Moottorin sammutus
Moottorin sammutus
Minulla on Saab 900 89 kaasutinmoottorilla. Kun sammutan moottorin se ei aina sammu heti vaan lähtee uudelleen käyntiin, kuulostaa kuin kone menisi "vääriinpäin".
Tietääköö joku mistä on kysymys ja miten vikaa korjataan?
Tietääköö joku mistä on kysymys ja miten vikaa korjataan?
Kokeileppa hakutoiminnolla sellasta sanaa kuin jälkikäynti
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sielä kaasarin alla imusarjassa solenoidi/venttiili jonka tarkoitus on sulkea "joutokäynti"kanava kun sammutetaan!se vähän asenettu vähän tyhmästi eli kara ylöspäin,joten solenoidin sisään valuu ajan saatossa bensa,öljy,yms töhnää estäen sen toiminnan!
ota johto päästä pois,ruuvaa pötikkä irti ja valuta töhnät pois!
tyhjentyy helposti kun hakkaat solenoidia kara alaspäin kämmentä vasten!
sit pötikkä paikalleen,pitäs helpottaa ongelmaa!

ota johto päästä pois,ruuvaa pötikkä irti ja valuta töhnät pois!
tyhjentyy helposti kun hakkaat solenoidia kara alaspäin kämmentä vasten!

sit pötikkä paikalleen,pitäs helpottaa ongelmaa!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
jälkikäynti
Kiitos vastauksesta!
Onko todella niin että kaasarimootori ei kestä 95-oktaanista vaan vaatii 98-okt???
Onko todella niin että kaasarimootori ei kestä 95-oktaanista vaan vaatii 98-okt???
Kyllä sen pitäisi kestää 95 oktaaninenkin. Käy vähemmän jälkikäyntiä 98:lla. Ainakin oma 99 tekee. On tosin B-moottorilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jälkikäynti
mulla on 99 käyny jälkikäyntiä joskus kun ilmanputsarin putki on ollu irti.. 

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: La Maalis 05, 2005 17:16
Mulla oli joskus mennyt tiiviste tai joku holkki (mikä sen nimi on) siitä alipaineletkusta joka lähtee moottorin päältä jarrutehostimeen. Ensin esiintyi satunnaista jälkikäyntiä ja siinä vaiheessa kun tiiviste rupesi olemaan ihan tohjona, jälkikäyntiä oli jo ihan tolkuttomasti. Lopulta auto ei sitten meinannut lähteä enää käyntiinkään.
Yritin tarkistaa kaikki mahdolliset vikapaikat, mutta tuota tiivistettä en tajunnut katsoa vaikka se törröttää siinä ihan moottorin päällä. Osa vaihdettiin (maksoi pari euroa) ja siihen loppui jälkikäynti ja röpistely. Samoihin aikoihin siirryin kyllä käyttämään 98-oktaanista mutta en usko että sillä ihan niin dramaattinen vaikutus olisi ollut. Suurempi vika varmaan oli se fuskaava tiiviste.
Yritin tarkistaa kaikki mahdolliset vikapaikat, mutta tuota tiivistettä en tajunnut katsoa vaikka se törröttää siinä ihan moottorin päällä. Osa vaihdettiin (maksoi pari euroa) ja siihen loppui jälkikäynti ja röpistely. Samoihin aikoihin siirryin kyllä käyttämään 98-oktaanista mutta en usko että sillä ihan niin dramaattinen vaikutus olisi ollut. Suurempi vika varmaan oli se fuskaava tiiviste.