Huomasit varmaan tekstin olevan lainatun ja takuu aikana jokainen noudatti (pelkkä oletus, en tunne kaikkia ostajia).shamrock kirjoitti: ↑Pe Marras 14, 2025 23:13Kuka tämänikäisissä autoissa oikeasti noudattaa jotain longlife-ohjelmaa ... tai Suomessa ylipäänsä? Öljynvaihto on niin halpa ja nopea homma, että mun mielestä vain yks nyrkkisääntö riittää: kymppitonni tai kevät ja syksy. Riippuen siitä kumpi tulee ensin vastaan.Monikossa kirjoitti: ↑Pe Marras 14, 2025 20:03"Kaikille nyt vielä selvyydeksi, ei se ole huoltovapaa. Ketjusarja voi olla vaihtokunnossa jo 165tkm kohdilla. Näin oli entisessä 9-3:ssani. Aamulla töihin lähtiessä ääni oli sama, kuin vetäisi riimua peltiämpäristä. Tasapainoketju oli niin venynyt, että se oli jo syömässä uraa jakopään koteloon ja jakopään ketjusta oli kiristin ihan ulkona. Kaikista erikoisinta oli se, että autoa oli huollettu huolto-ohjelman mukaan ja öljytkin vaihdettu joka vuosi, jos kilometrit eivät tulleet longlife ohjelman mukaan täyteen (30tkm)."
Osa sen jälkeen sinne asti kun huohotin ongelmat alkoi tulla esiin, osa jatkoi senkin jälkeen huoltoohjelman mukaan, osa jatkaa edelleen, osa ei vaihda ollenkaan öljynvaihdon ollessa heille öljyyhtiöiden keksimää hapatusta.