mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7800
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Og kolkin keulan kolina ja pauke...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ja taaspatse kirjoitti: ↑To Heinä 20, 2017 20:08Mikä järki ja vimma on lyödä polkupyörän kumiin autonrenkaanventtiilin tyylinen ratkaisu? Ei helvata menee hermot noiden kanssa
Kaksi tuollaista pumppua on kotona ja nyt ne on roskalaatikossa! Ei niillä saanut kuin renkaan kokonaan tyhjäksi. Huoltoasemalla piti käydä, vattu
![]()


Viimeksi muokannut patse, Su Elo 03, 2025 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuosta auton varastamisesta/murtautumisesta tuli muistoja. Näin on käynyt monille muillekin. Meillä oli valkoinen 4d og900. Niin oli kaverin naapurillakin, peräkkäin kadunvarsiparkissa. Menin ajatuksissani avaimella sisään kun huomasin että nyt ei ole kaikki kohdallaan, oli paljon siistimpi. Äkkiä ulos, ovi takaisin lukkoon ja omaan saabiin. Niiden avaimethan, kuten yleensä vanhempien autojen muutenkin, olivat aika samanlaisia, merkeittäin. Tonnarissa olikin jo erilainen jos muistan oikein.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka), Volvo S60 d5 A Summum -07 ka, og9-5 wagon 2.0t Biopower (pr,ka,ra)
#2742 (muistaakseni)
#2742 (muistaakseni)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7800
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Niin vanhemmissa lukoissa tahtoo nuo haitat jäädä lian takia avaimen muotoon, ja siksi aukeavat melkein millä vaan.
Juuri tämän takia olisi aiheellista puhdistella niitä joskus.
Juuri tämän takia olisi aiheellista puhdistella niitä joskus.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24687
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Odotin 3h turhaan tuulilasin asentajia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Rengasliikkeet. Oon tätä ennenki marissu, että miks renkaiden osto on niin takapajusta hommaa, että hintaa ja saatavuutta pitää pantata tai kaivaa vaikeasti. Poikkeuksen tekee lähinnä Rengasturku (no, ei auta Nokialla) ja Vianor. Euromasterilla kaikki tuntuu olevan tilauskamaa sivujen mukaan, niin samalla vaivalla tilaa sitte ittekki mistä tilaa, jos tarve ei ole heti.
Yleensä tilaan siis mistä tilaan ja isä tutullaan pyöräyttää vanteille. Jos on kiire, niin tilaan Nokialle ja Coltin paja on laittanu alle. No nyt olis kiire, mutta kun Coltin pajaki on kaiketi jonkun muun paja, niin jouduin tutustumaan tähän ankeuteen, että hinnan kertominen on tehty uskomattoman vaikeaksi.
Periaatteena tää v*tuttaa niin paljo, että taidan hakea sitte Vianorilta. Kallishan se on köyhälle, mutta olkoot se palkinto heille siitä, että ylinpäänsä on hinnat tarjolla.
Yleensä tilaan siis mistä tilaan ja isä tutullaan pyöräyttää vanteille. Jos on kiire, niin tilaan Nokialle ja Coltin paja on laittanu alle. No nyt olis kiire, mutta kun Coltin pajaki on kaiketi jonkun muun paja, niin jouduin tutustumaan tähän ankeuteen, että hinnan kertominen on tehty uskomattoman vaikeaksi.
Periaatteena tää v*tuttaa niin paljo, että taidan hakea sitte Vianorilta. Kallishan se on köyhälle, mutta olkoot se palkinto heille siitä, että ylinpäänsä on hinnat tarjolla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Me ollaan jo vuosia asioitu pääosin Kanta-Renkaalla Turengissa (toki vähän etäällä Nokiasta), syy on aika selkeä:
-Hinnat on kilpailukykyisiä (joo, kattelen vähän vertailua nettikaupoista yleensä, kun mietin että mitä haluaisin)
-Sekä hinnat että saatavuudet saa samalla puhelinsoitolla aina nopeasti (no, joskus joutuu odottamaan takaisinsoittoa, mutta harvemmin on yli tuntia mennyt)
-Pultit kiristetään aina momenttiavaimella
-Ainoa rengasliike, jossa olen nähnyt että navat harjataan puhtaaksi
Ainakin osa jengistä on autoharrastajia ja kiinnostuneita aiheesta, Eikä haittaa sekään että yrittäjä asuu tuossa naapurikylällä ja morjestaa nähdessä.
Senttiäkään en saa maininnasta, mutta kun kertaakaan ei ole asiointi jäänyt harmittamaan tai kaihertamaan, niin kehtaan mainita.
-Hinnat on kilpailukykyisiä (joo, kattelen vähän vertailua nettikaupoista yleensä, kun mietin että mitä haluaisin)
-Sekä hinnat että saatavuudet saa samalla puhelinsoitolla aina nopeasti (no, joskus joutuu odottamaan takaisinsoittoa, mutta harvemmin on yli tuntia mennyt)
-Pultit kiristetään aina momenttiavaimella
-Ainoa rengasliike, jossa olen nähnyt että navat harjataan puhtaaksi
Ainakin osa jengistä on autoharrastajia ja kiinnostuneita aiheesta, Eikä haittaa sekään että yrittäjä asuu tuossa naapurikylällä ja morjestaa nähdessä.
Senttiäkään en saa maininnasta, mutta kun kertaakaan ei ole asiointi jäänyt harmittamaan tai kaihertamaan, niin kehtaan mainita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Tuohon kun viä lisää, että uudet venttiilit tulee pyytämättäki (ainaki ns. nyrkkipajoilla on ongelma) ja pultit/mutterit laitetaan sormin pari ekaa kierrosta (eräs iso ketju veti femmasta puolet väärille jengoille) alulle, niin melkein vois ajaa periaatteestaki Turenkiin asti. Tarrapainojen alustan putsaamista bräkleenillä ei varmaan tartte edes mainita
Pahimpaan kriisiin mä väänsin noita rautalangasta tiskillä, mutta sittemmin kun ajomäärä on tippunu murto-osaan ja olen löytäynyt toimivimmat tavat itselle, niin on päässyt vähemmällä. Toisaalta tos olis nytki kolme kierrosta rengastöitä omaan ja avopuolison autoon, niin kohtahan sitä vois ostaa jo omat koneet. Toiki on laskennallisesti Tampereen seudun hinnastolla yli 300 € urakka.

Pahimpaan kriisiin mä väänsin noita rautalangasta tiskillä, mutta sittemmin kun ajomäärä on tippunu murto-osaan ja olen löytäynyt toimivimmat tavat itselle, niin on päässyt vähemmällä. Toisaalta tos olis nytki kolme kierrosta rengastöitä omaan ja avopuolison autoon, niin kohtahan sitä vois ostaa jo omat koneet. Toiki on laskennallisesti Tampereen seudun hinnastolla yli 300 € urakka.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Niihin on tainnut tulla, joissa on stanuvenat. Jaguariin ei tullut, kun siinä oli paineanturivenat eikä Ferrariin tule, kun siinä on spesifit metallivenat, mutta ne bulkkimallin kumituttiventtiilit ovat mielestäni kyllä vaihtuneet.
Pultitkin taitaa mennä alkumatkan käsin. En vanno, mutta ikinä ei ole meidän autoihin mennyt jengasta sivuun, joka tällä asiointimäärällä alkaisi olla jo melko todennäköistä jos surutta pyssyttäisi.
Pultitkin taitaa mennä alkumatkan käsin. En vanno, mutta ikinä ei ole meidän autoihin mennyt jengasta sivuun, joka tällä asiointimäärällä alkaisi olla jo melko todennäköistä jos surutta pyssyttäisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Okei, lupaava firma siis. Mä en nyt tällä kertaa Turenkiin aja, mutta jos Nokian liike tän tunaroi, niin jatkossa haen sitte Turengista 
Nokian Rengas-Set oli silleen luonteva, että se on tossa kohtuu lähellä ja kun hakee Prismasta tilauksen, niin se nyt oli melkein matkalla. Soitin sinne aamulla ja kyllästyin aika pian siihen puhelimessa lätisemiseen. Annoin kuitenkin mahdollisuuden, joten kyllästymisestä johtuen menin sinne tiskille notkumaan ja tilasin renkaat. Normaalisti saisi seuraavaksi päiväksi (perusvalikoimasta poikkeavat) tilaukset, mutta olin niin myöhään tiskillä, että ei uskaltanut luvata eli keskiviikoksi vaihtoaika.
Se oli tässä se isoin yllätys, että tuo oli hinnaltaan kympin tarkkuudella sama mitä 1001renkaista tilaamalla saisi, jos joutuu teettämään työt vieraas paikas. Toki myynnissä huomasi, että mihin merkkiin tähtäävät, mutta ei sillä väliä. Olis sieltä saanut mitä vaan. Ja täs tapaukses tosiaan netistä tilaamalla ei säästä mitään, ellei laske sitä superhalpaa komboa, että tilaa Rehvidiltä ja teettää tutulla työt
Toinen yllätys oli, kun Vianorille soitin, että sieltä saa MTK:n/MHY:n alennuksilla ihan sopurahaan rengasta, mutta toki valikoima on tosi pieni ja alennukset merkkikohtaiset. Ja niitäkin pitää sitten puhelimella kysyä, koska nettihinnasto on tietenkin eri mitä se hinnasto, mistä alennus lasketaan
Mutta niin tai näin. Diagnosoin itse autoni renkaat runkovikaisiksi (muljaa heitoissa ja asfalttipaikoissa), joten seuraava v*tuspostaus lienee sitten se, että Mersu ei tullut renkaillakaan kuntoon vaan pitää alkaa tilaamaan osia
Toisaalta loppuun ajetut Nankangit nyt joutaa heittää romukoppaan joka tapaukses, en mä niitten kans olis kuitenkaan ajanut talvirengassesonkiin saakka.

Nokian Rengas-Set oli silleen luonteva, että se on tossa kohtuu lähellä ja kun hakee Prismasta tilauksen, niin se nyt oli melkein matkalla. Soitin sinne aamulla ja kyllästyin aika pian siihen puhelimessa lätisemiseen. Annoin kuitenkin mahdollisuuden, joten kyllästymisestä johtuen menin sinne tiskille notkumaan ja tilasin renkaat. Normaalisti saisi seuraavaksi päiväksi (perusvalikoimasta poikkeavat) tilaukset, mutta olin niin myöhään tiskillä, että ei uskaltanut luvata eli keskiviikoksi vaihtoaika.
Se oli tässä se isoin yllätys, että tuo oli hinnaltaan kympin tarkkuudella sama mitä 1001renkaista tilaamalla saisi, jos joutuu teettämään työt vieraas paikas. Toki myynnissä huomasi, että mihin merkkiin tähtäävät, mutta ei sillä väliä. Olis sieltä saanut mitä vaan. Ja täs tapaukses tosiaan netistä tilaamalla ei säästä mitään, ellei laske sitä superhalpaa komboa, että tilaa Rehvidiltä ja teettää tutulla työt

Toinen yllätys oli, kun Vianorille soitin, että sieltä saa MTK:n/MHY:n alennuksilla ihan sopurahaan rengasta, mutta toki valikoima on tosi pieni ja alennukset merkkikohtaiset. Ja niitäkin pitää sitten puhelimella kysyä, koska nettihinnasto on tietenkin eri mitä se hinnasto, mistä alennus lasketaan

Mutta niin tai näin. Diagnosoin itse autoni renkaat runkovikaisiksi (muljaa heitoissa ja asfalttipaikoissa), joten seuraava v*tuspostaus lienee sitten se, että Mersu ei tullut renkaillakaan kuntoon vaan pitää alkaa tilaamaan osia

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tää hintojen julkisuus/julkaisemattomuus on monella alalla hyvin omanlaistaan taidetta. Renkaissa kilpailu on kovaa kivijalka vs nettikaupat. Itse tuotehan on siitä omanlaisensa että rengas on hyvin geneerinen eikä sillä ole mitään väliä mistä sen tilaa kun renkaan merkki ja malli on päätetty, mutta melkein kukaan ei sitä itse kotona saa asennettua, joten renkaita myyvät liikkeet on sitten tietyllä tapaa nettikaupan portinvartijoina asennushintoineen.
Ostajia on renkailla ihan laidasta laitaan, on se mummo/pappa joka on aina asioinut samassa rengasliikkeessä eikä kilpailuta, voi vain arvata miten hyvän hinnan hän saa siitä tiskiltä vrt. siihen jantteriin joka kysyy hintaa ja alkaa sanoa että netissä näkyy sama satsi olevan 250 euroa halvempi.
Seurauksena on just tuo että suurin osa kivijalasta hoitaa hinnoittelun basaarimalliin, eli hinnasto ei ole missään näkyvillä ja saat tarjouksen ihan oman pärstäkertoimen mukaan. Ja sitten tingataan jos asiakas niin haluaa. Jos ei halua, niin eikun asennushommiin ja asiakkaalta rahat pois.
Toinen ihan mielenkiintoinen julkisuuspolitiikka on bensa-asemilla. Hinnat pitää olla näkyvillä ja niinhän ne onkin, kun pylonissa ledinäytöt loimottaa jopa puolen kilsan päässä pumpulta, jotta asiakasvirta saataisiin ohjattua paikalle. Bensan hinta vaihtelee pahimmillaan minuuteittain ja hinnoittelu tehdään oman hinnoittelutiimin kautta etänä, analysoiden paikallinen kilpailutilanne. Pahimmillaan kylmäasemalla on kamera joka kuvaa sitä naapuriaseman pylonissa olevaa hintaa tai palveluaseman kauppiaalle maksetaan siitä palkkio että hän toimittaa päivittäin kylän muiden asemien hintatasot pääkonttorille töihin tullessaan.
Kaikesta tästä digidigi- ja etäetä-dynaamisesta hinnoittelusta huolimatta kuinka monen bensa-aseman hinnat on kauppiaan toimesta netissä julkisesti katsottavissa? Ei kenenkään. Jos haluat varmasti tietää mitä bensa asemalla x maksaa just nyt, niin ajat asemalle x katsomaan. Toinen vaihtoehto on luottaa netin sivustoihin joihin asiakkaat syöttää asemien hintoja omaksi huvikseen, kauppiailla ja bensaketjuilla ei ole mitään tekemistä niiden sivujen kanssa. Yksikään bensakauppias ei halua hintojaan nettiin kilpailijoiden tutkittavaksi. Sen eteen saa kilpailijat (ja kansalaiset) nähdä vaivaa, vaikka hinta sitten onkin paikan päällä todella isoilla numeroilla näkyvissä.
Ruokakaupassa mielenkiintoinen kehitys on ollut ruuan verkkokauppa, joka on tuonut hinnat julkisiksi. On melko helppo kerätä vertailevat ruokakorit S- ja K-kaupoista ihan vain suoraan kyseisten ketjujen sovelluksilla. Aikaisemmin hinnat on olleet vain hyllyn reunalta pällisteltävissä, ja useamman tuotteen vertailukorin kerääminen on vaatinut ihan jonkunkin verran vaivaa. Samoin jos aikaisemmin sen halvimman litra- tai kilohinnan version selvittäminen on kaupassa vaatinut vähän vaivaa, kun hyllyssä on tarjolla 73 erilaista ketsuppipulloa, niin nyt se on sovelluksen sorttaustoiminnolla naurettavan helppoa.
Tekninen kauppa se vasta jännää onkin, kun ihan tavan pulliainen ei-tiliasiakaskin saa helposti ekaa kertaa jossain tiskillä asioidessa käteensä kuitin, jossa lukee alennuksena 40 %. Selkeesti systeemissä on olemassa hinnasto, mutta haluaisin nähdä millaisen mulkun maineessa pitää olla että maksaa hinnaston mukaan
Ostajia on renkailla ihan laidasta laitaan, on se mummo/pappa joka on aina asioinut samassa rengasliikkeessä eikä kilpailuta, voi vain arvata miten hyvän hinnan hän saa siitä tiskiltä vrt. siihen jantteriin joka kysyy hintaa ja alkaa sanoa että netissä näkyy sama satsi olevan 250 euroa halvempi.
Seurauksena on just tuo että suurin osa kivijalasta hoitaa hinnoittelun basaarimalliin, eli hinnasto ei ole missään näkyvillä ja saat tarjouksen ihan oman pärstäkertoimen mukaan. Ja sitten tingataan jos asiakas niin haluaa. Jos ei halua, niin eikun asennushommiin ja asiakkaalta rahat pois.
Toinen ihan mielenkiintoinen julkisuuspolitiikka on bensa-asemilla. Hinnat pitää olla näkyvillä ja niinhän ne onkin, kun pylonissa ledinäytöt loimottaa jopa puolen kilsan päässä pumpulta, jotta asiakasvirta saataisiin ohjattua paikalle. Bensan hinta vaihtelee pahimmillaan minuuteittain ja hinnoittelu tehdään oman hinnoittelutiimin kautta etänä, analysoiden paikallinen kilpailutilanne. Pahimmillaan kylmäasemalla on kamera joka kuvaa sitä naapuriaseman pylonissa olevaa hintaa tai palveluaseman kauppiaalle maksetaan siitä palkkio että hän toimittaa päivittäin kylän muiden asemien hintatasot pääkonttorille töihin tullessaan.
Kaikesta tästä digidigi- ja etäetä-dynaamisesta hinnoittelusta huolimatta kuinka monen bensa-aseman hinnat on kauppiaan toimesta netissä julkisesti katsottavissa? Ei kenenkään. Jos haluat varmasti tietää mitä bensa asemalla x maksaa just nyt, niin ajat asemalle x katsomaan. Toinen vaihtoehto on luottaa netin sivustoihin joihin asiakkaat syöttää asemien hintoja omaksi huvikseen, kauppiailla ja bensaketjuilla ei ole mitään tekemistä niiden sivujen kanssa. Yksikään bensakauppias ei halua hintojaan nettiin kilpailijoiden tutkittavaksi. Sen eteen saa kilpailijat (ja kansalaiset) nähdä vaivaa, vaikka hinta sitten onkin paikan päällä todella isoilla numeroilla näkyvissä.
Ruokakaupassa mielenkiintoinen kehitys on ollut ruuan verkkokauppa, joka on tuonut hinnat julkisiksi. On melko helppo kerätä vertailevat ruokakorit S- ja K-kaupoista ihan vain suoraan kyseisten ketjujen sovelluksilla. Aikaisemmin hinnat on olleet vain hyllyn reunalta pällisteltävissä, ja useamman tuotteen vertailukorin kerääminen on vaatinut ihan jonkunkin verran vaivaa. Samoin jos aikaisemmin sen halvimman litra- tai kilohinnan version selvittäminen on kaupassa vaatinut vähän vaivaa, kun hyllyssä on tarjolla 73 erilaista ketsuppipulloa, niin nyt se on sovelluksen sorttaustoiminnolla naurettavan helppoa.
Tekninen kauppa se vasta jännää onkin, kun ihan tavan pulliainen ei-tiliasiakaskin saa helposti ekaa kertaa jossain tiskillä asioidessa käteensä kuitin, jossa lukee alennuksena 40 %. Selkeesti systeemissä on olemassa hinnasto, mutta haluaisin nähdä millaisen mulkun maineessa pitää olla että maksaa hinnaston mukaan

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tällä kertaa tilasin renkaat netistä, asennuskumppanina noilla on paikallinen rengasliike jonne tilatut kumit menevät suoraan.
Noita SX4 alle haluamani 205/60/16 Roadcruza ra7000 x/t kumeja ei kyseltyäni kaupannut täällä kukaan. Kumien lisäksi asennus tekee 15€/pyörä joka täällä aika normihinta pikkuliikkeisså mitä sitä palvelua muuten olen käyttänyt. Yht hinta sarjalle asennettuna on 499€.
Talvirenkaat tuossa samassa koossa myös tarpeen, kumho wi32 nastarenkaat funtsinu hankkia.
Vanteille kivijalkaliikkeestä menisi kumho karkeasti 480€ tasoon ja netistä sopimusasennuksella 460€ joten noissa voisi vielä sitä tingata.
Noita SX4 alle haluamani 205/60/16 Roadcruza ra7000 x/t kumeja ei kyseltyäni kaupannut täällä kukaan. Kumien lisäksi asennus tekee 15€/pyörä joka täällä aika normihinta pikkuliikkeisså mitä sitä palvelua muuten olen käyttänyt. Yht hinta sarjalle asennettuna on 499€.
Talvirenkaat tuossa samassa koossa myös tarpeen, kumho wi32 nastarenkaat funtsinu hankkia.
Vanteille kivijalkaliikkeestä menisi kumho karkeasti 480€ tasoon ja netistä sopimusasennuksella 460€ joten noissa voisi vielä sitä tingata.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mä en kyllä jaksanu edes tinkiä. Naamakerroin on mikä on, mutta kun se kauppias sen hintansa sano kierrokselle, niin totesin vaan, et sellaset sitte. Kun siis oli ensin lähdetty tiputtelemaan kalliista Misukoista ja toivoin jotain halvempaa, joka ei ole kuraa. Firestone Multiseason 2 valikoitui ja taustatyötä tein sen verran, että hintatason tiesin, millä se on vielä ok.
15 € työt on halpa. Okei, Kuljun kartanosta ostetuille saa kuulemma 10 €/kpl työt, mutta jos ilman tutunkauppaa menee Nokialla teettään työt, niin se on ymmärtääkseni luokkaa 100 €/kierros alta alle kaikilla. Ja kyllä mä sen ymmärrän, käytännös se on tiskilätinöineen tunnin homma.
Tietääkö joku meneekö nois netin asennuskumppaneis raha kuinka päin? Saako yrittäjä siitä provikat kun tarjoaa halpaa palvelua, joutuuko se maksamaan ilmasesta mainoksestaan vai onko se vain +-0?
AZP:n kommenttiin liittyen, niin polttoaineis ymmärrän tuon hintojen peittelyn kun se on senttipeliä, mutta tuo rengaskaupan pimitys menee täysin ohi. Muutenki tuntuu, että renkaiden osto tälleen normaaleja kanavia pitkin on aika hankalaa, jos siis kiinnostaa mitä haluaa ja millä hintaa. Kysees on kuitenki aika oleellinen osa sekä ajomukavuutta että turvallisuutta ja kertainvestointinaki aina isohko rahamäärä. Samaan aikaan kuitenki on Temut, eBayt sun muut palvelut, jotka keräävät myyjäjoukot samalle sivulle, niin miksei myös renkaille? Se 1001renkaiden asennuspalveluhommaki on niin sekava, ettei siitä ota pirukaan selvää muutamalla naksauksella. Toisaalta ei siitäkään hirveän montaa vuotta ole, kun mainoksissa oli vain koko ja merkki sekä nasta vai kitka
15 € työt on halpa. Okei, Kuljun kartanosta ostetuille saa kuulemma 10 €/kpl työt, mutta jos ilman tutunkauppaa menee Nokialla teettään työt, niin se on ymmärtääkseni luokkaa 100 €/kierros alta alle kaikilla. Ja kyllä mä sen ymmärrän, käytännös se on tiskilätinöineen tunnin homma.
Tietääkö joku meneekö nois netin asennuskumppaneis raha kuinka päin? Saako yrittäjä siitä provikat kun tarjoaa halpaa palvelua, joutuuko se maksamaan ilmasesta mainoksestaan vai onko se vain +-0?
AZP:n kommenttiin liittyen, niin polttoaineis ymmärrän tuon hintojen peittelyn kun se on senttipeliä, mutta tuo rengaskaupan pimitys menee täysin ohi. Muutenki tuntuu, että renkaiden osto tälleen normaaleja kanavia pitkin on aika hankalaa, jos siis kiinnostaa mitä haluaa ja millä hintaa. Kysees on kuitenki aika oleellinen osa sekä ajomukavuutta että turvallisuutta ja kertainvestointinaki aina isohko rahamäärä. Samaan aikaan kuitenki on Temut, eBayt sun muut palvelut, jotka keräävät myyjäjoukot samalle sivulle, niin miksei myös renkaille? Se 1001renkaiden asennuspalveluhommaki on niin sekava, ettei siitä ota pirukaan selvää muutamalla naksauksella. Toisaalta ei siitäkään hirveän montaa vuotta ole, kun mainoksissa oli vain koko ja merkki sekä nasta vai kitka

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Volvon ja saabin talvivanteet uusittu parempikuntoisiin ja vanhoista vanteista kumit noille teki myös nyt kk sisällä molempiin paikallisilla ( eri kuin tuo mihin sx4 nyt) pikkuliikkeillä 60€ per sarja eli 15€ pyörä. Tiedän että esim vianor ja euromasterilla hinnat täälläkin sitten ovatkin jossain 20-30€ välillä per pyörä.
Firestonen kesä roadhawkit on nyt emännän autossa ja tonnarilla ajoin monia vuosia kesällä firestonella ja erittäin tyytyväinen ollut noiden kumien hinta / laatuun.
Firestonen kesä roadhawkit on nyt emännän autossa ja tonnarilla ajoin monia vuosia kesällä firestonella ja erittäin tyytyväinen ollut noiden kumien hinta / laatuun.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tulkaa IT-alalle, niin pääsette prosenttimyyntipelin kyytiin 
Ameriikan isot ostajat vaatii siis soppareita, joissa on tietty alennusprosentti. Tämähän onnistuu kätevästi nostamalla listahintaa niin, että kauppahinta on yhä sama mutta näkyypähän roima aleprosentti. Minäkin aina välillä saan tarjouksia, joissa tietyille osille vakioale on rennosti luokkaa 90%

Ameriikan isot ostajat vaatii siis soppareita, joissa on tietty alennusprosentti. Tämähän onnistuu kätevästi nostamalla listahintaa niin, että kauppahinta on yhä sama mutta näkyypähän roima aleprosentti. Minäkin aina välillä saan tarjouksia, joissa tietyille osille vakioale on rennosti luokkaa 90%

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla