No varmaan turhauttaa mutta porukallahan tässä yritetään ratkaista ongelmaa, jote kenenkään kohalle ei ole sattunut.
Onhan kaasuttimessa oikea määrä (10-15mm vajaa) oikeaa öljyä (atf, tai muuta lirua) ?
Stromberg 175 CD-2 ongelma
Re: Stromberg 175 CD-2 ongelma
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Stromberg 175 CD-2 ongelma
Se tosiaan unohtui mainita, että eri öljyjäkin on kokeiltu.
-Mobilin ATF 220, joka lienee lähellä alkuperäistä suositusta?
-Mobilin synteettistä ATF-öljyä, joka on selkeästi jäykempää.
-15 HPL-hydraulikkaölyä.
- Strombergin omaa kaasutinöljyä.
On kokeiltu myös ilman öljyä.
Joku jekkuhan tuolta vielä löytyy, mutta mikä?
Tai sitten tuo Strombergin mallimerkinnän CD, joka juontuu alkuperästä constant-depression, vain tarkoittaa sananmukaisesti suoraa suomennosta
Janne
-Mobilin ATF 220, joka lienee lähellä alkuperäistä suositusta?
-Mobilin synteettistä ATF-öljyä, joka on selkeästi jäykempää.
-15 HPL-hydraulikkaölyä.
- Strombergin omaa kaasutinöljyä.
On kokeiltu myös ilman öljyä.
Joku jekkuhan tuolta vielä löytyy, mutta mikä?
Tai sitten tuo Strombergin mallimerkinnän CD, joka juontuu alkuperästä constant-depression, vain tarkoittaa sananmukaisesti suoraa suomennosta

Janne
Re: Stromberg 175 CD-2 ongelma
Nyt oli toinen kaasutin kokeilla. Päältä päin sopivasi savinen ja vähän muokattu, mutta kas kummaa heti toimi. Tämähän ei tietenkään ratkaise ongelmaa, joka alkuperäisessä kaasuttimessa on. Nyt olemme kuitenkin varmoja siitä, että ongelma todellakin on jossain kaasuttimen syövereissä.
Janne