Tässä uskaltaa avautua omista muistoista n. 15-20 vuoden takaa.
1. Virheitä Saabin myynnissä on tehty. On myyty epäsopiville uusille omistajille.
2. Autojen suunnittelu ja laatu ovat olleet minun mielestäni erityisen hyvän tasoista. Loistavaakin ehkä.
3. Tällä foorumilla ei ollut mielestäni sellaista kannatusta viimeisimpien Saabien puolesta, joita valmistettiin vuosina 2008-2011/2012.
4. Keskusteluilmapiiri oli voisiko sanoa hyvin toksinen viimeisimpien Saabien aikaan.
5. Ilmeisesti oli helpotus sen toksisen keskustelun jälkeen, että tuotanto loppui 2012 maissa vai mitä lienee ollut. Mutta tulihan siellä myöhemminkin jotain autoa ulos.
6. Toksinen keskustelu jatkui vielä vuosia. Ja täällä oli eräskin asiantuntija, joka oli verbaalisesti erittäin lahjakas ja minun mielestäni hänen kirjoittelunsa oli toksista. En ole tainnut nähdä häntä vuosiin; ilmeisesti oli tyytyväinen, kun Saabin tuotanto loppui.
7. Mitä tulee Emily GT:hen niin siinä olisi ollut todella kova potentiaali, mutta ketkä lienevät päättäneet taas vääränlaisen omistajatahon ostamisen. Huomatkaa, että nyt myöhemmin on tullut Emily GT:n tapaisia automalleja muillekin merkeille - ainakin minun mielestäni.
8. Kukaan ei surkutellut, kuinka Trollhättanille kävi nyt 2025. Minun mielestäni siellä ei pitäisi valmistaa muita autoja kuin ainoastaan Saabbeja (esimerkiksi Nevs, joka oli viimeisin Saab). Pääasia homma pyörii ja vaikka brittiautot ovat sinällään erittäin hyviä, niin Saabbejahan siellä pitäisi valmistaa minun mielestäni.
9. Siinä toksisessa rähinässä, joka oli tällä foorumilla 2010 tienoilla, lähti ainakin yksi ja varmaan useampi hyvä ja arvostettu saabisti foorumilta pois. Muistan suoranaista ilakointia asiasta.
Summa summarum. Vaikka ennustin Saabin nousua, niin se varmaan tapahtui jossain muodossa Emily GT:n muodossa, ja sekin pilattiin jostain syystä.
Anteeksi avautumiseni, mutta minulla on tapana päätellä oikein aika monesti.
TTELA kirjoittaa tänään. Makeistukkukauppias Privab on kasvanut ulos tiloistaan. Vuoden loppuun mennessä he kolminkertaistavat tilansa ja siirtävät 10 000 neliömetriä makeisvarastoa Saabin vanhaan tehtaaseen. Eli entisen Saabin tehtaan tilat alkavat täyttyä monenlaisesta yritystoiminnasta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Jutussa mainitaan myös että Nevs yhtiönä tullaan lopettamaan vuodenvaihteessa. Meinaavat edelleen myydä Pons- ja Emily GT-projektit jonnekin. Emilyssähän sitten ehkä pihiseese viimeinen Saab-autojen henki jos sellaisen vielä uskoo jossain pihisevän
TTELA:ssa juttua uusien sähköautojen valmistuksesta Saabin tehtaan entisissä tiloissa. Kyseessä on avolava mallisista sähköautoista kaivoskäyttöön.
Produktionen av de nya eldrivna pick-upbilarna kommer göras vid Stallbackaområdet i Trollhättan. En ny bilproduktion är på väg att etableras i Trollhättan. Företaget JMV går i hop med T-Engineering för att bygga eldrivna gruvbilar. Den nya produktionen kommer ta plats i Saabfabrikens gamla lokaler vid Stallbackaområdet
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.