M-B EQE
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Onpas viime kirjoituksesta jo aikaa.
Mutta mikäs siinä, kun huolettomalla ja toimivalla täyssähköllä ajaa.
Tosiaan hyvin on kuljettanut ja täyttänyt melko kriittisen käyttäjän odotukset.
Murheentapaiset eivät liity voimalinjaan:
- kuskinpuolen ovenkahva vaihdettiin syksyllä takuuseen, kun ei enää kosketuksesta lukittanut
- karmittomat ikkunat keräävät vähän hassusti jäätä ja reagoivat siihen ovia käytettäessä, kun keli sahaa nollan tienoilla ja lunta satelee reilusti
- pyöränkotelot keräävät lumisohjoa, onneksi ilma-alustan korkeussäädöllä pääsee väliin kaapimaan
- uuden auton mukana tulleen "viihdepaketin" loppumisen myötä ilman uusimista musiikintoisto alkoi toimimaan entistäkin paremmin, kun ei enää ole kahta mahdollista ohjaustapaa
On kyllä ollut omaan käyttötarkoitukseen oikein hyvä valinta. Ja omilla spekseillä vaihtoehtoja ei lopulta ihan rajattomasti edes olisi.
Ja kokemuspohjaa kuitenkin löytyy pääosin laadukkaista ja kunnossapidetyistä autoista, niin tämä on kyllä iso askel eteenpäin.
Mitä se olisikaan jonkin EQS:n tai i7:n kanssa. Jälkimmäinen mainittu lähinnä sen takia, että se on jo niin ruma, että on jo nätti.
Mutta mikäs siinä, kun huolettomalla ja toimivalla täyssähköllä ajaa.
Tosiaan hyvin on kuljettanut ja täyttänyt melko kriittisen käyttäjän odotukset.
Murheentapaiset eivät liity voimalinjaan:
- kuskinpuolen ovenkahva vaihdettiin syksyllä takuuseen, kun ei enää kosketuksesta lukittanut
- karmittomat ikkunat keräävät vähän hassusti jäätä ja reagoivat siihen ovia käytettäessä, kun keli sahaa nollan tienoilla ja lunta satelee reilusti
- pyöränkotelot keräävät lumisohjoa, onneksi ilma-alustan korkeussäädöllä pääsee väliin kaapimaan
- uuden auton mukana tulleen "viihdepaketin" loppumisen myötä ilman uusimista musiikintoisto alkoi toimimaan entistäkin paremmin, kun ei enää ole kahta mahdollista ohjaustapaa
On kyllä ollut omaan käyttötarkoitukseen oikein hyvä valinta. Ja omilla spekseillä vaihtoehtoja ei lopulta ihan rajattomasti edes olisi.
Ja kokemuspohjaa kuitenkin löytyy pääosin laadukkaista ja kunnossapidetyistä autoista, niin tämä on kyllä iso askel eteenpäin.
Mitä se olisikaan jonkin EQS:n tai i7:n kanssa. Jälkimmäinen mainittu lähinnä sen takia, että se on jo niin ruma, että on jo nätti.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Onpas aika vierinyt. Huoletonta ja mukavaa ajoa on ollut nyt reilu kaksi vuotta. Tähän mennessä korjatut ja valmistajan/maahantuojan piikkiin menneet viat ovat kuskin oven kahva ja vakaajan pystytangot.
Parin viikon päästä koittaa ensimmäinen huolto n. 30 tkm:ssä.
Kuittaantuu huolenpitosopimuksella, mutta erikseen maksamalla oisi päälle 700€. Huh. Sisältää konkreettisista tekemisistä raitisilmansuodattimen ja jarrunesteet.
Hinnoittelulla varmaan annetaan HPS-väelle vastineen tuntua rahalle ja erikseen maksajilta koitetaan kerätä tulosta, kun näitä muuten tarvitsee ilmeisesti perinteisiä vähemmän huoltaa.
Onni on, kun nykyään voi tankkaukset hoitaa AC:llä kotona. Mersun lataussopimuksen DC-hinnat karkasivat noin 40 senttiin kilowattitunnilta ja muutenki ja muuallakin on entistä tyyriimpää. Omat ajot sen verran vähäisiä ja range hyvä, niin käytännössä aina omat lataukset pääsevät kaikkineen noin 10 senttiin kwh.
Pomohommiin ja keskustakonttorille palaamisen myötä autoon tulee nykyään muutama kymmenen kilsaa päivittäistä arkiajoa.
Parin viikon päästä koittaa ensimmäinen huolto n. 30 tkm:ssä.
Kuittaantuu huolenpitosopimuksella, mutta erikseen maksamalla oisi päälle 700€. Huh. Sisältää konkreettisista tekemisistä raitisilmansuodattimen ja jarrunesteet.
Hinnoittelulla varmaan annetaan HPS-väelle vastineen tuntua rahalle ja erikseen maksajilta koitetaan kerätä tulosta, kun näitä muuten tarvitsee ilmeisesti perinteisiä vähemmän huoltaa.
Onni on, kun nykyään voi tankkaukset hoitaa AC:llä kotona. Mersun lataussopimuksen DC-hinnat karkasivat noin 40 senttiin kilowattitunnilta ja muutenki ja muuallakin on entistä tyyriimpää. Omat ajot sen verran vähäisiä ja range hyvä, niin käytännössä aina omat lataukset pääsevät kaikkineen noin 10 senttiin kwh.
Pomohommiin ja keskustakonttorille palaamisen myötä autoon tulee nykyään muutama kymmenen kilsaa päivittäistä arkiajoa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Noin 2 vuoden ja 30tkmHuolto tuli ja oli. Veho Airport hoiti ihan mallikkaasti.
Päivän mittaiseksi arvioitu huolto venyi kahteen. HPS:ään sisäityvä vara-auto venyi myös tuoksi ajaksi. Kuitatessani kahden päivän omavastuun nollausta 28€ totesin, etten koskaan muista selvinneeni tästä tiskiltä koskaan näin edullisesti. Huoltotyyppi siihen, että joo, kaikkine päivityksineen ilman HPS:ää hinnaksi olisi tullut tonni puolitoista. Huhhu. Alkavat näiden "pitkälti huoltovapaiden" sähköjen ylläpitojen hinnat karkaamaan. Käytännössä ehkä enemmän niin, että tämmöisellä voidaan antaa vastineen tuntua rahalle, kun monella varmaan kuitenkin on tuo sopimus.
Vara-autona oli CLA 250e ladattava hybridi. Ihan kivasti meni sähköllä noin 40 kilsaa, jonka jälkeen haki polttoa mukaan. Täyssähköön verrattuna totuttelua, kun myös sähköllä vaihtaa vaihteita ja sähkön loputtua paikaltaan lähtiessä hakee rauhallisessa kiihdytyksessä noin 3000 kierrokset.
Talvirenkaat tulivat jo alle. Eipä tarvitse ensilumien tullessa aamutuimaan miettiä, millä pääsee töihin.
Päivän mittaiseksi arvioitu huolto venyi kahteen. HPS:ään sisäityvä vara-auto venyi myös tuoksi ajaksi. Kuitatessani kahden päivän omavastuun nollausta 28€ totesin, etten koskaan muista selvinneeni tästä tiskiltä koskaan näin edullisesti. Huoltotyyppi siihen, että joo, kaikkine päivityksineen ilman HPS:ää hinnaksi olisi tullut tonni puolitoista. Huhhu. Alkavat näiden "pitkälti huoltovapaiden" sähköjen ylläpitojen hinnat karkaamaan. Käytännössä ehkä enemmän niin, että tämmöisellä voidaan antaa vastineen tuntua rahalle, kun monella varmaan kuitenkin on tuo sopimus.
Vara-autona oli CLA 250e ladattava hybridi. Ihan kivasti meni sähköllä noin 40 kilsaa, jonka jälkeen haki polttoa mukaan. Täyssähköön verrattuna totuttelua, kun myös sähköllä vaihtaa vaihteita ja sähkön loputtua paikaltaan lähtiessä hakee rauhallisessa kiihdytyksessä noin 3000 kierrokset.
Talvirenkaat tulivat jo alle. Eipä tarvitse ensilumien tullessa aamutuimaan miettiä, millä pääsee töihin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Mutta mutta, mitään järjellistä tarvetta tai ylipäätään perustelua ei ole.
Löysin kuitenkin eilen itseni ja seuran lomapäivä kunniaksi ihmettelemästä mm. tämmöistä näkymää:

Löysin kuitenkin eilen itseni ja seuran lomapäivä kunniaksi ihmettelemästä mm. tämmöistä näkymää:

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Näyttää olevan ilmeisen uudessa autossa jo pahaa pikselivikaa mittaristossa, kun ei saa oikein muuta selvää kuin käytetyn nopeuden.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: M-B EQE
Vai onko navigointikartta loitonnettu "hieman" kauemmas?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^^
Nyt alkaa selviämään näiden laitteiden osalta liikennekäyttäytymisestä tehtyjen ulkoisten havaintojen syyt. Tässä yksilössä on kuitenkin päässyt jäämään tauluun tuo nopeustieto.
^
Totta, joku voisi toivottaa tai jopa ollut suunnitellut tämän muualle kuin Nöykkiöön:
.
.
.
.
.

Nyt alkaa selviämään näiden laitteiden osalta liikennekäyttäytymisestä tehtyjen ulkoisten havaintojen syyt. Tässä yksilössä on kuitenkin päässyt jäämään tauluun tuo nopeustieto.
^
Totta, joku voisi toivottaa tai jopa ollut suunnitellut tämän muualle kuin Nöykkiöön:
.
.
.
.
.

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Älä säkään luota Sakaan vai miten se mainoslause nyt meni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^
Koitan tälläkin perusteella vastustaa kiusausta.
Mutta olihan ihan hyvä auto noin niinku ominaisuuksiltaan. Melko hyvä tasapaino mukavuutta ja sitä kuuluisaa ajettavuutta.
Koitan tälläkin perusteella vastustaa kiusausta.
Mutta olihan ihan hyvä auto noin niinku ominaisuuksiltaan. Melko hyvä tasapaino mukavuutta ja sitä kuuluisaa ajettavuutta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
No, siitä oikeastaan näkee kaiken tarvittavan. Nopeus ja matka tepselille


-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^Valoista ainakaan minä niin tiedä.
Paitsi alkuun piti tarkistaa keskikeulan "iconic kidney glow"':n (tjmsv) olemassaolo.
Oli pettymys, kun säätö päälle/pois löytyi, muttei esimerkiksi kirkkauden päivänvalossa mahdollistavaa.
Paitsi alkuun piti tarkistaa keskikeulan "iconic kidney glow"':n (tjmsv) olemassaolo.
Oli pettymys, kun säätö päälle/pois löytyi, muttei esimerkiksi kirkkauden päivänvalossa mahdollistavaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Varmaan tosiaan halutaan antaa huoltopalvelusopimukselle mielikuva kunnon hyödystä, mutta tuskin huoltoukkeli sentään ihan hatusta tuota summaa on heittänyt.Henkka #2283 kirjoitti: ↑Ti Loka 14, 2025 10:09Huoltotyyppi siihen, että joo, kaikkine päivityksineen ilman HPS:ää hinnaksi olisi tullut tonni puolitoista. Huhhu. Alkavat näiden "pitkälti huoltovapaiden" sähköjen ylläpitojen hinnat karkaamaan. Käytännössä ehkä enemmän niin, että tämmöisellä voidaan antaa vastineen tuntua rahalle, kun monella varmaan kuitenkin on tuo sopimus.
Jotain sähköautojen huoltomarkkinalla tuntuu tapahtuvan hintojen suhteen:
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautoje ... f3824f6b-4
Oman sähköautoni huolloista voin todeta, ettei ne ainakaan vielä ole tuolla tonnin luokassa per käynti. Keväällä 2023 auton ensihuolto (2v-huolto/ei km-rajaa) kustansi marmoritiskillä 329 euroa. Ainoat vaihtotyöt taisi olla jarrunesteet ja raikkari, muuten pelkkiä tarkistuksia. Ja ajettiin siinä joitain päivityksiä sisään samalla.
Keväällä 2025 seuraava huolto (4v-huolto/ei km-rajaa) maksoi marmorilla 300 euroa samoilla vaihtotöillä. Muistaakseni netistä varatessani hinnaksi annettiin joku 350 tai 380 oiroa, mutta huoltoneiti tiskillä laittoi koneeseen 300 euroa ja totesi "mä tiedän miten vähän näihin huollossa tehdään, joten en kehtaa veloittaa enempää"

Ei se sinänsä halvalta tunnu edelleenkään, kun Mitsussa joka toinen huolto maksoi marmorilka 215-220 euroa ja joka toinen 315-320 euroa, ja siinä vaihdettiin kuitenkin enemmän nesteitä ja suodattimia kuin sähköautossa. Mutta Mitsua huollettiinkin vähintään kerta vuoteen eikä kahden vuoden välein, että kyllä sähköhoppa kokonaisuudessaan halvemmalla valohoitonsa saa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^
Juu. En toki niin aattele, enkä ainakaan mielestäni aiemmin subjektiivisesti heittänyt epäilyksen varjoa tiedetysti perirehellisen marmoritiskin ylle.
Mutta tuohon tyyliin tuo sanoi. Tarkkoja summia en muista, eikä niitä edes kympin tarkkuudella mainittu. Mieleen jäi, että yli tonnin kummatkin ja korkeampi noin puolitoista tonnia.
Tiedetysti, koska touhu on liiketaloudellisen perustein hinnoiteltua, summat voivat lähtökohtaisesti olla mitä tahansa. Kaukana ja yhä kauemmas tuo menee mistään maallikon mitattavissa olevasta reaalisesta maallisesta kiinteästä omaisuudesta. Nyt vaihdettiin kaksi raitisilmasuodatinta ja jarrunesteet. Muu oli, toki tuiki tärkeää, erinäisiä tarkistuksia ja sen semmoista. Kesärenkaat muuten olivat kaikki noin viiden millin pinnoilla. Mielestäni hyvin, niillä kun kuitenkin on rullattu noin 20tkm eikä uutenakaan pintaa ollut kuin vajaa 7mm. Mutta eihän tämä omapaina kuin sen 2450 kiloa. Ehkä se on se rajallinen teho ja vanhuuttaan suht rauhaksiin ajava kuski.
Erinäiset ohjelmistopäivitykset toki vissiin ajettiin sisään, ne lienevät nykypäivänä jo liki tuota mainittua reaalista. Näin 80-luvun ja PC-maailman kasvattina minun on vaan niin vaikea uskoa, että autojen tapauksessa maailma on päästetty siihen, että toimintaan keskeisesti vaikuttavat ohjelmistojen päivitykset lähtökohtaisesti ovat laskutettavaa huoltotoimintaa.
Ainiin, eipä vielä ihan kovin pahalta tuon Hopan huoltohinnat vaikuta.
Juu. En toki niin aattele, enkä ainakaan mielestäni aiemmin subjektiivisesti heittänyt epäilyksen varjoa tiedetysti perirehellisen marmoritiskin ylle.
Mutta tuohon tyyliin tuo sanoi. Tarkkoja summia en muista, eikä niitä edes kympin tarkkuudella mainittu. Mieleen jäi, että yli tonnin kummatkin ja korkeampi noin puolitoista tonnia.
Tiedetysti, koska touhu on liiketaloudellisen perustein hinnoiteltua, summat voivat lähtökohtaisesti olla mitä tahansa. Kaukana ja yhä kauemmas tuo menee mistään maallikon mitattavissa olevasta reaalisesta maallisesta kiinteästä omaisuudesta. Nyt vaihdettiin kaksi raitisilmasuodatinta ja jarrunesteet. Muu oli, toki tuiki tärkeää, erinäisiä tarkistuksia ja sen semmoista. Kesärenkaat muuten olivat kaikki noin viiden millin pinnoilla. Mielestäni hyvin, niillä kun kuitenkin on rullattu noin 20tkm eikä uutenakaan pintaa ollut kuin vajaa 7mm. Mutta eihän tämä omapaina kuin sen 2450 kiloa. Ehkä se on se rajallinen teho ja vanhuuttaan suht rauhaksiin ajava kuski.
Erinäiset ohjelmistopäivitykset toki vissiin ajettiin sisään, ne lienevät nykypäivänä jo liki tuota mainittua reaalista. Näin 80-luvun ja PC-maailman kasvattina minun on vaan niin vaikea uskoa, että autojen tapauksessa maailma on päästetty siihen, että toimintaan keskeisesti vaikuttavat ohjelmistojen päivitykset lähtökohtaisesti ovat laskutettavaa huoltotoimintaa.
Ainiin, eipä vielä ihan kovin pahalta tuon Hopan huoltohinnat vaikuta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: M-B EQE
Ainakaan mun Fordin päivityksistä ei ole veloitettu mitään. Ja kertaalleen auto käynyt Hedinillä ihan vain juuri päivitysten vuoksi, jolloin jopa annettiin päiväksi ilmainen sijaisauto alle. Tämä päivityskeikka lähti siitä kun auto kävi seisontajarrun johtosarjan takuukorjauksessa ja valittelin siinä autoa hakiessa että ajotietokone käyttäytyy välillä epäloogisesti (auton uudelleenkäynnistys nollasi aina ajan kuten kuuluu, mutta ei matkaa). Huoltoneiti totesi siihen että varataan aika läjään päivityksiä.
Muistaakseni toisen määräaikaishuollon yhteydessäkin päiviteltiin sitä sun tätä softaa ilman veloituksia.
Muistaakseni toisen määräaikaishuollon yhteydessäkin päiviteltiin sitä sun tätä softaa ilman veloituksia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2918
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
^
Okei. Hyvä tietää, ettei ainakaan kategorisesti veloiteta merkistä riippumatta.
En itsekään ole tähän mennessä päivityksistä tiskillä maksanut, mutta olen ajatellut sen johtuvan ennemmin takuusta tai huolenpitosopimuksesta. Palstoilta olen lukenut väen joutuneen maksamaan päivityksistä. Mutta joo, asia ei sitten olekaan niin yksioikoinen, kun olen luullut.
Okei. Hyvä tietää, ettei ainakaan kategorisesti veloiteta merkistä riippumatta.
En itsekään ole tähän mennessä päivityksistä tiskillä maksanut, mutta olen ajatellut sen johtuvan ennemmin takuusta tai huolenpitosopimuksesta. Palstoilta olen lukenut väen joutuneen maksamaan päivityksistä. Mutta joo, asia ei sitten olekaan niin yksioikoinen, kun olen luullut.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87