Jarrutehostin petti kesken matkan - Vinkkejä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
"Hölösuu"

Jarrutehostin petti kesken matkan - Vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Hei vaan Saabistit,

Sattui huono säkä että kesken komennuksen jarrujen kanssa tuli ongelma. Huomasin kun tankille käännyin moottoritieltä että jarrut muuttui todella jäykiksi jos meinasi pysähtyä. Tsekkasin alipainepumpun, ja imeehän se, sekä takaiskuventtiilin joka menee imusarjalle ja sain sen rikki vääntelemällä. Virittelin sytkärillä tilalle alumiinisen takaiskun Puuilosta ja ei toimi edelleen. Tsekkasin tiivisteen mikä on jarrutehostimessa sille letkun liitännälle, ja ihan ok näköinen, jos nipan vetää ulos puolimatkaa, ja starttaa auton, auto imasee sen takaisin paikalleen. Eli alipaineelle on jotain käyttöä vielä mutta jarruista on 20% enään jäljellä, ja hiljaa kuuluu suhahdus kun polkimen painaa.

Olen Kokkolan perällä nyt menossa, ja ei ole edes Saab museossa minun koodilla mikä lukee alipainetehostimessa. Mulla on ATE 03.7747-1502.4 jarrutehostin paikallaan, auto 2000vm, 2.3t autoamatti (170 heppainen). Passaako tuohon vain oma ohjaustehostin, vai tyyliin kaikki kun letkun tms. siirtelee? Onko tieto keneltä vielä Kokkolassa tai Pietarsaaressa kysellä apuja kun ei varaosaliikkeet ainakaan Kokkolassa pysty auttaan.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
Risto
"Hölösuu"

Re: Jarrutehostin petti kesken matkan - Vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Nuo ovat kaikki muutaman poronkuseman päässa Kokkolasta: https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/pb/Hae ... tin/Kaikki
Vastaa Viestiin