Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Tänään penkitettiin :saab:
Matkalla pysähdyttiin motonettiin hakemaan uusi WIX ilmansuodatin, joka vaihdettiin nopeasti parkkipaikalla ilman työkaluja.

Vakiona tehokäyrä pitäisi näyttää tältä ja ajatuksissa oli, että vääntökäyrä voisi olla parempi peltisarjan ansiosta:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuvaajasta voidaan havaita pari silmiinpistävää asiaa.
-alakierroksilta 3000rpm tietämiltä löytyy väkevä 210Nm vääntöpiikki!
-moottorista löytyy yli 145hv melko leveältä alueelta 4800-6100rpm
-5000rpm ylöspäin moottori käy aikas rikkaalla, lambda 0,8. Ahdistaako ilmanotto tai imunokan ajoitus, vai näyttääkö kuumakalvoperiaatteella toimiva ilmamassamittari todellisempaa suurempaa virtausta vai onko vakiot kartat näinkin paksuilla seoksilla?
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 434
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

Mitä maksoi penkki SS-motorsilla? Tarttis kolkki penkitellä ennen talvilepoa.. Ja onko muita yhteystietoja kuin tuo puhnro? Säätääkö trioniccia?
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Miataklubin piikkiin penkitettiin "liukuhihnatyönä" tällä kertaa nimellisellä 20€ omavastuulla ja kerho maksoi loput. Normaalin tehonmittauksen tai säädön hinta ei ole tiedossa. Mutta asiallinen kaveri oli tämä ss-motorsin Janne Solas ja paikka oli siisti. Ihmetteli vaan, ettei saabissa ei ollut kookasta turboa, kuten normaalisti :lol:
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Pirkanmaalta löytyi -00 Aero Coupen nahkapenkkisarja. Haettiin setti ja testailtiin toimiiko sähkösäädöt ja penkinlämmittimet. Kuskinpenkin istuinosasta oli vastus poikki ja tämä saatiin korjattua jatkoliittimellä. Samalla kun istuinosan nahka oli irroitettuna, harsin ratkenneet "tunnelit". Tietäjät tietää :lol:

Og9-3 sähköpenkkien asennus Ng900 manuaalipenkkien tilalle ei ollutkaan aivan helppo työ. Takapenkki sopi sentään bolt-on.
Etupenkeille piti vetää sähköt aivan konehuoneesta asti uusiksi, sillä edes kojelaudan sulakkeille ei tullut sähköpenkkien syöttöä. Myös penkinlämmittimien liittimet ovat täysin erilaiset. Sähköpenkkien releiden ohjauspiirin lukitus toimii eri periaatteella eri korimalleissa, joten tuotiin tylysti seisontavalojen ohjaus penkkien releille. Penkkien säädöt toimii vain parkit päällä. Mutta säädöt toimii ja kuljettajan penkin muistipaikka pelaa.

Etupenkkien kiinnitykset ovat nekin aivan erityyppiset korimallien kesken. Kiinnitykset piti rakentaa uusiksi, mitoituksessa käytettiin kilpurin penkkien kiinnityksissä tunnettuja materiaalivahvuuksia ja kiinnikkeiden kokoja.

Nyt on sitten tämä :saab: muutettu ja muutoskatsastettu takaisin 5-paikkaiseksi. Jaa että miksi? No siksi, että poika sai ajokortin ja kevennetystä autosta tulikin nuorelle käyttöauto.

Kuva
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Vastaa Viestiin