Hieman omaksi yllätykseksi meni puhtain paperein leimastakin läpi kun ei ollut juuri historiaa tiedossa huoltokirjaa enempää. Ecuvikasena ”projektina” lokakuussa ostin ja tuossa pari viikkoa sitten myin pihasta kun sain mitä pyysin.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: Apuja saabin valintaan
Komppaan kyllä useampiakin edellisiä, mutta mainittakoon "Monikossa".
Itsellä ollut 9-5 MY99 ja MY08 Aero sekä 9-3 MY08 farkku sekä avo. Kunnossa ollessaan ajettavuudeltaan
MY99 oli hiljaisin ja "ylellisin".
MY08 femma oli paras ajaa, mutta kyllä siinä näkyi GM säästäminen, uudehkona se oli kyllä aika unelma
MY08 kolkki farkku oli ihan jees, mutta halvemman oloinen kuin femma
MY08 avo on oikeastaan aika susi ajaa, olen sitä vatvonut useammassakin (rengas-) vitjassa. Alustan osat tuntuvat heppoisilta suht painavaan autoon.
Femma on muuten ruosteherkempi kuin NG kolkki, muutamiakin yksilöitä nähneenä. Ruosteetonta femmaa ei varmaan löydä, paitsi foorumin helmistä. Kolkin voi löytääkin. Ja tarkoitan siis korjauskuntoon hapantuneita, pintaruostetta on varmaan kaikissa myynnissä olevissa.
NG kolkin sähköistä on muuten hyvä varoittaa. Varsinkin takasähkökeskuksen (REC) lähtöjä (valot, etc) ei ole suojattu mitenkään. Pienikin oikari ja RECistä pääsee savu karkuun. Periaatteessa pitäisi laittaa paukku joka lähtöön eikä pelkästään takaluukun moottorin ohjaukseen, josta UKKssa (viewtopic.php?f=15&t=154251) hyvin varoitetaankin. Tuo UKK kannattaa muuten lukea.
Itsellä ollut 9-5 MY99 ja MY08 Aero sekä 9-3 MY08 farkku sekä avo. Kunnossa ollessaan ajettavuudeltaan
MY99 oli hiljaisin ja "ylellisin".
MY08 femma oli paras ajaa, mutta kyllä siinä näkyi GM säästäminen, uudehkona se oli kyllä aika unelma
MY08 kolkki farkku oli ihan jees, mutta halvemman oloinen kuin femma
MY08 avo on oikeastaan aika susi ajaa, olen sitä vatvonut useammassakin (rengas-) vitjassa. Alustan osat tuntuvat heppoisilta suht painavaan autoon.
Femma on muuten ruosteherkempi kuin NG kolkki, muutamiakin yksilöitä nähneenä. Ruosteetonta femmaa ei varmaan löydä, paitsi foorumin helmistä. Kolkin voi löytääkin. Ja tarkoitan siis korjauskuntoon hapantuneita, pintaruostetta on varmaan kaikissa myynnissä olevissa.
NG kolkin sähköistä on muuten hyvä varoittaa. Varsinkin takasähkökeskuksen (REC) lähtöjä (valot, etc) ei ole suojattu mitenkään. Pienikin oikari ja RECistä pääsee savu karkuun. Periaatteessa pitäisi laittaa paukku joka lähtöön eikä pelkästään takaluukun moottorin ohjaukseen, josta UKKssa (viewtopic.php?f=15&t=154251) hyvin varoitetaankin. Tuo UKK kannattaa muuten lukea.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Apuja saabin valintaan
Kappas, toivottovasti lähti hyvään kotiin. Minkä hintaisena lähti jos saa kysyä? Yritän samalla tehdä hieman hintakartoitusta että pitääkä nuo nettiauton ilmotukset paikkansa, jotenkin omaan silmään särähti tuon linkkaamani auton hinta liki 7k ,toki vähän ajettu yksilö on kyseessä.-Hese- kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 17:34Ja tuo hetken itsellä ollut oli 2005 ja automaattina, ei moitteita. Hieman omaksi yllätykseksi meni puhtain paperein leimastakin läpi kun ei ollut juuri historiaa tiedossa huoltokirjaa enempää. Ecuvikasena ”projektina” lokakuussa ostin ja tuossa pari viikkoa sitten myin pihasta kun sain mitä pyysin.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Apuja saabin valintaan
Kiitos tuon UKK otankin iltalukemiseksi tänään.automies kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 18:24Komppaan kyllä useampiakin edellisiä, mutta mainittakoon "Monikossa".
Itsellä ollut 9-5 MY99 ja MY08 Aero sekä 9-3 MY08 farkku sekä avo. Kunnossa ollessaan ajettavuudeltaan
MY99 oli hiljaisin ja "ylellisin".
MY08 femma oli paras ajaa, mutta kyllä siinä näkyi GM säästäminen, uudehkona se oli kyllä aika unelma
MY08 kolkki farkku oli ihan jees, mutta halvemman oloinen kuin femma
MY08 avo on oikeastaan aika susi ajaa, olen sitä vatvonut useammassakin (rengas-) vitjassa. Alustan osat tuntuvat heppoisilta suht painavaan autoon.
Femma on muuten ruosteherkempi kuin NG kolkki, muutamiakin yksilöitä nähneenä. Ruosteetonta femmaa ei varmaan löydä, paitsi foorumin helmistä. Kolkin voi löytääkin. Ja tarkoitan siis korjauskuntoon hapantuneita, pintaruostetta on varmaan kaikissa myynnissä olevissa.
NG kolkin sähköistä on muuten hyvä varoittaa. Varsinkin takasähkökeskuksen (REC) lähtöjä (valot, etc) ei ole suojattu mitenkään. Pienikin oikari ja RECistä pääsee savu karkuun. Periaatteessa pitäisi laittaa paukku joka lähtöön eikä pelkästään takaluukun moottorin ohjaukseen, josta UKKssa (viewtopic.php?f=15&t=154251) hyvin varoitetaankin. Tuo UKK kannattaa muuten lukea.
Sen olen myös huomannut että femmat on ruosteherkkiä vrt. ng kolkkiin, eikä nuo og kolkitkaan kauhean pahoja ole vielä ainakaan.
Sähköhommatkaan ei oikeastaan pelota kun jonkunlainen käsitys niistäkin muodostunut vuosien varrella autojen kanssa roplatessa niin töissä kun vapaa-ajallakin.
Vaimo tykkkää ng kolkista ja nimenomaan täsät prefacelift? eli 03-06 joten sellaista pitää tässä alkaa metsästämään.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Apuja saabin valintaan
Kaksoismassavauhtis täytyy pitää mielessä, täytyykin käydä ajelemassa eri versioilla, oma kokemus rajautuu vahvasti femmojen eri alustoihin.Pakari kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 17:23Jos kaksoismassavauhtis jännittää B207:ssa, niin sellainen löytyy:
MT5 laatikot:
MY2003 autot
MT6 laatikot:
Kaikki
Ajettavuus on hyvin vahvasti subjektiivinen käsite, mutta itse pidän ng93:sta vakiolla sporttialustalla parempana ajaa, kuin tuo oma femma jota on yritetty viilata ja hakea parempaa ajettavuutta erinäisillä muutoksilla jotka kyllä ovat kehittäneet ajettavuutta eteenpäin, mutta silti jotain uupuu verrattuna ng93:seen. Väitän, että tuo reaxis passiivinen takapyöräohjaus vaikuttaa.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Apuja saabin valintaan
Olen ollut uskossa, että omassa taloudessa on prefacelift eli 2007 alkuvuoden auto, jossa vanha, hillityn tyylikäs ulkoasu ja uuden mallin kojelauta.
Kesällä tuli sitten se kromilistoilla koristeltu irvinaama

Omani on menossa myyntiin, vaimon nurinoista huolimatta. Alkuperäinen omistaja, uutena ruostesuojattu, perheen naisväen auto maantieajosta. BSR stage 1 on paritettu, mutta ei juurikaan käytetty. Saman firman rosteriputki on myös, alkuperäinen myös tallessa

Re: Apuja saabin valintaan
1600e lähti loppuunajetut nastat alla pihasta. Myyntihetken vikalistalla oli koiraluu ja öljyvuoto johon löin mukaan orggistiivisteet ja pcv venttiiliin. 362tkm ajettu yksilö kyseessä. Paljon parempi kuin ne tonnin pommit mutta toki enemmän ajettu kuin ne 2000-3000e vehkeet.OlliHarju kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 20:00Kappas, toivottovasti lähti hyvään kotiin. Minkä hintaisena lähti jos saa kysyä? Yritän samalla tehdä hieman hintakartoitusta että pitääkä nuo nettiauton ilmotukset paikkansa, jotenkin omaan silmään särähti tuon linkkaamani auton hinta liki 7k ,toki vähän ajettu yksilö on kyseessä.-Hese- kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 17:34Ja tuo hetken itsellä ollut oli 2005 ja automaattina, ei moitteita. Hieman omaksi yllätykseksi meni puhtain paperein leimastakin läpi kun ei ollut juuri historiaa tiedossa huoltokirjaa enempää. Ecuvikasena ”projektina” lokakuussa ostin ja tuossa pari viikkoa sitten myin pihasta kun sain mitä pyysin.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: Apuja saabin valintaan
Scraab kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 20:27Olen ollut uskossa, että omassa taloudessa on prefacelift eli 2007 alkuvuoden auto, jossa vanha, hillityn tyylikäs ulkoasu ja uuden mallin kojelauta.
Kesällä tuli sitten se kromilistoilla koristeltu irvinaama!
Omani on menossa myyntiin, vaimon nurinoista huolimatta. Alkuperäinen omistaja, uutena ruostesuojattu, perheen naisväen auto maantieajosta. BSR stage 1 on paritettu, mutta ei juurikaan käytetty. Saman firman rosteriputki on myös, alkuperäinen myös tallessa. Yyveellä tavoittaa..
Pistämme asian korvan taakse....
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Apuja saabin valintaan
Selvä homma, tuo 7k on varmaan sitten aivan liikaa. Se saa jäädä liikkeeseen.-Hese- kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 20:321600e lähti loppuunajetut nastat alla pihasta. Myyntihetken vikalistalla oli koiraluu ja öljyvuoto johon löin mukaan orggistiivisteet ja pcv venttiiliin. 362tkm ajettu yksilö kyseessä. Paljon parempi kuin ne tonnin pommit mutta toki enemmän ajettu kuin ne 2000-3000e vehkeet.OlliHarju kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 20:00Kappas, toivottovasti lähti hyvään kotiin. Minkä hintaisena lähti jos saa kysyä? Yritän samalla tehdä hieman hintakartoitusta että pitääkä nuo nettiauton ilmotukset paikkansa, jotenkin omaan silmään särähti tuon linkkaamani auton hinta liki 7k ,toki vähän ajettu yksilö on kyseessä.-Hese- kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 17:34
Ja tuo hetken itsellä ollut oli 2005 ja automaattina, ei moitteita. Hieman omaksi yllätykseksi meni puhtain paperein leimastakin läpi kun ei ollut juuri historiaa tiedossa huoltokirjaa enempää. Ecuvikasena ”projektina” lokakuussa ostin ja tuossa pari viikkoa sitten myin pihasta kun sain mitä pyysin.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Apuja saabin valintaan
7 tonniin pitää saada jo hyvä aero tai ainakin facelift yksilö. Kaveri myi reilu 400tkm ajetun mutta täysin remontoidun prefacelift aeron 3000e. Ota tämä seurantaan, hinta varmasti tuosta nousee viime hetkillä mutta lähtötiedot on kunnossa. https://huutokaupat.com/kohde/5459016/saab-9-3-2007OlliHarju kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 21:36Selvä homma, tuo 7k on varmaan sitten aivan liikaa. Se saa jäädä liikkeeseen.-Hese- kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 20:321600e lähti loppuunajetut nastat alla pihasta. Myyntihetken vikalistalla oli koiraluu ja öljyvuoto johon löin mukaan orggistiivisteet ja pcv venttiiliin. 362tkm ajettu yksilö kyseessä. Paljon parempi kuin ne tonnin pommit mutta toki enemmän ajettu kuin ne 2000-3000e vehkeet.OlliHarju kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 20:00
Kappas, toivottovasti lähti hyvään kotiin. Minkä hintaisena lähti jos saa kysyä? Yritän samalla tehdä hieman hintakartoitusta että pitääkä nuo nettiauton ilmotukset paikkansa, jotenkin omaan silmään särähti tuon linkkaamani auton hinta liki 7k ,toki vähän ajettu yksilö on kyseessä.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: Apuja saabin valintaan
Pistän seurantaan!-Hese- kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 22:007 tonniin pitää saada jo hyvä aero tai ainakin facelift yksilö. Kaveri myi reilu 400tkm ajetun mutta täysin remontoidun prefacelift aeron 3000e. Ota tämä seurantaan, hinta varmasti tuosta nousee viime hetkillä mutta lähtötiedot on kunnossa. https://huutokaupat.com/kohde/5459016/saab-9-3-2007OlliHarju kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 21:36Selvä homma, tuo 7k on varmaan sitten aivan liikaa. Se saa jäädä liikkeeseen.-Hese- kirjoitti: ↑Su Kesä 01, 2025 20:32
1600e lähti loppuunajetut nastat alla pihasta. Myyntihetken vikalistalla oli koiraluu ja öljyvuoto johon löin mukaan orggistiivisteet ja pcv venttiiliin. 362tkm ajettu yksilö kyseessä. Paljon parempi kuin ne tonnin pommit mutta toki enemmän ajettu kuin ne 2000-3000e vehkeet.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Apuja saabin valintaan
Vain biopowereissa rosterivenat. Oma 2009 B207R oli venttiilivammainen, eikä ole ainoa.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83