Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hyvää keskustelua, kenties minäkin vähän viisastuin. Kenties. Sen verran tarkennan, että Hiaceni perästä ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä, kysymys on ennemminkin tuntemuksesta sen jurinan tasolla, mitenkäs sitä nyt kuvailisi, hetki.

Olen parkissa marketin pihalla, kun lähden ruudusta ja ajan autolla puolikaaren muiden pysäköityjen autojen rivistön ohi takaisin tulosuuntaan, hiljaisella vauhdilla ja veto päällä tuntuu auton korissa sitä jurinaa, aivan kuin jännittäisi jotain venyvää ääriasentoonsa, sinulla on se tietty vastus koko ajan, kunnes materiaali alkaa pettää ja vastus asteittain pykälöityy kunnes ratkeaa. Vaikkapa tennissukka, jota venytät repeämiseen asti, se viimeinen periksianto. Tämä tunne välittyy jostain auton rungon kautta takalistoon ja aiheuttaa jurinamaisen aistimuksen.

Tuon paremmin en osaa selittää. Sama homma, kun odotan pysähdyksissä T-risteyksessä vastaantulevan liikenteen loppumista ja käännyn minne olenkin menossa, pyörät linkussa ja kaasua, sama fiilis tulee alkuvaiheessa, kunnes auto suoristuu ja vauhti lisääntyy.

Voi olla, että jostain jotain ääntäkin tulee, mutta Hiacessa sen paikallistaminen liikkeessä on hankalaa, ellei mahdotonta, jos ei nyt ihan hirvittävää pauketta tai jollotusta ole kyseessä.

Enkä todellakaan tiedä, tuleeko tuo tuntemus perästä, vai jotain muualta. Eiköhän se parin seuraavan reissun aikana selviä, sillä havaitsin tämän ilmiön vasta jokin aika sitten ja aloin kiinnittämään siihen toden teolla huomiota pari reissua takaperin, eli selvästi ongelma tai mikälie oli lisääntymässä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Ah, pelkkä tuntemus, ei ääni.

Minun järkeeni tuo tosiaan voisi kuulostaa siltä, että lukko nappaa (osittain) kiinni liian herkästi. Tuollain kaartaessa, etenkin tiukalla säteellä, pitäisi kuitenkin eri puolen pyörien päästä pyörimään eri tahtia juuri kuten tasauspyörästö mahdollistaa. Jos kuitenkin lukko raapii kiinni liian helpolla, niin joko siellä luistaa toinen rengas maata vasten tai ne lukon levyt toisiaan vasten sillai töksötellen.

Kun auto suoristuu, tasoittuu pyörien pyörintäero, jolloin jumitteleva lukko ei häiritse toimintaa. Suoraanhan vetää vaikka kiinteällä akselilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Scraab
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Scraab »

Noilla mainituilla tuntemuksilla sanoisin, että perä toimii niin, kuin sen Toyotassa pitääkin toimia. Tällainen mekaaninen härpäke kyllä yleensä kertoo olemassaolostaan.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ettei olisi vain käynyt niin, että kun hetken ajelee pakasta vedetyillä peleillä, niin sitten kun taas saa vanhempaa kalustoa alle niin alkaa kuulemaan ja tuntemaan kaikenlaisia erikoisia juttuja, joihin ei kiinnittänyt mitään huomiota, kun käytti vanhempaa kalustoa päivittäisessä käytössä.

Itse ainakin huomaan tämän, kun välillä tulee allekirjoituksen 21v Volvolla ajeltua ihan tyytyväisenä monta päivää putkeen tavaraa roudaillessa tms, sitten kun siitä siirtyy uudemman rattiin ei huomaa juuri mitään, mutta sitten taas kun viikon jälkeen palaa Volvon rattiin, niin aika ritsaltahan se tuntuu uudempien rinnalla (vaikka oikein hyvä auto onkin) :D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Voitte kaikki olla oikeassa, mutta, tämä on minulla Hiace nro 6 ja väittäisin, että erotan Hiacen ajotuntemuksista ja äänistä asiat, jotka eivät sinne kuulu. Muutenkin "persetutkani" on aina ollut äärimmäisen tarkka, suorastaan harmittavan, löydän vikoja sellaisistakin autoista, mistä muut eivät niitä ole löytäneet :D Aivan, ominaisuus on sekä kirous, että siunaus. Miten sen kulloinkin ottaa.

Hiace on niin karu vehje, että se on huippukunnossakin karu. Ei oikein voi millään verrata vaikkapa tuohon Yaris Crossiin, jolla tänäänkin ajelin. Sehän menee kuin itsestään ja siinä se vika onkin, kun ei ole menossa minkäänlaista sielua. Tykkään, joo, mutta en voi ajella pelkästään sieluttomalla ja samalla haasteettomalla kalustolla. Tässähän ei ole mitään järkeä, mutta sillai mut on rakennettu. Selvä rakennusvirhe, kohteen vastaava mestari vastuuseen !

Rommitommin kanssa olen samaa mieltä kun verrataan henkilöautoja, vaikka viimeisin poistunut Accord oli ihana, niin kyllähän se aika kivikautiselta tuntui noitten uusien Toyotien jälkeen, ei sille mitään voinut. Kyllä parikymmentä vuotta henkilöautojen kehityksessä on valtavan pitkä aika.

Just palasin lomalta töihin tänään (se oli kauheaa, tiedättehän, "se tunne kun loman jälkeen avaat sähköpostin ensimmäisen kerran"), uskokaa tai älkää, katselin kyllä aktiivisesti reilut pari viikkoa jotain ropposta tuohon viimeisen vapaan paikan täyttämään tai vaihtoehtoisesti Hiacelle korvaajaa siksi ainoaksi vanhemmaksi autoksi.

Eipä vain löytynyt. Budjetti on tiukka ja seula vielä tiukempi Mersun jälkeen. Henkilöautoja laajalla skaalalla, ynnä myös uudempia pakuja. Onko muuten kenelläkään kokemuksia Nissan NV200-pakusta ? Olisi aika kätevän kokoinen, eivätkä ole hinnan kiroissa. Rellun 1.5-litrainen dieselihän siinä olisi, ei kai se ihan susikone ole, eikä vissiin vielä mitään adbluetakaan kiusana, ainakaan ekoissa vuosimalleissa.

Yhdestä Superbista oli kauppa jo lähellä, mutta pidin tiukasti kiinni omasta hintarajasta ja jäi 300 euron päähän. Olisi ollut 3.6-litrainen V6, joka on niitä ainoita Vag-koneita jotka kelpuutan, eli FSI kyseessä, ahtamaton 260-heppainen siis. En ole löytänyt koneesta vielä yhtään kirjattua heikkoutta tai nillittämistä, hyvin huollettuna erittäin kestävä ja ongelmaton kone. Olisi ollut vielä neliveto ja farkku ja dsg:n öljynvaihdoistakin oli huolehdittu. Mutta eipä tullut kauppoja, ei. Sivusilmällä olen myös vilkuillut sen edeltäjää, eli 3.2-litraista V6-konetta, joka ei ole ihan niin luotettava ja alkavat olla jo aika vanhoja.

Bongasinhan mä tämänkin -> https://www.nettiauto.com/opel/omega/14963202, mutta takaveto tuossa vähän mättää, eikä tuollaista muutenkaan viitsisi talvikeleillä varmaan liiaksi rankoa. Talvilinttaahan tässä nyt enemmän haeskelen, jos sattuisi käymään niin, että Hiace poistuu tai vaihtoehtoisesti menee talveksi seisontaan.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2940
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Nissanin NV200:set on aika resuja käytettynä eli lähempänä Vivaroa kuin Hiacea. Se Rellun kone ei varmaankaan ole niissä se ongelma vaan raskas käyttö, joka alkaa noissa näkyä jo suht nopeasti.

Tuo perstutka on ikävä ominaisuus. Hondan kanssa se hälyttää jatkuvasti jostain esim. ihan pintakaasulla ajettaessa lievästä, mutta havaittavasta nykimisestä/kiihdyttelystä itsekseen. Nyt on sentään plingplong-valot pysyneet poissa lukuunottamatta aiheetonta rengaspainevaroitusta *kop kop :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Niin, no, vain Hiace on Hiace. Vaikka mä kuinka yritän, niin en alle kymppitonnin hintaluokasta meinaa löytää pakuista mitään kiinnostavaa. En sitten millään. Hakukone on päällä neliveto-Hiaceista, mutta tämänhetkisellä hintapolitiikalla sinne tulee vain 500 tkm ajettuja vanhakeulaisia ja mielellään saisi olla viimeisintä keulaa ja kilsatkin vaihteeksi alle 400 tkm.

Toisaalta tekisi mieli koittaa jotain tämmöistä -> https://www.nettiauto.com/nissan/nv200/15046163, että miten paska tommonen oikeesti on ja kuinka äkkiä tulee ikävä Hiacea, vai tuleeko !? Jos niinkuin oikein miettii, niin -14 mallinen ja sata tonnia ajettu. Joko se tommonenkin on ihan linttaan ajettu ?

Perstutka kehittyi mulla äärimmilleen kun hoidin yli 10v työpaikan n. 10 auton armadaa ja monesti käyttäjien ilmoitukset autojen vioista olivat hiukan niukkoja. Kävin monesti yövuoroissa tai tilaisuuden tullen heittämässä niillä autoilla joilla en itse vakituiseen ajanut testilenkin ja hain olemassa olevia tai tulossa olevia ongelmia korvakuulolta ja ajotuntumalta, ettei tulisi jonkun paikan pettäessä kalliimpaa remonttia. Siinä hommassa kehittyi inhottavan tarkka tatsi löytää kaikenlaista, mutta kyllä sillä työnantaja varmaan muutaman kymppitonnin matkan varrella säästi korjauskuluissa ja mielenkiintoista hommaahan se oli. Ja onhan siitä hyötyä ollut myöhemmin näissä omissa toilailuissa, vaikkei koskaan 100% voi varma ollakaan, moni vika tai ominaisuus vaatii pidemmän reissun tai useamman löytyäkseen. Ilmiselvät nyt löytyy vartin lenkillä toki autosta kuin autosta.

Kieltämättä on vaihteeksi mukavaa, kun pihassa on enemmän uusia tai uudehkoja autoja kuin vanhoja, kyllähän siinä hermo lepää kun ei kuulu ylimääräisiä ääniä mistään ja toisaalta jos kuuluu, niin takuu hoitaa. Toisaalta taas jotain pohdiskeltavaa ja rassattavaa täytyy olla, kunhan ei nyt koko ajan pukkaa jotain probleemaa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
Ma Kesä 02, 2025 17:38
Hiace on niin karu vehje, että se on huippukunnossakin karu. Ei oikein voi millään verrata vaikkapa tuohon Yaris Crossiin, jolla tänäänkin ajelin. Sehän menee kuin itsestään ja siinä se vika onkin, kun ei ole menossa minkäänlaista sielua. Tykkään, joo, mutta en voi ajella pelkästään sieluttomalla ja samalla haasteettomalla kalustolla. Tässähän ei ole mitään järkeä, mutta sillai mut on rakennettu. Selvä rakennusvirhe, kohteen vastaava mestari vastuuseen !
Tuttu tunne, tylsin oma auto on ollut 9-3 SC - eikä siksi että NG9-3 olisi sinänsä tylsä, vaan siksi, että se oli uusi ja takuunalainen eikä sille oikeen vittiny tehä muuta kuin ajaa, tankata ja huoltaa. Sitä tylsempiä ovat olleet vain työsuhdeautot, joissa piti renkaitakin hillota Euromasterilla eikä malliakaan saanut valita itse.

Jotenkin sitä on vaan enemmän kotona autossa, jota jo kehtaa rakentaa ja parantaa itte ja jossa näkyy vähän omakin kädenjälki.
IC1970 kirjoitti:
Ma Kesä 02, 2025 17:38
Rommitommin kanssa olen samaa mieltä kun verrataan henkilöautoja, vaikka viimeisin poistunut Accord oli ihana, niin kyllähän se aika kivikautiselta tuntui noitten uusien Toyotien jälkeen, ei sille mitään voinut. Kyllä parikymmentä vuotta henkilöautojen kehityksessä on valtavan pitkä aika.
Tuon suhteen mulla taas on joku aivovamma, kun 20-vuotias auto ei tunnu uudenkaan rinnalla kivikautiselta. Ajamisen fysiikka ei kuitenkaan ole muuttunut mihinkään ja siihen tulee eniten keskityttyä. Toki eron huomaa, kun telkkarit kasvaa ja ajamista häiritsevät toiminteet lisääntyvät, mutta sellaista "whoa tää on hieno" ei tule uuden kanssa eikä kivikautista fiilistä vanhemman kanssa.
IC1970 kirjoitti:
Ma Kesä 02, 2025 17:38
Just palasin lomalta töihin tänään (se oli kauheaa, tiedättehän, "se tunne kun loman jälkeen avaat sähköpostin ensimmäisen kerran"),
Minä avaan tuossa kohtaa kaksi sähköpostia. Toisella seuraan aktiivista tilannetta eli hyppään heti siihen kelkkaan missä mennään nyt, toisella sitten puran lomapuskurin sitä vauhtia kuin sattuu vapaita hetkiä olemaan. Lomapuskurin purkaminen saattaa kestää viikon, kuukauden tai jotain muuta, mutta sillä ei ole kiire - jos jollakulla on tärkeämpää asiaa, on hän saanut poissaoloviestin josta tietää koska kannattaa tavoitella.
IC1970 kirjoitti:
Ma Kesä 02, 2025 19:40
Niin, no, vain Hiace on Hiace.
Ja sen tajuaa Toyotakin! Nimesivät vale-Acen Proaceksi, eivätkä vetäneet Hiacen nimeä samaan lokaan kuin esim. Mustang, Capri ja Eclipse on raahattu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ehkä Proacen kohdalla suurin syy nimeen on kuitenkin se, että Hiace jatkaa elämäänsä Euroopan ulkopuolella hyvinkin vahvasti, eikä oikeasti kadonnut mihinkään muualta kuin Euro 5 vai 6:n kurittamasta maanosasta vaatimuksineen.

Ajotuntuman puolesta ei vanha välttämättä ole sen huonompi, se on aivan totta, fiilis tulee enemmän kokonaisuudesta sisustusratkaisuineen ym., joissa ajan kulumisen huomaa. Kuka tykkää mistäkin, kyllähän moni vanha auto kunnossa ollessaan on hyvinkin levollinen ohjattava, ilman ylimääräisiä kilkatuksia, joita nykyään tuputetaan silmät ja korvat täyteen.

Yaris Crossilla kun lähden ajamaan, painan ensin 3 sekuntia kaistavaroittimen nappia ja kytken sen pois päältä niin ei ohjaile turhia, sen jälkeen 4 x ratin vasemmalta puolelta nuolta oikealle ja viereisestä kytkimestä neljä vetoa alas ja yksi painallus, joka kytkee liikennemerkkien lukemisen pois, lakkaa välkkymästä valot kojetaulussa ja katoaa yksi äänicombo pois. Sen jälkeen tuo on ihan hyvä ja sujuva ajettava, menee kuin ihmisen mieli. Stressitöntä ajamista pienellä kulutuksella ja hyvin toimivalla ja soivalla viihdejärjestelmällä, hyvä näkyvyys, kelpo istuimet jne.

Silti, kerran viikkoon tulee tarve kiusata itseään meluisalla Hiacella, jota joutuu tosissaan ajamaan. Toki automaattina on sen suhteen paljon helpompi, mutta toisaalta lyhyen talvikokemuksen perusteella myös huomattavasti arvaamattomampi kuin manuaali. Siksipä nelivetohaku on päällä, vaikka en todellakaan pidätä hengitystäni, että löydän järkevällä hinnalla tuohon mitään tilalle.

Mutta haetaan ja ihmetellään, yleensä on aina jotain tarttunut. Koitan kuitenkin pitää "fiilistelyautojen" lukumäärän vain yhtenä, korkeintaan pientä päällekkäisyyttä, jos ei edellinen mene vaihdossa vaan edellinen aina myydään. Noista liisareista kun maksaa kuukausittain, niin niitä sitten myös käytetään niin paljon kuin mahdollista. Sen verran snaali olen, ettei viitsi turhasta maksaa. Tuolla toisella foorumilla oli muuten puhetta, että loppuvuodesta tulee tarjolle uusi Toyota Aygo, tällä samalla hybridivoimalinjalla. Sehän tekee siitä käytettävyydeltään aivan eri luokan auton kuin tähän saakka. Jos sopiva tarjous tulee, niin en näkisi mahdottomaksi liisata uutta Aygoa Yaris Crossin tilalle. Mutta, se riippuu sitten 100% hinnasta, jonka on oltava olennaisesti Yarpan eri versioita halvempi. Mazda on niin halpa, että kuka sitä sitten käyttääkin missä vaiheessa, niin pysyy tuossa nyt ainakin sen 2v ja luultavasti toisen mokoman perään.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

-*-Elämä on-*-
Lerssinen
"Hirsch"
Viestit: 709
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Dacia Dokker Van -14
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Ti Kesä 03, 2025 18:48
Ehkä Proacen kohdalla suurin syy nimeen on kuitenkin se, että Hiace jatkaa elämäänsä Euroopan ulkopuolella hyvinkin vahvasti, eikä oikeasti kadonnut mihinkään muualta kuin Euro 5 vai 6:n kurittamasta maanosasta vaatimuksineen.
Tietyllä tapaa noi nokalliset Granviaan perustuneet Hiacetkaan ei olleet aitoja oikeita Hiaceja. Oikea Hiacehan jatkoi omaa elämää maailmalla jo silloin 90-luvulla kun Granvioita alettiin badgettaa Hiaceiksi meidän markkinoille ja sen alkuperäisen Hiacen myynti meillä loppui.

Vastaavasti viimeiset Granviahaisut tais kyllä tulla Eurooppaan, sitä mallia ei enää Toyotana muualla myyty siinä kohtaa.

Samaa badge-engineeringiä Toyota olisi siis voinut jatkaa PSA-pakujenkin kanssa, jolloin Proace olisikin ollut Hiace. Mutta ehkä olivat Toyotalla riittävän fiksuja ymmärtämään, että ainakaan suomalainen Hiacemies ei ole niin tyhmä että purematta nielisi samanlaisia vastaantulevia pakuja ties minkämerkkisinä ranskiksina ja muina.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hyvä artikkeli Aygo X:stä, ei ainakaan vähentänyt kiinnostusta. Mä olen aina tykännyt tuosta tötteröstä, mutta tällä voimalinjalla nostaa tosiaan auton käyttöarvoa todella paljon ylös ja minähän en takapenkkiä juuri tarvitse, sinne yksi koira menee tarvittaessa ja se riittää. Epäilen vaan, ettei mitään 250e/kk tarjouksia tuosta tule näkymään. Tuo Toyotan Easy-rahoituskin haluaa käsirahaa ja sehän vesittää koko idean. Mutta pidetään silmällä, joka tapauksessa Yaris Crossin soppari on katkolla ensi keväänä, jolloin selviää, saako samalla hinnalla toisen vuoden perään vai pitääkö sitoutua neljäksi vuodeksi lisää. Toinen vuosi olisi varmaan ihan ok jos ei muuta ilmene, mutta tuolla hinnalla 5v on liikaa.

Erittäin hieno vanha Hiace Lerssisen linkin takana, huomasin sen pari tuntia sitten, mutta en vielä katsonut. Auto on toki jo 28-vuotta vanha, siksi siitä ei voi pyytää tuon enempää, vaikka todella siistiltä vaikuttaa. Vain yksi mutta, joka on todella iso, eli ei webastoa. Ihan käyttökelvoton auto talvella ilman sitä, pitäisi laskea pari-kolme tonnia lisää hintaa webaston asennuksesta. Ehkäpä ei, siis, muuten jo vähän innostuin. Joskus totesin, että en Hiacea ilman webastoa ota ja voipi olla, että siinä pysyn. Tuossahan on vielä tuo vanhempi 2.4-litrainen turbodiesel, jota joku joskus on toiseksi parhaaksi Hiacen koneeksi maininnut, tietenkin sen ahtamattoman 2.4-litraisen jälkeen.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Pakettiautojen badge engineeringistä puheenollen, mitenköhän mahtaa VW:n merkillä varustettu Ford Transit kelvata pitkän linjan portteriasiakkaille nyt kun aidon Transporterin tuotanto on käsittääkseni lopetettu?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kaippa se Vw:n merkki keulalla riittää useimmille, ihan kuten Proacen kohdalla, sitä myydään selvästi enemmän kuin sisaruksiaan, vaikka tuote on käytännössä sama. Tuskin normijantteri edes tietää, että uusi Portteri on Ford valeasussa. Tai yhteistyömallihan tuo on, eli voi sanoa myös, että Transit on Portteri valeasussa. Ihan miten kukin haluaa :D

Minä sanon nyt, että oma diagnoosini Hiacen "jurinan" kohdalla piti paikkansa ja Comman LS peräöljy on käypää tavaraa. Tänään normaalilla työmatka-ja kauppareissulla ei jurissut kuuluvasti tai tuntemuksien kautta yhtikäs ollenkaan, silkinpehmeästi mentiin joka tilanteessa. Nyt toimii perä sisältöineen kuten pitää. Aina kannattaa halvimmasta aloittaa, vajaat 18 euroa kustansi tämä remontti, bonuksena nyt tietää tarvittavat työkalut ja proseduurin, seuraavalla kerralla suoritusaika on murto-osa tästä ekasta kerrasta.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin