Käännettäessä erikoista ääntä 99:ssä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Käännettäessä erikoista ääntä 99:ssä

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mikäs nyt mahtaa olla menossa, kun luottopeli on muutaman viikon ajan pitänyt erikoista ääntä, joka vain esiintyy useammin ja useammin.

Eli, aina vasemmalle hieman vauhdikkaammin kääntäessä tuntuu kuin pakoputki tai jokin muu esine rummuttaisi pohjaan, ääni kuuluu keskikonsolin kohdilta tai repsikan jalkatilan luota. semmoinen "pärrärrär-saundi" ikäänkuin jollain metalliesineellä pehmeän massakerroksen peittämään pohjaan lyötäisiin metallimusiikista tuttua rumpurytmiä.

Töyssyissä ääntä ei tule, ellei isku kohdistu oikeaan etupyörään, pakoputkisto on uusittu kesällä kokonaan, joten ei sen lahoamassa pitäisi olla.

Harmittaa kun ei kehtaa kurvailla kovin rajusti kuin oikealle :lol:

edit: Ja mitä vetoniveleen tulee, mielestäni ääni ei voi sieltä lähteä (tai sitten saabin vetonivel pitää erilaista ääntä kuin vähäosaisten ihmisten kulkineissa)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pakoputki koputtaa tai paukuttaa, jos kannatin kumet on löysät tai kuten mulla oli, että kannatinkoukut (mallia Simons-standardiosa) oli "hieman" säätöä vailla.

Vasemmalle kääntyessä vian luulisi olevan etupyörän laakerissa mutta ääni kuuluu takaa eli ei sekään.

Oletko muuten vaihtanut vasta kesärenkaat alle? Kokoileppa onko ne löysällä. Allekirjoittaneella, kun kerran alkoi kuulumaan kummaa "rouskutusta" ja pientä värinää 100km/h vauhdissa ja syyksi paljastui löysällä oleva etuvanne :oops: Mentiin vielä veljen kanssa setän tallille ja ensitöiksi tunkattiin nurkka ilmaan. Heilutin rengasta ja totesin laakerin olevan aivan loppu, kun rengas heilui aivan sikana. Velipoika totesi, että kumman hyvin tuo jarrulaikka kuiten pysyy paikoillaan :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kitkat alujen ympärillä ja kyllä on kiristelty, kun tuossa joulun jälkeen ihmettelin tärinöitä ja jurinoita, ja sama vika oli täällä 8)

Muistaakseni sain saman äänen joskus aikaan peltikiekkojen kanssa, rummutus tosin oli vaimeampi ja vaati _todella_ tiukan kurvauksen.

Täytynee siirtyä auton alle :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noniin, veikkaukset kääntyvät pakoputkeen, joka on ensinnäkin mallia tarvikeputki alusta loppuun ja kaiken päälle asennettu autoa 15cm nostamalla yhdestä nurkasta.

Putki kulkee tuolla edessä suht tiiviisti muun metallin läheisyydessä, joten pärinä ja kolina voipi johtua siitä, että 99:n hurjat tehot ravistavat jo valmiiksi lähentelevää putkistoa kurvaillessa. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin