Tätä etsin eilen hartaasti mutta enpä sitten löytänyt vaikka hakua käytinkin.harzam kirjoitti:Tassahan nama eraasta ketjusta:9000CD23T kirjoitti:Oliko matolaatikon purkaminen paha rasti...?V-M kirjoitti: Tomaatin matolaatikko purettu, kahteen kertaan ...kele ku en muistanu laittaa 1:stä silmään ennen kasausta ja sitten ei laatikko totellutkaan kuin eteenpäin menemistä ja parkkia ja 1:n ei mennyt ollenkaan.V-M
Meinaan vaan itse tehdä saman tulevana kesänä..
Ei ollut paha rasti, aikaa noin 1,5 tuntia
Tarvekalut: 10mm, 13mm hylsyt ja lenkit, 27 (25) Torxit, jouset sekä
reipasta mieltä
1. Akku irti
2. Johdot irti: Jakoblokki akkutelineen etuosasta, pluskaapeli
akkutelineen alta
3. Akkuteline irti: neljällä 13mm pultilla sisälokarissa
4. Sitä imurööriä voi vähän löysätä, niin tulee tilaa
5. Laatikon kansi irti: neljällä 10mm pultilla nurkista. Öljytikku pois. Nosto
ja pujottelu
6. Venttiilikoneisto irti: kymmenen T27 pulttia, mutta 25 käy, kun on
varovainen ettei lipsahda. Pultit ovat isompikantaisia kuin muut, mutta
kannattaa olla tarkkana koska kokoero on pieni. Yksi kymmenestä on
kirkas, loput mustia. Öljyputki laatikon etureunasta sivuun; kampesin
varovasti meisselillä niin, että nousi puoli senttiä ja sitten käänsin sivuun.
Nosto ja pujottelu.
7. Venttiilikoneiston yhdessä reunassa on vähän salmiakin mallinen kansi,
neljällä T27 kiinni. Irroita kolme ja löysää yhtä niin, että saat käännettyä
kannen sivuun. Minulla ei ainakaan ollut jousissa voimaa niin, että olisivat
jaksaneet mihinkään silmään singahtaa, mutta voihan sitä vähän varoa.
8. Paljastuu kaksi mäntää. Ne ylös (minulla toinen oli siis niin jumissa,
että piti kammeta kahdella meisselillä todella kovaa) ja jousien vaihto.
9. Kasaus. Venttiilikoneistoa paikalleen laittaessa vaihteen valitsin
ohjaamosta ykköselle (lahjo emäntä liikuttelemaan valitsinta niin näet
mitä kohta tarkoitan) ja venttiilikoneiston pohjassa oleva, liukuva tappi,
niin ulos kuin tulee. Sitten varovasti asetat koko limpun paikalleen niin,
että tappi menee hahloon (tajuat kyllä kun näet mikä siellä laatikossa
liikkuu, kun sitä valitsinta liikuttelee). Parilla pultilla kiinni ja tarkistus, että
valitsin todella liikkuu P:ltä 1:lle asti. Minä mokasin, ja jouduin tekemään
vaiheet 1-6 uusiksi .
10. Loppukasaus
11. Tuplatarkistus
12. Auto käyntiin
13. Baanalle revittämään leeeeeeeveä virne naamalla!
Harri
Aika hyvin meni kun en tuota tappia hoksannut hahloon tähtäillä
toisellakaan kerralla

Eka kerralla (kun en löytänyt ohjetta) purin ne kaikki pultit auki (mutten nostanut niitä lohkoja irti), olisikin ollut mukava kaivaa niitä haulia tuolta laatikon pohjalta ja etsiä niille paikat. Eli jos purkaa nuo lohkot niin ne pitää kääntää ennen tuosta rungosta irroitusta, muuten tipahtaa ne keltaiset helmet paikaltaan ja jos ei ole kuvaa paikoita niin vaikee on takas niitä laitella.
Eka purku ja kasaus n.1h, toinen sitten meni jo 30min. Eka kerran jälkeen jäi myös tuo ABS valo palamaan ja aatelin että tulikos tech keikka eteen mutta tuon toisen purkukerran jälkeen se sammui kuten pitääkin?
Tuo virtausvastus ja virtausnopeus on monimuotoinen aihe, eli riippuu paikasta ja lämpötilasta missä pitää nuo asiat laskea/huomioida.
V-M