Moi,
En löytänyt tälle aiheelle ainakaan hetken etsinnän jälkeen ketjua, joten ajattelin itse aloittaa keskustelun. Jos aiheesta on jo olemassa keskustelu, laita se kommentteihin.
Eli pieni Saab-kärpänen on päässyt puraisemaan ja olen alkanut pohtia oman yksilöni hankintaa. Projektiauton hankintaan liittyen kuitenkin tulee vastaan kysymys: missä autoa pystyisi laittaa ja entisöidä?
Itse en ole autoja aiemmin entisöinyt, mutta lapsuudessani vietin paljon aikaa Mopar-tallilla, jonka kerhotiloissa oli muitakin rakentelijoita. Isäni siis entisöi kauttaaltaan 60-luvun Chryslerin ja mieleeni on jäänyt mukava yhdessä tekemisen henki kerholta, yhteisöllisyys, apu muilta ja sosiaalisuus. Tästä on juuttunut ehkä mieleen jonkinlainen standardi autonrakentelusta, ja nyt kun itse olen harkitsemassa projektin aloittamista, tämä standardi on aika tiukasti iskostunut alitajuntaan.
Nyt olen yrittänyt löytää netistä yhteisöllisiä auton entisöintitiloja, mutta en jostain syystä ole löytänyt yhtään. Jos niitä on, ovat oletettavasti poissa netistä täysin, ja niistä kuulee muita reittejä pitkin?
Itselleni ajatus siitä, että kaupungissa asuessani (Ei omakotitaloa tai omaa tallia), joutuisin harrastelemaan 500€/kk vuokrahinnalla yksin tallissa, tuntuu melko kolkolta ajatukselta, ja joudun miettimään tarkemmin että kannattaako tähän lähteä.
Olisi mielenkiintoista kuulla missä itse laitat / entisöit auotasi? Onko sinulla oma autotalli, vuokraatko autotallia vai oletko onnistunut löytämään yhteisöllisen tilan? Ja jos laitat itseksesi autoa, oletko onnistunut löytämään yhteisöllisyyttä auton laittoon? Tästä olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia. Voisi myös kuvitella että minun ikäluokkani (n.40v) tässä vaiheessa olisi kiinnostunut 80-90-luvun autojen laitosta ja olisi kehittynyt jotain kasari / ysäri -autokerhoja, onko näitä?
Yst. Terv. Aleksi
Yhteisölliset entisöintitilat
Yhteisölliset entisöintitilat
*900 Turboa etsimässä*
Re: Yhteisölliset entisöintitilat
Jaa onko jenkkikerhot pienentyneet
Viimeksi käynyt camaroa em kerhossa vähän vetämässä bensalinjaa
Nosturilla
Ennenvanhaan ei ollut edes nostureita noissa tiloissa
Viimeksi käynyt camaroa em kerhossa vähän vetämässä bensalinjaa
Nosturilla
Ennenvanhaan ei ollut edes nostureita noissa tiloissa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Onhan noita kimppatalleja ja harraste kerhojakin olemassa. Kimppatallit taitaa olla usein kaveriporukoiden yhteisiä joten ei niissä hirveästi ole varmaan vaihtuvuutta. Paikkakuntakin auttaisi vinkkaamaan mahdollisesta toiminnasta. Taitaa vaan olla niin että halvat kimppatallit on kadonneet ainakin pk-seudulta. Itse harrastelen sen vähän mitä ehdin omassa tallissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Kyselin muutama vuosi sitten tarvetta moiseen täällä päin suomea ja yhtään halukasta ei löytyny..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Omassa kahden auton tallissa vuodesta 1992. Aluksi oli tilaa, kun talissa ei ollut muuta kuin juuri maalattu betonilattia ja -57 mersu. Nykyään se on melko täynnä autoharrastukseen liittyvää ja -57 mersu.
Kimppatallissa olen yhden Datsun-projektin tehnyt kaverin kanssa. Kun kimppatallissa on hyviä osaavia kavereita, niin projektit edistyy vauhdilla. Tosin joidenkin autot seisovat silti vuosia edistymättä mihinkään.
Kimppatallissa olen yhden Datsun-projektin tehnyt kaverin kanssa. Kun kimppatallissa on hyviä osaavia kavereita, niin projektit edistyy vauhdilla. Tosin joidenkin autot seisovat silti vuosia edistymättä mihinkään.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Joo se hyvä puoli että joillakin kavereilla siellä Focus on muiden autoissa eikä niinkään omassa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,