JP_Vette kirjoitti: ↑To Elo 07, 2025 16:18
Toisen kans tein kauppaa joku aika sitte ja olin matkalla isäni hallille (140km siivu) joka tapaukses. Mutta tälle tietyn porukan edustajalle sanoin, että varta vaste hänen takiaan sinne menisin ja synkattiin lähtöaikaki niin, et ollaan samaan aikaan perillä. Ei siitäkää enää mitää kuulunu ja päätyi kans suoraan estettyjen numeroiden listalle.
Nää siis ei mua vituta, koska tiän nää, mutta ihmettelen. Ja se ihmettely on siis siitä, että jos noitten kans kaupankäynti on myytäes noin kankeaa, niin mitä ne niillä autoilla tekee? Jos se on noin vaikeeta, niin eikai kukaan niiltä mitään ikinä koskaan saa ostettua?
Muuten kyllä tässä alkaa valkenemaan se, että ihan itte ne maineensa kylvää. On ne niin outoa porukkaa.
Joo ymmärrän saman. Kun jotai varaosaa tarviit ostaa, ei nyt saabiin tälläkertaa vaan jotain muuta ja kun on kohtuu ajomatkan päässä ja kuvittelet, että selviit ilmam postikuluja nii eipä ollakkaa sitte tavotettavissa kun olisi oston aika, eikä vastata viesteihin. Toki tämä riippuu myyjän iästäkin.
Pajeroon olin vaihdelaatikkoa ostamassa ja semmoine löyty Lappeenrannasta. Sovittiin, että käyn sen haen seuraavalla viikolla, koska työviikolla mahdotonta. No seku seuraava viikko tuli nii olikin myynyt muka kaverilleen ja ei ollu enää tarjolla. Sinnekki matkaa 300km täältä.
No. Löyty seuraava, Harjavallasta. Sen kanssa päästiin kaupoille, vaikka oli hieman epävarmahomma, mutta silti lähdettiin farkku femmalla vaimon kanssa eräs aamuöy klo.03 ajalemaan sinne. Myyjä ihmetteli kun tultiin paikalle ja ostettiin. Kuulemma on ollut hankalia ostajia hänellä. Minä kerroin, että en huvikseni aja Ilomantsista Harjavaltaan ja mitä sovitaan niin on tapana pitää. Tulipahan semmone 16,5h ajomatka tehtyä, kun vietimme laatuaikaa vaimon kanssa vaihelootan hakureissulla. Se laatuaika oli katella maisemia. Hiän sai samalla tehtyy mutamia koulujuttuja läppärillä, amk.
Löyty joku lihasavustamo matkalta nii ostin paljon lihhoo itelle ja appiukollekkin ja hyvin riitti viileys kylmäkalleissa.
Illalla puoli kasin aikaan kotona oltiin. Kuuma kesäpäivä ja liiian vähällä nesteytyksellä ja yhdellä ruokatauolla oltiin. Toki oli sämpylää ja kahvia mukana.
Mutta pitäs muistaa juua.

toimi hyvin ja saatiin mukavia kuvia reissusta myös. Harmi kun oli monta automuseota matkalla, mutta eipä niihi ollu aikaa pysähtyä.
12 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82, 9-3 Coupe 2.0i -98 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07, Mitsubishi Pajero 2,5td -88.