Hirsch ECU

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Yxvaan
"Turbo"
Viestit: 204
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Hirsch ECU

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

Sain ECUn joka oli 2008 Saab 9-5 autossa ja auto haettu ruotsista. Ecussa ei ole mainintaa Hirsch mutta kaksi tarraa joissa eri numerosarjat.
Auton sanottiin olevan Hirsch pajan tekele.
Kaveri laittoi isommat suuttimet ja mitzun turbon sekä tehokkaimman softan ecuun jonka hommasi sitä varten.
Sain suuttimet ja Ecun jonka paikallinen osaaja naitti autooni tai meniköhän toisinpäin koska ecuun ei päässyt sisään siinä olevan suojauksen tähden.
Suuttimet oli vaalean ruskeat kuten minunkin Saabissa joka on 2005 2.3 Vector. Autossani on etanoli softa ja SID toimii.
Autossani ei Hirschin softalla SID toimi joten en tiedä onko etanoli versio kuten muistelen kaverin sanoneen olevan.
Auto toimii normaalisti mutta mistä tiedän onko ecussa etanoli ominaisuus kun ei sidistä näe adaptaatiota eikä muutakaan mitä open sidistä näkee.
Onko vihjeitä mistä voin varmistaa jotta ei tulisi sitä ongelmaa että etanolilla tulisi tilannetta että tulee ajeltua laihalla jossain tilanteessa.
Olikohan riittävän sekava...
-Arska-
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2595
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Hirsch ECU

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tietääkseni Hirsch ei ole koskaan valmistanut etanoliviriä.

Ja kuten huomasit, Hirsch on suljettu ekosysteemi, ei ole mitään järkeä ajella toiseen autoon myydyllä softalla. Lisäksi kaikki bensasoftat on tehty joko Aeron Mitsulle tai T28 Garrettille, Mitsuille tehdyissä bensanpainettakin on nostettu (T28 en muista).

Lisäksi eri tehoversioissa (280Hv tai 305HV) on päivitetty downpipeä, catbackia ja cooleria, nämätkin menee vuosimallin mukaan. Eli softa voi olla todella hazardi sinun autoosi.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Yxvaan
"Turbo"
Viestit: 204
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: Hirsch ECU

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

Molemmilla ECUilla auto toimii samalla lailla ajoimpa etanolilla tai bensalla. Siis ei huomaa kulutuksessa eikä käyntiin lähdössä tai normaali kevyissä kiihdytyksissä mitään eroa. Sitä vaan ajattelin että jos kiihdyttää pidempään niin ettei lambda ole mukana niin ja auto meneekin laihalle Hischin eculla kartan erinlaisuuden takia niin voipi tulla ongelmia. No eihän ohitukset kauaa kestä.
Siis molemmilla ECUilla sama ominaisuus tai vika että lämpimällä koneella kun seissyt esim puoli tuntia niin saa pyörittää konetta useamman sekunnin mutta kylmänä lähtee heti eka pyörähdyksellä ja käy kaikin tavoin ok. Lämpimänä taas tuoksahtaa pakokaasu voimakkaasti polttoaineelta.
Mitä mieltä siitä jos ottaa pumpun sulakkeen irti ja pyöräyttää niin että tukista paineet putoaa ja liittää sitten tukkiin suutinten puhdistu sprayn ja käyttää hetken sillä niin puhdistuisiko suuttimet jos niissä on vuotoa joka kiusaa lämpimänä käynnistystä.

-Arska-
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hirsch ECU

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Ongelma on siinä että siinä ecussa olevaa ohjelmaa ei ole tehty sun autoosi, kaikki muu on turhaa.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Yxvaan
"Turbo"
Viestit: 204
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: Hirsch ECU

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

Se että onko ECU tehty minun autooni. Mitä se itseasiassa tarkoittaa. Autoni alkuperäisen ohjelman tilalle laitettiin vuosia sitten jonku tekemä etanoli softa joka on tarkoitettu 2.3 motille ja on toiminut ihan ok.
Hisch softa joka minulla on samanlaisesta Saabista jossa 2.3 kone. Auto oli 3 vuotta uudempi kuin omani. Siitä autosta laitoin autooni suuttimet ECU ja turbo. Autoni naitettiin Hirsch ecuun. Mikä siinä nyt olisi ettei se ecu sovi autooni. Eihän niistä kumpikaan ole alkuperäinen autooni tehtaalla laitettu.
-Arska-
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5912
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Hirsch ECU

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noniin, jos suuttimet, ecu ja turbo on vaihdettu jää jäljelle enään mahdollisesti imusarjan ja ilmanoton muutokset sekä downpipestä eteenpäin pakoputken loppuun mahdolliset erot. En tiedä minkälaisia eri setuppeja Hirchillä on ollut, mutta tietylle kokoonpanolle se softa on tehty ja kyseiselle kokoonpanolle toimiva, jos joku noista eroaa niin softa ei välttämättä toimi optimaalisesti. Mutta varmaan jo aikapitkälti toi turbon, suutinten ja ecun vaihto on toimiva ollut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin