Tervehdys,
Kaasuttimen säätämisestä on varmasti useita ketjuja jo olemassa, mutta aukaisen yhden uuden, koska ongelmani on sen verta spesifi. Säädin kaasuttimen siten, että irrotin huohotinletkun ja tulppasin pienen letkun mitauksen ajaksi. Säädin tyhjäkäynnillä CO-päästöt arvoon 2.0-2.5. Sitten laitoin huohottimen takaisin kiinni. Nyt CO-arvo on 0.5 ja konttorilla kans, hyvät päästöt ei siinä mitään. Mutta imee siis ilmaa huohottimen kautta ja itse miellän 0.5% CO aika laihaksi. Kuitenkin virallisessa ohjeessa taidetaan käskeä tulpata tuo pieni huohotinletku mittauksen ajaksi joten voidaanko ajatella, että seokset on lähellä sitä mitä valmistaja ajatellut? PCV-venttiiliä näissä kaasarivehkeissä ei taida olla, joten imee aina väkisin ilmaa tämän pienen letkun kautta kampikammiosta. Autona siis Saab 90 vm. 1986.
Ajelenko menemään vai rikastanko seosta?
EDIT: Perehdyin nyt tarkemmin noihin virallisiin ohjeisiin. Ilmeisesti myös EGR:n alipaineletku pitäisi nypätä irti ja tulpata. CO-päästöt pitäisi mitata 2000 rpm kierroksilla ja säätää arvoon 1.7% CO. Kokeilen miten vaikuttaa kuhan ehdin.
Kaasuttimen säätämisestä
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Maalis 13, 2015 15:58
- Paikkakunta: Ylivieska
Kaasuttimen säätämisestä
Saab 90 -86 HA
Saab 99 GL Combi Coupe -75 PR
Saab 99 GL Combi Coupe -75 PR
Re: Kaasuttimen säätämisestä
Tarkista sytytysennakko ennen lopullista säätöä virranjakajan alipaineletku irroitettuna ja tulpattuna.
Kuulostaa aika laihalta, vanhemmiten nuissa yleensä auto on hyvä ajaa kun säätö on että menee juuri katsastuksesta läpi, toki autot hieman yksilöitä.
Kuulostaa aika laihalta, vanhemmiten nuissa yleensä auto on hyvä ajaa kun säätö on että menee juuri katsastuksesta läpi, toki autot hieman yksilöitä.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV