vika koodi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

vika koodi

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

Tuli 2004 1,8i autoon vikakoodi p0001 ja se viittaa ilmamassamittariin ,putsasin sen aineella ja valo pysyi n,100km pois eli olisiko se vaiva tuon massamittarin aiheuttama todennäköisin vai pitääkö tutkia tarkemmin?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5331
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: vika koodi

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Millähän tuo vikakoodi on saatu? WIS ei tunne Simtecille tuollaista vikakoodia.
P0100 01 olisi mahdollinen ilmamassamittariin liittyen.
"Ohjausyksikkö on havainnut sisäisen arviointilogiikan avulla toimintahäiriön virtapiirissä. (Oikosulku jännitteeseen)"
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
patsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: vika koodi

Viesti Kirjoittaja patsa »

Moikka kamraatit, V-gate maxi scan testeri antaa vikakoodin P0001, Ja moottorivikavalo syttyy oranssin värisenä, sid näyttää kulutuslukemaksi n. 8l/100 km,"testerissä lukee polttoaineen säätimen virtapiirin katkos", mistähän alkais vikaa etsimään? akun miinus irti, ja moottorivika merkkivalo häviää, mutta syttyy uudestaan n. 20 km ajon jälkeen , joku arveli vikapaikaksi ilmamassamittaria maf, sekin putsattu puhdistusspayllä !
Pistokkeita olen käyttänyt auki ja kontakti spaytä ruiskinut, mutta, nyt olis kyllä hyvä kuulla kokeneemmilta saabisteilta hyviä vinkkejä,Kiitosta jo etukäteen !
Pitäskö maf: ssa olla minkälainen vastusarvo, Ohmeina, jos on kunnossa , ja onko mämä maf, ja muut anturit mukana polttoainesäätimen virtapiirissä, missä testerin mukaan olisi katkos ?
patsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: vika koodi

Viesti Kirjoittaja patsa »

Täällä just nyt, tuli testerillä,(V- maxi scan), myöskin tuo vikailmoituskoodi P0001, testerin näytössä lukee "polttoaineen säätimen virtapiirin katkos ", oranssi moottorivikavalo, vikailmoitus poistuu, kun akun miinusta käyttää irti, mutta tulee uudestaan, n parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen, johdinpistokkeita antureilta putsattu kontaktispayllä, muttei ole auttanut, oisko joku anturi viallinen, ( maf, tai muut ilmanotto putkistossa/imusarjassa olevat) ?? :(
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5915
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: vika koodi

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tech2 luokse vikakoodin lukuun ja koodi tarkenteen kanssa talteen. Muuten arvailu on melkolailla turhaa.

Nollaukset ja puhdistelut ei yleensä korjaa mitään.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
patsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: vika koodi

Viesti Kirjoittaja patsa »

Auttaahan ne "puhdistelut" silloin jos on esim. liittimissä hapettumia, sillä virrathan noissa anturien ja liirrimien kytkennäiss' lienee ihan milliampeerien luokka, joyen pienikin ylimenovastus kyllä jotain vaikuttaa ?
Oma testeri tosiaan antaa sen "polttoainemäärän säätimen virtapiirikatkos" ilmoituksen, testeri on, Vgate MaxiScan vehigle scannerETOP, joka lienee sopiva ko. kamppeelle ?
Joskus olen "törmnnyt" sivustoilla noihin anturien vastusarvoihinkin ( ohmeina ), mutten nyt muista mikä sivusto oli kyseessä !
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5915
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: vika koodi

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kun vikakoodia ei löydy saabin korjaamotietokannasta, niin silloin testeri antaa väärän koodin joten eihän se testeri silloinole sopiva Saabiin jos se kerran antaa vääriä koodeja?

Tobbana nimimerkki ylempänä kertoi, ettei P0001 löydy saabin WIS järjestelmästä Simtec-moottorinohjaukselle. Olettaen nyt, että kysymyksesi koskee ketjussa aiemminkin käsiteltyä 1,8i moottoria. Vai onko kyse jostain muusta moottorista?

Ylipäätään Saabin vikakoodit koostuvat tuosta perusosasta ja kaksimerkkisestä lisätunnisteesta jonka vain tech2 osaa kertoa. Tuo pelkkä perusosa voi pahimmillan tarkoittaa useita eri vikoja ilman lisätarkennetta. Ilman lisätarkennetta ja tech2 koodinlukua vianhaku on yleensä hakuammuntaa.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Scraab
"Turbo"
Viestit: 209
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: vika koodi

Viesti Kirjoittaja Scraab »

patsa kirjoitti:
Su Syys 07, 2025 11:10
Oma testeri tosiaan antaa sen "polttoainemäärän säätimen virtapiirikatkos" ilmoituksen, testeri on, Vgate MaxiScan vehigle scannerETOP, joka lienee sopiva ko. kamppeelle ?
Joskus olen "törmnnyt" sivustoilla noihin anturien vastusarvoihinkin ( ohmeina ), mutten nyt muista mikä sivusto oli kyseessä !
Ei ole kyseisestä testeristä omakohtaista kokemusta, mutta omaan autooni en tuollaista neljän kympin kiinankeksintöä kytkisi :D.

Saabin polttoainejärjestelmän antureissa puhutaan usein myös volteista, toki esimerkiksi kampiakselin asentotunnistimelle on annettu vastusarvo 1&2 pinnien välille +20˚C lämmössä.

Korjausapua löytyy esimerkiksi WIS tai Haynes, testeriksi OpCom tai Tech2.
Vastaa Viestiin