Auto 900i vm.90, uusi kytkin, vaihdettu molemmat sylinterit, vivuston toiminta ja kepin keskitys tarkistettu, ykkönen ei mene päälle, muut vaihteet toimii asiallisesti. Mitä nyt pitäisi tehdä ? Ei ainakaan vielä viitsisi nostaa konetta laatikkoineen pois. Laatikon öljyt vaihdettu viimeksi -96, eli
ne ainakin vaihdan seuraavaksi. Tuskin auttaa, mutta kumminkin. Auto muuten hyvässä kunnossa, ei ruostetta, maalipinta siisti, yleiskuva asiallinen, nippelintarkka huoltohistoria koko ajalta. Onko kokemusta vastaavasta ja onko sopivia laatikoita myynnissä ?
ykköstä ei päälle
Oli omas ostaessa sama vika ku ostin sen. En muista tarkkaan et mikä se syy oli, mut Turun Metro-Autoon auto vietiin ja fiksattiin, kalliiks tuli, mut kyl toimi välillä, omasta mielestä ei kannata viedä sinne.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Kannattaa ainakin tarkistaa vaihdekepin palkeen alla olevien kolmen kiinnitysruuvin kireys. Oletko kokeillut ilmata ylipaineella systeemiä? Eli polkupyörän pumpulla vähän painetta säiliöön ja ilmaruuvi auki. Pääsylinteri ei tahdo muuten ilmautua. Kytkinpolkimen reijän väljentyminen vaikuttaa myös, olettaen että vika johtuisi huonosti irrottavasta kytkimestä. Veikkaan että öljynvaihto auttaa takkuiluun paljonkin.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
ykköstä ei päälle
Siis, kytkimeen ON kaikki tehty. Jos Turun Metro-Autossa homma on osattu hoitaa, niin kai se on jonkun saabistinkin tiedossa. Omat ja sukulaisten kyvyt riittävät siihen saakka, kun ei tarvitse konetta ja laatikkoa nostaa. Pienetkin vinkit .....
Ykkönen
Eihän tuo Saabin laatikko mikään kaikkein helpoin / mukavin ole käyttää, mutta ainakin itse olen joten kuten saanut pelittämään:
-Rauhalliset vaihdot
-Ykköselle kakkosen kautta, jos kerta kaikkiaan ei keppi muuten uppoa
-Kaksoispoljenta ylöspäin ja välikaasua alaspäin
-Hypoidiöljyt tekivät hyvää
Tosin, Aerolla on ajettu 170km (hypoidit viime kesältä) ja -84 900i:llä 227tkm, joten hirveän kuluneita eivät voi vielä olla? Suunnitelmissa on vaihtaa molempiin laatikkoöljyt, hiukan hirvittää kun tuo -84 ei tiputa öljyä, että miten hypoidien kanssa käy kun on niin ohutta..
-Rauhalliset vaihdot
-Ykköselle kakkosen kautta, jos kerta kaikkiaan ei keppi muuten uppoa
-Kaksoispoljenta ylöspäin ja välikaasua alaspäin
-Hypoidiöljyt tekivät hyvää
Tosin, Aerolla on ajettu 170km (hypoidit viime kesältä) ja -84 900i:llä 227tkm, joten hirveän kuluneita eivät voi vielä olla? Suunnitelmissa on vaihtaa molempiin laatikkoöljyt, hiukan hirvittää kun tuo -84 ei tiputa öljyä, että miten hypoidien kanssa käy kun on niin ohutta..