M: Saab harrastus

M: Myydään A: Annetaan
Vastaa Viestiin
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3647
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

M: Saab harrastus

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Pitkän mietinnän ja todella pitkän harkinnan tuloksena sekä osittain mielenkiinnon suuntautuessa muihin asioihin päätin että nyt voisi olla hyvä hetki jättää tämä harrastus nimeltä saab määrittömäksi aikaa pois elämästä.

Paketti tarjoaa 3kpl saab 9000 autoja sekä pakettiautollisen verran varaosia kyseiseen malliin.

Auto nro 1 on 13v ollut omistuksessa oleva saab 9000 2.0t jubileum vm.1997 jossa ei ole paljoakaan tekemistä tehtaalta lähteneeseen autoon. Autosta penkitetty muutama vuos takaperin E85 468hv ja vajaa 600nm vääntöä,penkkilaput löytyy. Tehty aeroa vastaavaksi sisältäen aeron täydellisen mustan sisustan jalopuusomisteilla.

Tekniikkana 2.0 vaparin moottorista kasattu turbokone. Tp-akselit poistettu sekä asianmukaisesti niiden öljynkierto tulpattu. Kannessa Volvon venajouset ja b202 nokat. Suuttimina ev14 bosch 1000. 3bar map löytyy myös,ahtimena holset hx35,muistaakseni 14 pakopesällä oleva. Luonnollisesti 3" putkisto koko auton mitalta kahdella läpivirtaavalla vaimentimella. Moottori kasattu 2015 - 2016 välisenä aikana. Välijäähdytin 600x300x76 sekä 2.5" ahtoputkilla. Kytkimenä sacsh sre sekä työsylinterille menevä teräspunoletku polkimelta. Vaihteistona 3.61 aavikkoloota quaifen lukolla varustettuna. Seisovalla maililla tällä kombolla olen ajanut 272kmh nelosvaihteella.

Autohan ei ole ulkokuoreltaan mikään näyttelyesine ja tarkoituksella haettu kyseinen lookki ettei kiiltele eikä kimaltele vaan juttu on auton tekniikka. Vanteina super aerot. Aeron korisarja löytyy kun on alkuperäinen jubi kyseessä. Korilla ajettu 380tkm,moottorilla n.20tkm. Katsastettu 6/2025.

Auto tällä hetkellä talvisäilytyksessä. Kytkinlevy pitää vaihtaa ja mahdollisesti työsylinteriin tiivisteet kun poljin ottaa puolesta välistä liikerataa ja ilmaus ei onnistunut.

Auto nro2 saab 9000 2.0tA 1998 sport. Auto täysin liikennekelpoinen ja on katsastettu 10/2025. Ajettu 380tkm,mittaristo vaihdettu täysipainoiseen jossa turbomittari ja näin ollen on 10tkm pienempi lukema,alkuperäinen mittaristo löytyy. Tehtaan alkuperäisellä webastolla joka toimii. Koriltaan hyvinkin järkevässä kunnossa,ruostetta ei juurikaan ole. Ilmastointi täytetty toissa kesänä. Ainoa häiritsevä ominaisuus joka satunnaisesti ilmaantuu on keskuslukituksen toimimattomuus, herjaa piktogrammissa aukinaista kuskinovea satunnaisesti joskaan ei aina. Oven kahvassa oleva mikrokytkin ilmeisesti kiukuttelee joka sotkee myös ajoneston ja näin ollen auto ei silloin tahdo lähteä käyntiin. Mustalla nahkasisustalla jossa kuskinpenkissä käytön jälkeä.

Auto nro3 on saab 9000 2.0i MY96 joka on toimittanut varaosa-auton virkaa ja tarpeen mukaan siitä on osia otettu,muuten toimiva mutta bensapumppu kaput ja jarrut huonot koska toinen takajarrusatula irti. Autosta löytyy käyntivideota ja moottori käy hyvin.

Näiden lisäksi vielä pakettiautollinen kaikenlaista osaa mitä on vuosien saatossa tullut purettua varaosa-autoista. Osaa on paljon.

Autot myydään projekteina ilman minkäänlaista takuuta koko könttänä eikä sisällä palautusoikeutta saati vittuilun kuuntelua. Tämä pitää mahdollisen ostajan sisäistää ja pitää mielessä ostaessa!

Hintapyyntö kaikelle on iso mutta ei kata edes tuon ensimmäisen auton rakennuskuluja,sen verran on vuosien aikana laitettu siihen kiinni.

Hintapyyntö 8500e ja näytöt sopimuksen mukaan. Varaosa sekä 1998 tonnarin näytöt onnistuu melkeinpä joka päivä mutta talvisäilytyksessä olevan auton vain viikonloppuisin johtuen säilytyspaikan ollessa 45km päässä omasta asuinpaikasta.

Autot sijaitsevat Keski-Suomessa Jyväskylän lähettyvillä

YV:nä voi tiedustella näin alkuun ja jos siltä tuntuu että uskaltaa soittaa niin saa yvnä numeron .
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin