Kymmenkunta koiraa on poistunut perheestä sinä aikana kun ollaan puolison aikana oltu yhdessä. Lilli, Mac, Henna, Isabella, Blondie, Spökis, Rautis, Albin, Robi ja nyt Rose. Useimmat ovat kuolleet yksinkertaisesti vanhuuteen, se on luonnollista ja helpompi hyväksyä, vaikka yhtä vaikeaa aina onkin.
Rautis kuoli leikkauspöydälle 5-vuotiaana parhaassa iässä täysin yllättäen rutiinitoimenpiteessä, ei herännyt nukutuksesta. Piilovika, joka ilmeni noin. Se oli kova pala, varsinkin puolisolle, joka oli juuri vuosien työllä saanut koiran kovalle tasolle parissakin lajissa. Siinä syntyy sellainen side, että kun se äkkiarvaamatta napsaistaan poikki, niin morjens.
Blondie oli itselle pahin paikka, oli vähän mun koirani elämänsä ehtoopuolella, meillä oli oma lenkkirutiini joka päivä jne. Sai aivoinfarktin puolison ollessa ulkomailla kisaamassa parin muun koiran kanssa. Oli pakko tehdä nopea ratkaisu, kun koira ei enää pystynyt kävelemään suoraan, menemään tarpeilleen jne. En ikinä unohda sitä reissua kun sen autoon kannoin ja autosta eläinlääkärille saamaan pistosta. Hyi helvetti, vieläkin vaikea muistella vaikka aikaa on jo 15 vuotta.
Rankkaa sanoa, mutta tuttuja ihmisiä kuolee silloin tällöin siellä sun täällä, en minä heitä samalla tavalla sure. Useimpia näkee joskus ja jouluna, toisten kanssa on joskus ollut tekemisissä, mutta ei enää pitkiin aikoihin ja sitä rataa. Nämä karvaturrit kuuluvat omaan perheeseen, niiden kanssa olen tekemisissä lähes joka päivä 24/7. Vaikka itsellä olisi huono päivä, niillä ei koskaan ole. Kun olet, kuten nyt Rosen tapauksessa, touhunnut sen kanssa liki 9 vuotta lähes joka päivä, alkaen syntymän jälkeen pentulaatikossa vietetyistä tunneista, ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä illalla, niin kyllä siinä melkoinen lovi arkeen tulee, kun on poissa.
Kiitokset yläpuolelle muisteloista, tiedätte mistä kirjoitatte. Pari kuvaa lokakuulta 2016, Rosen alkutaipaleelta.
Ihan pienenä sylihoidossa
Ja ihan vähän isompana muuten vaan

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Nissan Leaf N-Connecta 40 kWh-21, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634