Vuosi takaisin katsastuksessa san hylyn koska jarrupoljin tuntuma on löysä, aivan kuin siellä olisi ilmaa ja poljin painuu turhan syvälle, jopa miltei pohjaan kun tarpeeksi painaa poljinta.
Silloin olikin tehty jarruremonttia ja ajattelin että näin oli päässyt käymään. Ilmattiin jarrut sitte uudestaan, sekä alipaineastialla että miehissä,
toinen polkimissa ja toinen ilmaruuvia avaamassa, kauimmaisesta nurkasta alkaen.
Poljintuntuma ei miksikään muuttunut, katsastusmies päästi armosta läpi, koska jarrut muutoin ottivat tasaisesti kiinni.
HÄNEN NÄKEMYKSENSÄ OLI TÄLLÖIN, että pääsylinterissä vuotaa jokin tiivisteistä ja paine pääsee karkaamaan ns toiseen piiriin.
No niin päätin sitten vaihtaa pääsylinterin nyt ennen tämän vuoden katsastusta, eli uusi tilalle, siinä sivussa vaihdoin myös alipainetehostajan
( käytetty sellainen ).
Tilanne kuitenkin vaihdon jälkeen aivan sama, poljintuntuma kumimainen ja tarpeeksi painaessa poljin menee miltei pohjaan.
KUITENKIN KUN AUTO EI OLE KÄYNNISSÄ, ELI ALIPAINETTA EI TEHOSTIMEEN MUODOSTU, poljintuntuma on napakka, on selvä kohta mihin poljin pysähtyy,
ajattelin, että jos systeemissä olisi ilmaa jostain käsittämättömästä syystä, eikö poljintuntuma olisi aina samankaltainen ?
Onko ajatuksia mitä pitäisi seuraavaksi tsekata ?
9-3 Tid 2007 jarrupolkimen tuntuma löysä
Re: 9-3 Tid 2007 jarrupolkimen tuntuma löysä
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9-3 Tid 2007 jarrupolkimen tuntuma löysä
Kiitti vinkistä !