Tehot hävis kuupasta?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
aaprami
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 11, 2025 20:18

Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja aaprami »

Tänää hävis tehot. Pintakaasulla kulkee. Lisää kaasua kiihdytyksissä tai ylämäissä ei kulje minnekkää. Mitä kannattas lähtee kokeilee ensimäisenä?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24803
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Oisko kiihdytyspumpun kalvo antautunu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
samppa
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja samppa »

Onhan noita mahdollisuuksia
bensan tulo ahdistaa. Suodatin tukossa, pumppu hyytyi, tankin siivilä tukossa…
koho jumittaa ja bensan pinta kohokammiossa jää alas.
Ehkä voi olla myös pääsuutin tukossa

Itse tarkistaisin ensin suodattimen, sitten bensan tulon letkusta ja sitten kaasarin kansi auki…
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8272
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja mestari »

Mulla oli kivi suuttimessa
Yötuuriin ajoin 50 km ei mits
Aamulla ei käynyt kuin tyhjk.
Ala purkaa aamu kutoselta kaasaria
Pyhänä
Yöllä
Ota kivi pois suuttimessa kokoa lähde meneen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24803
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Miten se murkula oli kaasariin päässy
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
aaprami
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 11, 2025 20:18

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja aaprami »

Bensa linja tutkittu, uusi suodatin, pumppu pelaa loistavasti. Tyhjäkäynti tasainen ja muuteneki käy nätisti. Eli bensan syöttö tuntuis olevan kunnossa. Tarkenuksena ongelmaan. Pintakaasulla menee suht normaalisti. Enemmän kaasua. Kierrokset nousee, mutta auto junnaa paikallaa. Onko jotai muuta mitä tutkia?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8272
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja mestari »

nalleolut kirjoitti:
La Loka 18, 2025 20:47
Miten se murkula oli kaasariin päässy
siinäpä sitä ihmettelin miten se pääsee sinne kavanaan suuttimen ohi??
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aaprami
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 11, 2025 20:18

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja aaprami »

Mietin et voisko olla kytkin? Se on täs jonki aikaa täristänny vaihtaessa. Ja olisko tääl ketää jolta kävis sen vaihto?
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2946
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

aaprami kirjoitti:
Su Loka 19, 2025 17:32
Mietin et voisko olla kytkin? Se on täs jonki aikaa täristänny vaihtaessa. Ja olisko tääl ketää jolta kävis sen vaihto?
Se, että kierrokset nousee, mutta auto junnaa paikoillaan, viittaisi juuri kytkimeen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
aaprami
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 11, 2025 20:18

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja aaprami »

No kytkinhän se on. Mä nyt sääsin sitä ruuvia ja alko pelaa. Kyl siel selllanen tärytys tuntuu vaihtaes. Et varmaa aika loppu se nyt on. Sit ilmeisesti pitää joku sylinterin ja haarukan välistä liikettä säätä 4mm mut tätä en ymmärrä missä on :D oon aika noviisi näis auto hommis.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tehot hävis kuupasta?

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

aaprami kirjoitti:
Ma Loka 20, 2025 20:47
No kytkinhän se on. Mä nyt sääsin sitä ruuvia ja alko pelaa. Kyl siel selllanen tärytys tuntuu vaihtaes. Et varmaa aika loppu se nyt on. Sit ilmeisesti pitää joku sylinterin ja haarukan välistä liikettä säätä 4mm mut tätä en ymmärrä missä on :D oon aika noviisi näis auto hommis.
Kytkimen työsylinterissä on kiinni kytkinhaarukan akseli (suojakumin alla - käännä kumi sivuun niin näet haarukan). Sen pitäisi liikkua n 4 mm, ennen kun asetelman jousivastus tuntuu erittäin voimakkaalta.
Jäsen vuodesta 1992
Nyt: Saab 96 vm-73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin