Ei ollut tiivisteprikkaa tulpan alla joten laitoin sinne sen, ei kyllä vaikuttanut yhtään mitään.
Kuuluukohan siellä olla tiivistettä.
Mikä ihme sitä mäntää estää painumasta alas
Mikähän tuon jousen mitta on? Jospa joku on siellä käynyt.
Meinaatko että ölynpaine voi olla erilainen riippuen mittauspisteestä?
Ehkä silloin jos mittaa paine anturilta jos taspainoakselin laakerit on loppu, mutta tässä tapaukessa on mitattu putsarin adapterista jossa mittauspiste on suodattimen jälkeen.(Oletan että öljy tulee putsarin keskelle)
Koita toisella mittarilla.
6-7bar kylmällä motilla normi halppismittareilla.
Olihan mäntä sileä, mattapintainen? Eihän ole kulunut ja pääsee jumittumaan? Vaihdan tavallisesti männän ja jousen pois ajattelematta sen kummemmin asian. Onpahan sitten uusi. Painetta kovasti voi varmaan nostaa myös tukkeutunut huohotus. Myös toki jotkut tukkeutumat. Voihan sitä löpöllä vähän huuhdella jos epäilyttää.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Meinaatko että ölynpaine voi olla erilainen riippuen mittauspisteestä?
Ehkä silloin jos mittaa paine anturilta jos taspainoakselin laakerit on loppu, mutta tässä tapaukessa on mitattu putsarin adapterista jossa mittauspiste on suodattimen jälkeen.(Oletan että öljy tulee putsarin keskelle)
Meinaan. https://youtu.be/k0tEwxbCAc0?si=OOSnRszUNcGDhTo2
Kyseinen herrasmies perehtyi liian pieneen paineongelmaan noissa rakentelu videoissa, aftermarket viritykset muutti loppupeleissä aika paljonkin paineen määrää alas päin ja nosti sen myös ylös päin.
En nähnyt sulla aiemmin mainintaa mistä paine mitattu ja miten, netti on pullollaan mitä ihmeellisimpiä virityksia joista osa toimii.
Omasta kiinteästä mittarista nään koko ajan paineen ja se on käväissyt 6bar:issa jonka tiedän vääräksi.
Paljonkohan pumppu maximissaan saa painetta tehtyä, arvailuja ja paperilla numeroita löytyy kyllä, mutta mitattua en löytänyt kun omaani tutkin asennettaessa.
Tiivisteet ja öljynsuodatin yms. on speksattu tietylle paineelle, jos paine on jatkuvasti yli speksin niin jossain kohtaa joku paikka antautuu ja öljyt tulevat ulos vauhdilla, jolloin isompi moottoriremppa alkaa olla aika lähellä. Vai oliks tää nyt kompakysymys, kyllähän sää ton tiesit jo?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d Porsche 944 BMW E39 528iA
Sattuisko jollakin oleen tuota ylipaineventtiilin jousta niin sais verrattua mittoja onko samat.
Laitoin nyt mittarin kiinni siihen turbon putkeen mihin Wissikin neuvoo. Samanlailla näyttää korkeita paineita kierroksilla.
Turbon paluuputken tukkeutumisia on ainakin maailmalla ollu ja menoputken tukkeuma on rikkonu turbon.
Näistä on youtubessa videot.
Paineen nousuun ei tietoo vaikuttaako.
Tuliko tuo vika yks kaks vai onko temppuillu aiemmin? Ootko tehny autolle jotain lähiaikoina, suodatinta vaihtanu, apurunkoo käyttäny irti tjms.?
Laakeri remppa tehty kun vilautteli lämpösenä valoa. Nyt vaan ihmetyttää tuo kova öljynpaine.
Aiemmin en sitä ole mitannut, että voihan se olla jo aiemminkin samanlainen.
Nythän voi olla tilanne se että öljypumpun imu ja lähtö puolilla on samat paineet joilloin venttiili ei pääse aukeamaan. Joka taas voisi johtua kampikammion ylipaineesta. Pitänee mittailla sekin.
Käytitkö öljypumpun kopan auki, onko nuolet kohdakkain.
Ei ole kokemusta mitä tekee jos koppa asennettu väärään kohtaan ohjuritapin jäädessä pois.
Joku merkitys kohdistuksella on, mutta onko vaikutusta ylipaineeseen.
Käytitkö öljypumpun kopan auki, onko nuolet kohdakkain.
Ei ole kokemusta mitä tekee jos koppa asennettu väärään kohtaan ohjuritapin jäädessä pois.
Joku merkitys kohdistuksella on, mutta onko vaikutusta ylipaineeseen.