Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11662
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos vaijerin vetäminen kauemmas mittarista ei auta, mittarin etu- ja takapuoliskon väliin pitää saada lisää välystä.
viewtopic.php?p=1042716#p1042716
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
petromies
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja petromies »

Viisari jumitti kun painoi vaijerin pyörijää.
Johdon säikeistä ohuet lenkit 3 ruuviin ja alkou pelittää.
Mukana tuli +3km virhe mutta sen kanssavoi elää.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Saab 99 Gls 2d sedan vm. 1978
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24758
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Ostoilmoituksiin ei saa vastauksia ni kysytään täällä

Hakusessa

Vesipumppu ja työkalu b moottoriin...

Kaikki huomioidaan yksittäisetkin osat.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

OG900, -92 ja 2.1. Ylävesiletku antautui, ei kestänyt kuin 33v. Uus letku tilaukseen mutta miten tuo ilmaaminen menee vaihdon jälkeen. Saisiko step by step ohjeet?
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
saappoke
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 07:45
Paikkakunta: Nakkila

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja saappoke »

Satku -89 etujarru seisonnan aikana jumittunut. Onko mäntä mallia kierrettävä myötäpäivään,vaiko suora painaminen koska nyt ulkona sylinteristä aika paljon?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8242
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

olihan käsijarru takana malli? työnnä emäntää sisään menee painamalla jos kunnossa
mikäli käsijarru edessä malli käännä mäntää sisään työkalulla.männän päässä reiät sitä varten
mikäli tuuttaa varattua pitää purkaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
rossnach
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja rossnach »

-Hese- kirjoitti:
Ma Syys 22, 2025 17:50
OG900, -92 ja 2.1. Ylävesiletku antautui, ei kestänyt kuin 33v. Uus letku tilaukseen mutta miten tuo ilmaaminen menee vaihdon jälkeen. Saisiko step by step ohjeet?
Termarikopassa on 11mm nippa, tarvii pitää esim jakarilla vastaan että saat nipan auki. Käytä kone lämpimäksi jotta termari aukeaa, anna vähän kierroksia ja avaa nippa, pidä auki niin kauan kun ei tule enää ilmaa ulos vaan pelkkää nestettä.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Avatar
rossnach
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja rossnach »

saappoke kirjoitti:
Ma Syys 22, 2025 18:43
Satku -89 etujarru seisonnan aikana jumittunut. Onko mäntä mallia kierrettävä myötäpäivään,vaiko suora painaminen koska nyt ulkona sylinteristä aika paljon?
Joa kässäri taakse, irrota satula. Paina rasvaprässillä auki jos ei paineilmalla lähde ja kiillota mäntä jos ei ole kovin syöpynyt. Satulan reikä kannattaa killottaa myös ja vaihtaa tiiivisteet ja männän suojakumit. Tee kummallekin puolelle niin on pitkäksi aikaa jarrua.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

rossnach kirjoitti:
Ma Syys 22, 2025 23:41
-Hese- kirjoitti:
Ma Syys 22, 2025 17:50
OG900, -92 ja 2.1. Ylävesiletku antautui, ei kestänyt kuin 33v. Uus letku tilaukseen mutta miten tuo ilmaaminen menee vaihdon jälkeen. Saisiko step by step ohjeet?
Termarikopassa on 11mm nippa, tarvii pitää esim jakarilla vastaan että saat nipan auki. Käytä kone lämpimäksi jotta termari aukeaa, anna vähän kierroksia ja avaa nippa, pidä auki niin kauan kun ei tule enää ilmaa ulos vaan pelkkää nestettä.
Kiitos! Täytyykö järjestelmä valuttaa ihan tyhjäksi että isommalta sotkulta säästyy kun letkun vaihtaa? Ilmeisesti 5 litran kanisterilla jäähäriä pärjää.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
petromies
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja petromies »

Tarviiko tuosta nestettä edes laskea, siitä se uus soppa suntyy kun roput pettää.
Paat jonku pikku kipon siihen syyläripuolen päähän ja vetäset letkun irti. Kippoon ja maahan menee pari desiä.
Uusi letku paikalleen.
Voit helpottaa ilmausta jättämällä syylärin puolen vain huulille, niin että letku yläreunasta hieman raollaan. Kaada varovasti nestettä ja kun alkaa valua raosta, letku kiinni.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Saab 99 Gls 2d sedan vm. 1978
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
saappoke
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 07:45
Paikkakunta: Nakkila

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja saappoke »

mestari kirjoitti:
Ma Syys 22, 2025 19:55
olihan käsijarru takana malli? työnnä emäntää sisään menee painamalla jos kunnossa
mikäli käsijarru edessä malli käännä mäntää sisään työkalulla.männän päässä reiät sitä varten
mikäli tuuttaa varattua pitää purkaa
Kiitos, käsijarru takana. Homma hoitui kun löysin tarpeeksi tehokkaan prässin.
Avatar
rossnach
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Helposti jää jarru laahaamaan ja saat tehdä saman homman uudestaan, jos et käytä sitä mäntää irti. Kukin tekee tavallaan :lol:
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8242
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

Ennenvanhaan luulin että vain satkun käsijarru eteen männät kyrpiintyy mutta aikaa kun kului ruostuu ne tontustakin :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
samso
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 23:55

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja samso »

Miten 900:n potkusuojan oikein saa kojetaulun alta irti? Neljä torx ruuvia irti, keskikonsoli irti. Ei vaan lähde. Päistä hyvin heiluu mutta keskikonsolin kohdalta istuu lujassa?
Avatar
rossnach
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja rossnach »

samso kirjoitti:
To Syys 25, 2025 20:51
Miten 900:n potkusuojan oikein saa kojetaulun alta irti? Neljä torx ruuvia irti, keskikonsoli irti. Ei vaan lähde. Päistä hyvin heiluu mutta keskikonsolin kohdalta istuu lujassa?
Tuhkakupin alla on vielä yksi ruuvi, semmonen spesiaali missä kierre keskellä. Potkupahvi lähtee alaspäin vetämällä irti. Ja konehuoneen puolellahan on päissä ne kaksi kuusioruuvia, saattaa olla bitumitahnan alla pillossa
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Vastaa Viestiin