Kyseinen vikakoodi ilmeni ja vikavalo syttyi wisistä luettu koodin selite joten immu tarkistettu( uusittu 2022 alkuperäisellä varasosalla ) sekä sen liitin, vika jatkuvasti päällä ja lambda arvot huitelee kahden tonnin kieppeillä, vikakoodin kun poistaa se palaa aikalailla heti takaisin. Sitä vaan oisin kysynyt että onko muilla ollut vastaavaa ja mikä oli vikana. Opensidistä seuraamalla mreq ja mair arvot ok ja amul 0 mutta lambda arvo tosiaan 1000-2000 pitäisi kai olla kai abaut -400 / + 400
En usko että on johtosarjassa vika koska imm tuntuu toimivan normaalisti, lambda vaivaa ??
P0100 Vikakoodi
P0100 Vikakoodi
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: P0100 Vikakoodi
Kyllä on tullut vastaan ja yksi tai kaikki näistä kolmesta seuraavasta ovat olleet syinä:
1. Ilmamassamittari viallinen
2. Ilmamassamittarin johtosarjassa vikoja
3. Ecuvika
Toistaiseksi vastaantulleissa yksilöissä joku tai kaksi tai kaikki kolme ovat olleet koodiin syynä.
Iteltäkin omasta löytyi kuoriutuneita ja läpihapettuneita immun johtosarjan piuhoja. Toki koodia ei ollut, mutta muita oireita kylläkin kuten osakaasulla yliahtamista apc error koodia ja moottorijarrun toimimattomuutta sekä muutakin lambdan omituista käyttäytymistä. (lambda -2500 moottorijarrulla)
1. Ilmamassamittari viallinen
2. Ilmamassamittarin johtosarjassa vikoja
3. Ecuvika
Toistaiseksi vastaantulleissa yksilöissä joku tai kaksi tai kaikki kolme ovat olleet koodiin syynä.
Iteltäkin omasta löytyi kuoriutuneita ja läpihapettuneita immun johtosarjan piuhoja. Toki koodia ei ollut, mutta muita oireita kylläkin kuten osakaasulla yliahtamista apc error koodia ja moottorijarrun toimimattomuutta sekä muutakin lambdan omituista käyttäytymistä. (lambda -2500 moottorijarrulla)
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: P0100 Vikakoodi
Kiitos vastauksesta.
Käyn huomenissa johtosarjan läpi ja mittaan johtojen eheyden, jos ei löydy mitään niin kokeilen toisella eculla.
Vara immulla jo kokeilin mutta sen toiminnasta ei tietoa se on napattu 412tkm ajetusta yksilöstä joten voi hyvin olla että on kaput.
Käyn huomenissa johtosarjan läpi ja mittaan johtojen eheyden, jos ei löydy mitään niin kokeilen toisella eculla.
Vara immulla jo kokeilin mutta sen toiminnasta ei tietoa se on napattu 412tkm ajetusta yksilöstä joten voi hyvin olla että on kaput.
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: P0100 Vikakoodi ( Ratkaistu )
Johdot oli ehjät, kokeilin vara eculla niin sillä lähti pelittämään eli joko itse ecu oli rikki tai softassa jokin bugi. Nyt AD85 näytti 82% etanolia mikä pitää aika hyvin paikkansa kun kaksi täyttä tankkia ollut etanolia ja kolmas menossa aikaisemmin edellisellä eculla Ad85 oli 64.5% joten voi hyvinkin olla että viime adaptaatiossa ollut bugi/jäänyt kesken.
Koeajolla ei ilmaantunut vikakoodeja ja kaikki tuntui muutenkin pelittävän hyvin.
Koeajolla ei ilmaantunut vikakoodeja ja kaikki tuntui muutenkin pelittävän hyvin.
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: P0100 Vikakoodi
Jeps. Eiköhän sieltä ilmamassamittarin piiri ole päreinä siinä ecussa. Vaikka T7 ecuja on kestävinä pidetty, mutta +20v alkaa näkyä niissäkin. Iteltä meni vastaavasti kaasuläppäkotelon piiri ja väitti läppäkoteloa vialliseksi ja paukutti limppiin heti, kun koski kaasupolkimeen. Onneksi löytyi vielä kokonaan uusi ja ajamaton ecu. Ehkä sillä taas 20v pärjää 

#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: P0100 Vikakoodi
Rikkinäinen ecu oli 2004 ja vara ecu 2002vm purkuautosta, katsotaan kuinka kauan kestää.
Ja tarviipa haalia jostakin vielä pari vara ecua itselle jemmaan.
Eipä nuo kaasuläppäviatkaan ilmeisesti tavattomia ole.
Kiitoksia sulle vinkeistä 🫡
Ja tarviipa haalia jostakin vielä pari vara ecua itselle jemmaan.
Eipä nuo kaasuläppäviatkaan ilmeisesti tavattomia ole.
Kiitoksia sulle vinkeistä 🫡
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t