Meni 10tkm takajarrupalat sileäksi. Mietin, että oisko siinä vika kun käsijarrun merkkivalo meinasi palaa aika usein ja piti painella kahvasta alaspäin että sen sai sammumaan.
Silloin vaihdettessa sitä kyllä säädettiin. Onko tuossa joku automaatti kiristys ja se ei nyt toimi kunnolla
Mitä tuolle kannattas tehdä uusien palojen vaihtamisen lisäksi? Todettakkoon vielä, että kauheasti tuohon ei ikävä kyllä enää kannata investoida.
Herkistellä vaijerit, herkistellä satuloiden käsijarruvivut, säätää uudet jarrupalat, säätää vaijerit
tai, jos hyvän haluaa...
uudet satulat, uudet käsijarruvaijerit, uudet jarrupalat. Osat Motonetin hinnoilla reilun satasen per puoli, plus työt
Voiko takajarrujen männän puristaa uusien palojen asennusta varten pelkästään puristimella pohjaan, vai onko se käsijarrun säätökuusiokolo veivattava auki myös että mäntä painuu sisään? Olen joskus kauan sitten palat tonnariin vaihtanut ja muistan että tuli ongelmia saada kässäri sen jälkeen toimimaan vaikka se ennen vaihtoa toimi hyvin, kuten nytkin toimii. Haulla lueskelin mielestäni kaikki mitä aiheesta löytyy, mutta suoraan ei käy ilmi täytyykö se käsijarrun säätö myös avata ja samalla hukata pito käsijarrusta
Orggissatulan mäntä ruuvataan muistaakseni sillä kuusiokololla sisään, mutta markkinoilla on myös tarvikesatuloita, joissa tarvii mäntää pyörittää ja painaa samaan aikaan kuin volkkarissa konsanaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Todennäköisesti olen ostanut sen Motonetista tai paikalliselta Fixukselta, mutta ihan varma en enää voi olla kun siitä on jo kotva aikaa. Yhden tuollaisen olen kuitenkin jokunen vuosi takaperin tonnariin asentanut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Kuusiokolosta tuli nätisti sisään, toisessa tuntui vähän pykältämistä kyllä. Ohjeitten mukaan säätelin ja nyt käsijarru pitää kunnolla vasta viimeisellä napsulla. Mikä meni pieleen? Ennen jarrupalojen vaihtoa käsijarru piti paljon aiemmin.
Nostitko tunkilla auton kulmasta ilmaan ja säädit sitten, ja siinä sitten jarruvaijeri kiristi itseään jotenkin ja jarrun säädöt menivät pieleen. Itsellä saattoi käydä kerran tuollainen tilanne ja kässäri oli merkittävästi huonompi kuin ennen säätöä. On tietysti hyvä kysymys että miten noin pääsi käymään ja en tiedä vieläkään mutta ajoin uusintayrityksellä auton ramppien päälle ja säädin sitten paljon paremmalla menestyksellä
Nostin kulma kerrallaan joo. Täytyy nyt tehdä vielä kerran nostamalla takapää kokonaan ilmaan.. Edit, ei kun siis renkaat maassa, heh. Vaikka ne ohjeet täällä miljoona kertaan on ja osittain kyllä neuvotaan ihan ristiinkin niissä niin onko tämä nyt oikea järjestys ja tapa:
1. Millin rakotulkki/millin peltipala satulan linkun ja stopparin väliin
2. Käsijarrukahvan juuren mutterista kiristys kunnes kohdan 1 pala tippuu
3. Säätökuusiokolosta jarru kiinni asti ettei enää kädellä pyöri
4. Sen verran säätöruuvia auki että pyörä pyörii, ite otin noin 3/4 kierrosta, varttikierroksella ei meinaa pyöriä edes, puolikkalla aivan tahmeasti