Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Tänään penkitettiin :saab:
Matkalla pysähdyttiin motonettiin hakemaan uusi WIX ilmansuodatin, joka vaihdettiin nopeasti parkkipaikalla ilman työkaluja.

Vakiona tehokäyrä pitäisi näyttää tältä ja ajatuksissa oli, että vääntökäyrä voisi olla parempi peltisarjan ansiosta:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuvaajasta voidaan havaita pari silmiinpistävää asiaa.
-alakierroksilta 3000rpm tietämiltä löytyy väkevä 210Nm vääntöpiikki!
-moottorista löytyy yli 145hv melko leveältä alueelta 4800-6100rpm
-5000rpm ylöspäin moottori käy aikas rikkaalla, lambda 0,8. Ahdistaako ilmanotto tai imunokan ajoitus, vai näyttääkö kuumakalvoperiaatteella toimiva ilmamassamittari todellisempaa suurempaa virtausta vai onko vakiot kartat näinkin paksuilla seoksilla?
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 434
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

Mitä maksoi penkki SS-motorsilla? Tarttis kolkki penkitellä ennen talvilepoa.. Ja onko muita yhteystietoja kuin tuo puhnro? Säätääkö trioniccia?
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Miataklubin piikkiin penkitettiin "liukuhihnatyönä" tällä kertaa nimellisellä 20€ omavastuulla ja kerho maksoi loput. Normaalin tehonmittauksen tai säädön hinta ei ole tiedossa. Mutta asiallinen kaveri oli tämä ss-motorsin Janne Solas ja paikka oli siisti. Ihmetteli vaan, ettei saabissa ei ollut kookasta turboa, kuten normaalisti :lol:
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Vastaa Viestiin