Kampiakselin asentotunnistin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5915
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kampiakselin asentotunnistin

Viesti Kirjoittaja Pakari »

On täysin normaalia, että kylmäkäynnistyksen jälkeen lambdasäätö aktivoituessaan vähentää seosta ja paljon. Eikä se silloin enää rikkaalla käy kun lambdasäätö korjaa seosta.

Kyllä toi kuvattu ongelma ja tarve kaasun painalluksesta startissa kielii ennemminkin siitä, että ilmaa ei tule tarpeeksi. Läppäkotelon ongelma mahdollisesti ellei ilmansuodatin ole tukossa tai orava tehnyt sinne pesää tms. Onko joku säätänyt kaasuvaijeria kotelon päästä?
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: Kampiakselin asentotunnistin

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

Kaasuvaijeria ei ole säädetty ja kaasun pitäminen pohjassa ei aloita ruiskujen ohjaamista joten mistä se polttoaine palotilaan olisi tullut että silti lähtee käyntiin. Lämpimänä kun sammuttaa auton ja painaa kaasun pohjaan niin ei lähde käyntiin vaikka pyörittää mutta löysää kaasua niin lähtee. Silloin kun auto käynnistyy pidentyneen startin jäkeen tuoksuu vahvasti polttoaine riippumatta onko etanolia vai bensaa tankissa. Saabin ohjeissa on että jos liian rikkaasta seoksesta tulpat kastuneet niin kaasu pohjassa hetken pyörittää ja sitten normaalisti jalka kaasulta niin käynnistyy. On muuten kokemusta kun oli adaptaatio pojan saabissa mennyt pieleen tankatessa välillä bensaa ja hetken seisomisen jälkeen cain aina kasteli tulpat kun starttasi niin kun pljin pohjassa hetken pyöritti ja hiljolleen löysäsi niin käynnistyi ja ajoon lähtiessä adaptoitui uusiksi ja ongelma oli poissa.
Vastaa Viestiin