https://www.hs.fi/suomi/art-2000011623891.html
Teslakuskit jättäkööt aletuotteet mätänemään ruokahävikkiin, kun pelastavat maailmaa jo liikaakin suristelemalla ympäriinsä sähkövatkaimilla
Yleisin väri näissä on se santanderin valkoinen

" Syytteen mukaan pariskunta ei päässyt pakenemaan autosta, sillä vuosimallin 2018 Tesla Model 3:n ovet lukittuivat."
Kyllä on automaattinen lukitus ulkopuolelta auton lähdettyä liikkeelle monissa autoissa. Sen ominaisuuden vain saa pois päältä. Näin olen omassani sen asettanut. Tätä automaattista lukitusta useat käyttää lähinnä siitä syystä, ettei kukaan kesken autoilun pysähdyksissä ollessa pääse tunkeutumaan autoon. Toki lukituksen voi kyllä sitten asettaa napista myös erikseen niin halutessaan, kun automaattinen lukitus ei ole päällä.Janza kirjoitti: ↑Su Marras 30, 2025 16:15Taitaa aika monessa polttomoottori-autossakin ovet mennä automaattisesti lukkoon kun lähtee ajamaan, ja kun ne on lukossa niin eihän ne ulkopuolelta tahdo aueta![]()
Luulisi lehtijutun pariskunnankin olleen etupenkeillä ja etuovissa kuitenkin on ihan mekaaninen avaus sisäpuolelta mikä toimii ilman sähköä, edellyttää toki että kykenee kahvaa kääntämään.
Kolmosessa on ulkopuolella ihan mekaaninen kahva. Sisäpuolella on sähköinen, mutta myös mekaaninen löytyy, eli siltä osin kolmonen ei juuri eroa perusautosta.petrisa kirjoitti: ↑Su Marras 30, 2025 16:50Kyllä on automaattinen lukitus ulkopuolelta auton lähdettyä liikkeelle monissa autoissa. Sen ominaisuuden vain saa pois päältä. Näin olen omassani sen asettanut. Tätä automaattista lukitusta useat käyttää lähinnä siitä syystä, ettei kukaan kesken autoilun pysähdyksissä ollessa pääse tunkeutumaan autoon. Toki lukituksen voi kyllä sitten asettaa napista myös erikseen niin halutessaan, kun automaattinen lukitus ei ole päällä.Janza kirjoitti: ↑Su Marras 30, 2025 16:15Taitaa aika monessa polttomoottori-autossakin ovet mennä automaattisesti lukkoon kun lähtee ajamaan, ja kun ne on lukossa niin eihän ne ulkopuolelta tahdo aueta![]()
Luulisi lehtijutun pariskunnankin olleen etupenkeillä ja etuovissa kuitenkin on ihan mekaaninen avaus sisäpuolelta mikä toimii ilman sähköä, edellyttää toki että kykenee kahvaa kääntämään.
Tuon Teslan osalta ei kai tuon automaattisen lukituksen poistosta olisi käsittääkseni ollut mitään apua, kun oven kahva ulkopuolella nousee sähkön avulla ja sähköt olivat autosta siltä osin kateissa palon vuoksi. Perinteinen kahva kyllä olisi kyllä toiminut, kunhan vain tuo lukitustoiminto ei ole ollut päällä.
Tesla kirjoitti: CAUTION
Only use the manual door release when Model 3 has no power or if otherwise necessary. When Model 3 has power, use the button located at the top of the interior door handle. Use caution when using the manual door release; the window will not automatically lower when the door is opened and damage to the window or vehicle trim may occur.

Yhdysvalloissa ja Kanadassa Tesla on joutunut takaisinkutsumaan yli kaksi miljoonaa autoa ohjelmistovirheen vuoksi, joka lisäsi törmäysriskiä.
: Tesloilla sattuu Yhdysvalloissa keskimäärin 5,6 kuolemaan johtavaa onnettomuutta miljardia ajettua mailia kohden, mikä on lähes kaksinkertainen verrattuna kaikkien automerkkien keskiarvoon (2,8). Suomessa sähköautopalot ja Tesla-onnettomuudet ovat harvinaisia, mutta ne saavat paljon julkisuutta.
Autossahan ei ole ulkopuolella ovenkahvoja laisinkaan. Pelkkä sähköinen painonappi, josta painamalla ovi aukeaa (sähköllä).2021–25 MACH-E – 12 V:N AKUN PURKAUTUMINEN, LUKKIUTUNEESEEN AJONEUVOON ANSAAN JÄÄMISTÄ KOSKEVAT VÄITTEET
Takaisinkutsu keskeneräinen
Kuvaus
2021–25 mach-e – 12 v:n akun purkautuminen, lukkiutuneeseen ajoneuvoon ansaan jäämistä koskevat väitteet
Kampanjanro
25S65