Vikakoodi P1312
Vikakoodi P1312
Mun 2001 2.0T:n (T7) moottorivalo palaa välillä ja välillä poistuu ja sitten taas tulee uudelleen jne. Kone toimii kuitenkin ihan ok mutta kylmänä käynnistettäessä ihan kuin joku pytty ei olisi mukana. On siis stage 1 ja multifuel (Saabcom) ja valo syttyy sekä etanolilla että bensiinillä. Olen Quicklynksin lukijalla todennut tuon P1312 ja joskus P1334 jotka kai tarkoittavat sytytyshäiriötä tulpilla 1-2 ja joskus tulpilla 3-4. Sytkäkasetit on nykyauton -01 (vähän ajettu 60tkm) ja vanhan -00 Aeron joita olen vaihtanut. Molemmilla on sama ongelma. Kannattaako ostaa uusi sytkäkasetti (400€+) vaikka kone toimii muuten ok paitsi kylmäkäynnistys tyhjäkäynnillä? OBD2-lukijalla saa koodin nollattua ennen katsatusta ja se luultavasti säilyy sen ajan että saa katsastettua. Enkä tiedä kiinnittääkö katsataja huomiota siihen vaan muuhun esim. päästölukemiin ym.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Vikakoodi P1312
Minulla vuosi-pari sitten pukkasi itsepintaisesti vikakoodia 1312, joskus häipyi itsekseen, joskus poistin testerillä tai sulakkeen irrottamalla. Lopulta syylliseksi sytytyshäiriöihin yhdessä sylinterissä paljastui viallinen pakoventtiili - reunasta puuttui tulitikun pään kokoinen pala. Puristuspainemittarilla vika löytyi, kun olin ensin vaihdellut tulppia ja kasetteja sekä suuttimia.
Re: Vikakoodi P1312
Muista nollauksissa ennen katsastusta se, että sen verran täytyy siinä välissä ehtiä ajella että saa osatestit läpi. Samaten mulla on T7:sta sellainen fiilis, että vikakoodeja nollatessa se myös resetoi opitut adaptaatiot. Ainakin tuntuu nollauksen jälkeen käyvän vähän aikaa huonommin, samaten kulutus nousee. Joten huvikseen ei kannata nollailla, oon sitä viimeiseen asti koittanut välttää tuon takia.hilunga kirjoitti: ↑To Kesä 26, 2025 20:32Mun 2001 2.0T:n (T7) moottorivalo palaa välillä ja välillä poistuu ja sitten taas tulee uudelleen jne. Kone toimii kuitenkin ihan ok mutta kylmänä käynnistettäessä ihan kuin joku pytty ei olisi mukana. On siis stage 1 ja multifuel (Saabcom) ja valo syttyy sekä etanolilla että bensiinillä. Olen Quicklynksin lukijalla todennut tuon P1312 ja joskus P1334 jotka kai tarkoittavat sytytyshäiriötä tulpilla 1-2 ja joskus tulpilla 3-4. Sytkäkasetit on nykyauton -01 (vähän ajettu 60tkm) ja vanhan -00 Aeron joita olen vaihtanut. Molemmilla on sama ongelma. Kannattaako ostaa uusi sytkäkasetti (400€+) vaikka kone toimii muuten ok paitsi kylmäkäynnistys tyhjäkäynnillä? OBD2-lukijalla saa koodin nollattua ennen katsatusta ja se luultavasti säilyy sen ajan että saa katsastettua. Enkä tiedä kiinnittääkö katsataja huomiota siihen vaan muuhun esim. päästölukemiin ym.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc