IV-koneen vaihto

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

IV-koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kysytään nyt täälläkin jos löytyisi kokemuksia parista IV kone merkistä. 25 vuotta palvellut Sunair 550 menossa vaihtoon. Vajaa 300m2 kämppä 2 tasossa. Tarjottu Swegon Casa W5 ja Parmair 170 PAC tilalle. Kummassakin on automatiikka Rh ja CO2 tunnistimilla. Kumpaankin ulkoilman sisäänoton esilämmitys vastuksilla ja tietty LTO. Käyttö tulee varmaan olemaan laita päälle ja unohda. Automatiikka saa hoitaa. Olisko jollain kokemuksia?
Swegon +/-
+5 vuoden takuu
+Myyjä kehuu maasta taivaisiin
+Löytyy joku sertifikaatti joka takaa että varmasti vastaa myytyä

Parmair +/-
-3 vuoden takuu
+Tehokkampi
+Useampi puhallus nopeus
+Etäohjaus puhelimella
+Kuluttaa vähemmän sähköä
+Myyjä kehuu maasta taivaisiin
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: IV-koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Eikös nuo molemmat koneet säädä puhallusnopeutta tarpeen mukaan 0-100%, eli varsinaisia puhallinnopeuksia ei sinänsä ole. Etäohjaukselle harvoin on oikeasti tarvetta koska koneet säätyy automaattisesti. Molempiin kuitenkin saa varmasti etäohjauksen.

Joka tapauksessa molemmat on huomattavasti parempia kuin vanha kone, joten melkein tekisin niin, että kummasta saa paremman tarjouksen niin valitse se.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: IV-koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja jus »

Onpa uusi kone menossa vaihtoon :-)

Meillä suvussa on ajossa 80-luvun lopun Rexovent. Siinä on aika aktiivinen tuloilman lämmitysvastus, päällä aina kun tuloilma on +8 C tai kylmempi. Huhtikuun alusta alkaen tuon koneen sähköenergiankulutus on 847 kWh.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: IV-koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, voihan se olla että tuokin potkisi nykyisellään vielä 10+ vuotta mutta tehdään nyt ekoteko? ja vaihdetaan huomattavasti vähemmän kuluttavaan.
Päädyin Parmairiin koska on tehokkaampi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: IV-koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Julle »

Muistaakseni Parmairin etu on myös se, että käy suoraan Sunairin tilalle. Kätisyydet, lähdöt jne.
9-5 Aero - 00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: IV-koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja meillä käytössä 1990 luvun alusta...
Kuva
Kenno, tuleva ja lähtevä putkisto, termoventtiili, uusittu. Ja hyvin on toiminut valmet kotilämpö.
Ja keittiössä oleva säätöyksikkö ( liesikupu ) uusittu.
Kesällä käyttöveden ja lämmitysveden ( jos ilp ei ole päällä ) lämmittää 6kW:n sähkövastus, virta tälle tulee katolla olevista aurinkokennoista.
Tämän vuoden tuotto tähän mennessä 1,99MWh. Tammikuussa alkoi jo olemaan hiukan tuottoa.
Öljylämmitys on tallella vielä, kesäkuukaudet oilon huilaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin