Okei. Mikä se tarina on, jossa 5G ei ole 5G vaan uudelleenbrändätty 4G? Vai liiittyykö se siihen, kun oikeassa 5G:ssä on ilmeisen lyhyt kantama ja siten se on haja-asutusalueella käytännössä mahdoton toteuttaa, ellei joka talon katolle laita tukiasemaa? Vai pelkkää urbaanilegendaa?
mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Käyttämäni 5G- verkot, missä sitä käytän, toimivat 3500 MHz.n kaistalla. En ole itse vielä osunut paikkaan, jossa olisi 700 tai 2100 MHz:n 5G. Tämä alin alue on vain 10 MHz:n kaitalla ja keskimmäinen 20 MHz. Ylin on taas reilut 100 MHz. On huomattava, että nuo kaikki muut kaistat toimivat FDD- tekniikalla, mutta 3500 TDD- tekniikalla.
ps. Näyttää näissä käyttämissäni tukiasemissa 5G bandin 78 (3500 MHz) lisäksi olevan näköjään myös band 28 (700 MHz). Niitä ei tule minun laitteet käyttäneeksi, kun tukiasemat ovat niin lähellä, että ikkunasta näkee paikan ja siten tuo ensisijainen band 78 on erittäin hyvä. Sitäpä en tiedä käyttääkö mikään Suomalaisista operaattoreista 2100 MHz 5G verkkoon. Eipä jaksa nyt selata läpi karttoja ja tukiasemia mistä näkisi käytetyt taajuudet. Epäilen, ettei käytetä, kun se on yleensä 4G käytössä, jotta sillä saadaan siellä multicarrier käyttöön.
ps. Näyttää näissä käyttämissäni tukiasemissa 5G bandin 78 (3500 MHz) lisäksi olevan näköjään myös band 28 (700 MHz). Niitä ei tule minun laitteet käyttäneeksi, kun tukiasemat ovat niin lähellä, että ikkunasta näkee paikan ja siten tuo ensisijainen band 78 on erittäin hyvä. Sitäpä en tiedä käyttääkö mikään Suomalaisista operaattoreista 2100 MHz 5G verkkoon. Eipä jaksa nyt selata läpi karttoja ja tukiasemia mistä näkisi käytetyt taajuudet. Epäilen, ettei käytetä, kun se on yleensä 4G käytössä, jotta sillä saadaan siellä multicarrier käyttöön.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tympii Helsinki-Vantaan lentoaseman tullin hitaus. Paketti ollut jo 2vk siellä jumissa.
Samoin tympii Postin hitaus. Monta pakettia tulossa. Matkahuollolla tulee paljon nopeampaan paketit. Aina vaan ei voi valita sitä.
Samoin tympii Postin hitaus. Monta pakettia tulossa. Matkahuollolla tulee paljon nopeampaan paketit. Aina vaan ei voi valita sitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jatkuvat epäonnistumiset sään ennustuksissa. Nykyään sää osataan ennustaa eiliselle päivälle... Tekoäly varmaan syynä tässäkin kohtaa jatkuville täysin pieleen menneille ennustuksille tänä vuonna.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Hyvinhän tuo näyttää sääennustus menneen kohdilleen ja vielä "hyvän sään" ennustus
Jos vielä pitkän aikavälinkin ennustus menee oikein, niin tästä "hyvästä säästä" nautitaan vielä ainakin viikko.

Jos vielä pitkän aikavälinkin ennustus menee oikein, niin tästä "hyvästä säästä" nautitaan vielä ainakin viikko.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
mene matonpesupaikalle
pese matot ja manklaa kuivaksi
levitä pylväille kuivumaan kuten muutkin
hae aamulla ja miten sattuikaan juuri omissa kahdessa linnupaskat
pese matot ja manklaa kuivaksi
levitä pylväille kuivumaan kuten muutkin
hae aamulla ja miten sattuikaan juuri omissa kahdessa linnupaskat

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Olipas uskomaton homma tehdä finnair+ -tunnus. Tytärpuoleni päätti tuollaisen tehdä. Aloitti autossa ja joka ikinen kerta ilmoitti verkkovirhettä, yritä kohta uudelleen. Ensin normaalilla mobiilidatalla, sitten kytkeytyi auton wifiin ja sama homma. Luovutti ja päätti että tehdään kotona tietokoneella. Noh, sama homma chromella, operalla ja firefoxilla. Asiaan tietysti arveltiin liittyvän sukunimessä oleva ä-kirjain. Eipä auttanut vaikka sen korvasi "ae":lläkin.
Useamman tunnin yrityksen jälkeen tulin mukaan tilanteeseen ja todellakin ei onnistu.
Viimeinen yritys minun pöytäkoneella. Ensin tein itse tuon tunnuksen, ei mitään ongelmia. Hän heti perään ja sama "verkkovirhe" tai välillä "Odottamaton virhe". Tässä kohtaa oli molemmilla sormi suussa, että mikä ero meidän tiedoissa oikein on.
Lopulta välähti. Hänen sähköpostiosoitteensa oli muotoa <nickname>@gmail.com eikä etunimi.sukunimi@gmail.com. Lisäsi pisteen keskelle tuota sähköpostiosoitetta -> TOIMII. Gmailissahan noita pisteitä voi lisätä/poistaa vapaasti tuosta käyttäjätunnuskentästä. Muutenhan tuo olisi ollut tekemätön paikka.
En oikein ymmärrä miten tuollainen bugi ylipäänsä on mahdollista. Lisäksi en ymmärrä miksi se ei sitten valita tuosta sähköpostiosoitteesta vaan väittää verkkovirheeksi.
Asiaan tietysti liittyy myös yhteys asiakaspalveluun jo heti alkuyritysten jälkeen. Vastausta ei ole vielä kuulunut tällä hetkellä pariin vuorokauteen.
Useamman tunnin yrityksen jälkeen tulin mukaan tilanteeseen ja todellakin ei onnistu.
Viimeinen yritys minun pöytäkoneella. Ensin tein itse tuon tunnuksen, ei mitään ongelmia. Hän heti perään ja sama "verkkovirhe" tai välillä "Odottamaton virhe". Tässä kohtaa oli molemmilla sormi suussa, että mikä ero meidän tiedoissa oikein on.
Lopulta välähti. Hänen sähköpostiosoitteensa oli muotoa <nickname>@gmail.com eikä etunimi.sukunimi@gmail.com. Lisäsi pisteen keskelle tuota sähköpostiosoitetta -> TOIMII. Gmailissahan noita pisteitä voi lisätä/poistaa vapaasti tuosta käyttäjätunnuskentästä. Muutenhan tuo olisi ollut tekemätön paikka.
En oikein ymmärrä miten tuollainen bugi ylipäänsä on mahdollista. Lisäksi en ymmärrä miksi se ei sitten valita tuosta sähköpostiosoitteesta vaan väittää verkkovirheeksi.
Asiaan tietysti liittyy myös yhteys asiakaspalveluun jo heti alkuyritysten jälkeen. Vastausta ei ole vielä kuulunut tällä hetkellä pariin vuorokauteen.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Olet yöllä, lähempänä neljää liikenteessä. Näet talon pihassa Saabin. Pysäytät naapurin pihaan ja menet katselemaan Saabia.
Seurailin tovi sitten tällaista tilannetta. Kun tää tyyppi avasi autoni oven, puutuin tilanteeseen. Selittämänsä mukaan oli harrastaja ja halusi katsella autoani.
Aiheessa on varmaan alueellisia ja kulttuurillisia eroja, mutta itse en pidä siitä sitten yhtään, että joku tulee yöllä pihaani ja menee autooni. En kyllä tykkäisi tuollaisesta päivälläkään.
Seurailin tovi sitten tällaista tilannetta. Kun tää tyyppi avasi autoni oven, puutuin tilanteeseen. Selittämänsä mukaan oli harrastaja ja halusi katsella autoani.
Aiheessa on varmaan alueellisia ja kulttuurillisia eroja, mutta itse en pidä siitä sitten yhtään, että joku tulee yöllä pihaani ja menee autooni. En kyllä tykkäisi tuollaisesta päivälläkään.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pakko kysyä, että miksi et pidä auton ovia lukossa?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jos vastaan tuoreella tapahtumalla: parkkihallissa oli murtauduttu kaikkiin autoihin. Väännetty ovia auki sorkkaraudalla jne. Murtautumisvahingot olivat huomattavasti mittavammat kuin autoista saatu vähäinen saalis. Minunkin auto oli pengottu, mutta autolle ei tullut mitään vahinkoja kun se ei ollut lukossa. Jos joku haluaa mennä autoon, lukot eivät sitä pidättele.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Multa on varastettu tai yritetty varastaa OG900 kolme kertaa (2003, 2006 ja vielä 2015).
Kaikilla kerroilla kaikki ovet ovat olleet lukossa ja ainakin yhdellä kerroista autossa oli vielä näkyvästi ratti-poljinlukkokin kiinnitettynä.
Kaikilla kerroilla kaikki ovet ovat olleet lukossa ja ainakin yhdellä kerroista autossa oli vielä näkyvästi ratti-poljinlukkokin kiinnitettynä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vakuutusyhtiölle on hyvä syy jättää korvaamatta varastettu omaisuus ja mahdolliset muut vahingot kun jättää lukitsematta ovet. Murtojäljet yleensä vaaditaan, muussa tapauksessa... taitaa olla melko hankalaa.G00 GLE kirjoitti: ↑To Heinä 24, 2025 07:57Jos vastaan tuoreella tapahtumalla: parkkihallissa oli murtauduttu kaikkiin autoihin. Väännetty ovia auki sorkkaraudalla jne. Murtautumisvahingot olivat huomattavasti mittavammat kuin autoista saatu vähäinen saalis. Minunkin auto oli pengottu, mutta autolle ei tullut mitään vahinkoja kun se ei ollut lukossa. Jos joku haluaa mennä autoon, lukot eivät sitä pidättele.
Vähän sama asia, kuin veneen lukitseminen ketjulla, tai peräkärryn aisalukolla. Liian helpoksi on mennyt epärehellisten hommat niin halutessaan. Kaikki on tehtävissä mutta vakuutusyhtiö yleensä vaatii jonkunlaista suojausta...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No jos ei lukitse ovia ei varmaan jätä mitään merkittävää omaisuutta autoon
. Aikoinaan eräs vanhempi kollega kertoi (kun ihmettelin miksi ei lukitse ovia kuorma-autostaan) että on parempi jos rosvo voi siististi aukassa oven, todeta että ei sielä kutos-Volvosa ole mitään arvokasta ja laittaa oven takas kiini kuin että särkee ikkunoita ja murjoo lukkoja=auto on raanassa pois ajosta x ajan.

Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Molemmissa on pointtinsa, sekä vakuutusyhtiölle jäävissä jäljissä että pienemmissä vaurioissa.
Mutta ei ole kyllä yhtään asiallinen harrastaja tuollanen joka tulee pihaan ja alkaa käpistelemään autoa
. Julkisella paikalla saa kyllä ihailla ja pihaankin katsella että olisiko siellä joku jolta kysyä, mutta ei omin päin käpistelemään.
Mutta ei ole kyllä yhtään asiallinen harrastaja tuollanen joka tulee pihaan ja alkaa käpistelemään autoa

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vähän vaikuttaa että olisi vain nopeasti keksitty hätävale kun omistaja sattuikin paikalle. Kyllä "oikea harrastaja" tietää ettei toisten pihoihin mennä tutkimaan keskellä yötäSelittämänsä mukaan oli harrastaja ja halusi katsella autoani.

Jäsen: #8969
90 1985. 95 1972. 99 1980. 900 1993. 99 1977.
90 1985. 95 1972. 99 1980. 900 1993. 99 1977.