Pakki ei pysy päällä
Pakki ei pysy päällä
Mikä olikaan syynä jos ängeesatku olkaa potkimaan pakkia pois päältä? En löytänyt haulla vaikka yritin etsiä.
Re: Pakki ei pysy päällä
Mulle sanottiin merkkiliikkeessä aikanaan että vaihdelaatikon sisäinen vika. Toisaalta, kytkimen vaihdon yhteydessä tuo vika poistui. Ilmeisesti apurunko ei sattunut aivan samaan kohtaan ja pakki meni paremmin perille asti. Tiedä häntä voisiko tuota apurunkoa kokeilla siirtää hivenen.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Pakki ei pysy päällä
Tästä ketjusta löytyy vivuston säätöohje, tee se nyt ekana. Kyllä se vivusto on helpompaa säätää kuin siirtää apurunkoa sen takia
Ja tsekkaa moottorin tukikumit. Voi olla että säätö on just sen verran rajoilla että helposti nykäisee pakin pois. Ja jos tukikumit on entisen, niin moottori tekee reilumman liikkeen ja riittää sitten liikauttamaan vivustoa sen verran.
viewtopic.php?f=13&t=210151&sid=741ae17 ... b966582729
Ja vielä suora linkki ohjeeseen: https://photo.platonoff.com/Auto/200503 ... nment/?all
Kakkosella ja nelosellahan moottori kampeaa itseään vastakkaiseen suuntaan, joten ne pysyy päällä tuon ansiosta.

viewtopic.php?f=13&t=210151&sid=741ae17 ... b966582729
Ja vielä suora linkki ohjeeseen: https://photo.platonoff.com/Auto/200503 ... nment/?all
Kakkosella ja nelosellahan moottori kampeaa itseään vastakkaiseen suuntaan, joten ne pysyy päällä tuon ansiosta.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Pakki ei pysy päällä
Olen tsekannut tuon vivuston säädön jo aiemmin, en alkanut sen kummemmin säätämään koska sekä lootan päällä olevaan että vaihdekepin edessä olevaan reikään meni kolmen millin kuusiokoloavain vaivatta, josta päättelin säädön olevan kohdallaan. Vika on pahentunut vähitellen, ensin se oli satunnaista, mutta nyt se on mennyt sellaiseksi että melkein aina joutuu kepittään peruutusvaihteelle muiden vaihteiden kautta eikä aina sittenkään pysy päällä eka kerralla vaan potkasee pois. Sillä ei ole vaikutusta että onko auto mäessä vai tasaisella. Muut vaihteet menee päälle niin kuin pitääkin, voisi luulla että jos tuo johtuisi moottorin tukikumeista niin sen huomaisi myös muilla vaihteilla. Olen kerran käynyt koeajolla autojobbarin kauppaamalla Saabilla josta oli tukikumit finaalissa, niin meno oli kuin kengurun kyydissä, vaihtaessa tuntui että moottori hyppää syliin ja vaihdekeppi heilui villisti kun painoi kaasua. Jäi kaupat tekemättä, vaikka myyjän mielestä auto oli parasta A-ryhmää.
Re: Pakki ei pysy päällä
Takimmainen kumihan voi olla aivan päreinä eikä haittaa mitään eteenpäin ajaessa, koska vääntö painaa konetta sitä vasten. Pakilla sen sijaan moottori kiertyy päinvastaiseen suuntaan, ja nimenomaan vaihteensiirrosta poispäin ... kuten just tuossa toisessa ketjussa oli tilanne.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Pakki ei pysy päällä
No, täytyypä koettaa vielä taskulampun kanssa tiirailla noita kumeja, jos se syyllinen löytyisi siltä suunnalta.