Motonet ja loistava palvelu.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja Soki »

Mätänetissä on tunnetusti aina ollut vähän nihkeä, hidas ja ammattitaidoton asiakaspalvelu… Aika vähän tullut asioitua em syiden vuoksi, kuin nyt satuin -onneton- poikkeamaan kun laturi piti pikaisesti saada.

Mutta oletko koskaan-missään kohdannut tilannetta että kauppa ei palauta takuuaikana hajonneesta tuotteesta rahoja. Vika on siis todettu, hyväksytty ja palautus luvattu maksaa tilille, rahoja vaan ei kuulu.

Toimin kuten poliisi nykyisin ohjeistaa; odota viikko ja tee sitten rikosilmoitus. Otin yhteyttä myös kuluttaja-asiamieheen.
- Vahinko ei ole iso; Osramin valmistama 30.- akkulaturi. Mutta se periaate.

Saapa nähdä vaikuttaako tuo polliisin yhteydenotto yritykseen mitään? Vai mahtavatko kissalanpoijjaat edes tehdä muuta kun kirjata ilmotuksen, syödä munkin ja ajaa porukalla valot vilkkuen ABC:lle ilmaisille kahveille :lol:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24861
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Aika rajua kirjoitusta koska kyseisessä paikassa aika monta saabistia myös asiakaspalvelutyössä.

Mutta juu harmittaa varmaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja Soki »

Ei tämä niin kovin harmita, enemmän naurattaa ja siksi ajattelinkin kertoa tästä kaikille muillekin. Sellainen jouluinen kevennys tuomaan hymyä huulille kaikille saabisteille.

Toki tämä on vain minun kokemukseni ko puulaakista ja vain muutamasta Etelä- Suomen liikkeestä. Varmaan jossain myymälässä on/voi olla osaavaakin porukkaa, en sitä kiellä. Minun kohdalle ei ole sattunut moisia. Toki olen asioinut aika harvakseltaan, aiempien varsin huonojen kokemusten toisaalle johdattamana…

Ennenkin on siis vaihtamiset ja palautukset ollut hankalia, enkä ole enää vuosiin uskaltanut ostaa esim mitään autonosia ”tiskiltä”. Eikä mieleenkään ole tullut enää yrittää palauttaa jokin sopimaton kokkare, jos pakkausta on edes ravotettu sen vastaavuuden toteamiseksi.
Monikossa
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Jos et erikseen sopinut maksusta ja olet motonetin kantaasiakas menee raha "ostotilille", en muista oikeaa termiä.
Luottokortilla tai klarnalla ostettaessa menee ruuhkasta riippuen viikkoja min.14 vrk. palautukseen ja kortti jolla ostettu pitää olla mukana jota vingutetaan.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8319
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja mestari »

Hain jölynputsarin.ei käynyt
Sit kun taas oli asiaa kaupunkiin vein sen ajatuksena vaihtaa mutta siinäkin on kk aikaikkuna eli jäi vaihtamatta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja Soki »

Käteisellä ostettu ja tilille lupasivat maksaa, -tilisiirto saattaa kestää hetken- oli Aspan vastaus. Tästä on kohta 3 viikkoa :lol:
Niin, ja toi pankkisysteemihän muuttui tuossa jokuviikko sitten reaaliaikaiseksi. Eli kun painat siirrä-> rahat näkyy (suomalaisissa pankeissa) saman tein… En nyt oikein usko että tässä olisi kiinni ylityöllistetystä konsernin kirjanpito-osastostakaan. V1ttuuntunut aspa vaan ei ole laittanut asiaa eteenpäin, syystä-tai-toisesta.

Toki on ymmärrettävää että tuotteissa on vaihtoaika. Se on ihan kaupan kädenojennus eikä perustu mihinkään lakiin tmv. Tässä tapauksessa kysymys on takuusta vikaantuneeseen laitteeseen. Kuluttajasuoja antaa aika selvät askelmerkit asian hoitamiseen, aikatauluineen.

Kaikkein käsittämättömintä on minulle kunnei näistä takuuvaihdoista edes tule mitään kulua kaupalle ja silti koitetaan vetkuttaa ja laistaa vastuista. Valmistaja antaa uuden tilalle, toki myyjä menettää saadun katteen mutta sen voi saada takaisin pitämällä asiakkaasta huolta niin ostaa/valitsee sitten uuden vastaavan tilalle.
Tietysti se ammattimyyjä hoitaa asian niin että varmuuden vuoksi kannattaa valita joku hiukan laadukkaampi (ja kalliimpi) laite ja näin saa asiakkaan jopa palaamaan uudestaan ostoksille, huolimatta negatiivisesta kokemuksesta. Ihan perus juttu. Olis myös toiminut minun tapauksessa, ctekiä mennin ostamaan alunperinkin, mutta saituus iski ja ostin halvemman rimpulan. Jos olisi ollut myyjä saapuvilla ei olisi tullut takapakkia. Myyjät on aika oleellisia kaupassa :roll:
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4870
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

nalleolut kirjoitti:
Pe Joulu 19, 2025 09:11
Aika rajua kirjoitusta koska kyseisessä paikassa aika monta saabistia myös asiakaspalvelutyössä.
Mitä merkitystä sillä on minkä auton omistajia tai harrastajia siellä on töissä 8O :?:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8319
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja mestari »

öö oisko vaikka sellasta että tuo nopeutta tiskillä kun saabisti tietää mitä toinen haluaa niin ei tule vikaosia
vähän ninku paisetta korvaläääkäri puhkasee nielussa ku se tietää versus kielitaidoton tk keikkalääkäri :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 9290
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja aero »

Tietää jos tietää, aina ei välttämättä saabistikaan tiedä. Eikä ei-saabistiuiskaan takaa tietämättömyyttä.

Motonet, kuten varmaan moni muukin iso ketju, on asiakaspalvelun osalta kuitenkin kasa yksittäisiä suorittajia. Jos ei ole tuttuja naamoja, niin on tuurista kiinni sattuuko siihen tiskin toiselle puolelle asiakaspalvelun ammattilainen, ehkä jopa autoja harrastava sellainen vai tyyppi, joka sattuu olemaan töissä siellä. Ja kun niitä myymälöitä on aika monta ja jokaisessa aika monta työntekijää, niin jo kaksi peräkkäistä asiointikokemusta voi tasoltaan erota kuin yö ja päivä. On tullut turistua joskus autoharrastaja-asiakaspalvelijan kanssa kotva asiaa ja asian vierestä, mutta myös lausuttu kaivattu osa 2-3 kertaan hitaasti ja lopulta opastettu että miten löytää perille.

Tämä ei toki selitä sitä, jos ketjun aloittajalle ei meinaa rahanpaltautus speksien mukaan onnistua ollenkaan, koska eihän tuo voi tyystin olla yksittäisten duunarien varassa vaan sen pitää mennä ihan prosessilla. Jos se prosessi ei toimi, niin jossain syvemmällä sakkaa kuin yksittäisissä duunareissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24861
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

petrisa kirjoitti:
Pe Joulu 19, 2025 18:21
nalleolut kirjoitti:
Pe Joulu 19, 2025 09:11
Aika rajua kirjoitusta koska kyseisessä paikassa aika monta saabistia myös asiakaspalvelutyössä.
Mitä merkitystä sillä on minkä auton omistajia tai harrastajia siellä on töissä 8O :?:
Ihan yleisellä tasolla... Se asiakaspalvelija saataa olla kaupankassa koulutuksen omaava. Mut fakta on se jos ei ostaja tiedä mitä ni myyjän on hankala ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja Cona »

Oman kokemuksen mukaan M-netin osat on osuneet ihan hyvin, kun on itse ensin tuplatsekannut, että ko. malliin tarjottavan osan pitäisi käydä.

Aika moni on autouransa alkutaivalta tuolla tiskin takana taapertanut. Voiko kyseisen firman hintatasolla ja toisaalta myyjän kokemuksella (ja korvauksella) vaatia vaikkapa Vehon luokkaista asiantuntemusta, sitä voi jokainen miettiä.

Asiakaspalvelu on asennelaji. Mutta kyllähän siinä tiskillä ukkoa ja akkaa lappaa liukuhihnalta ja päivän ja viikon mittaan saattaa kyllästymispiste löytyä.

On suhteellisesti helpompaa myydä yhden valmistajan OEM varaosia kuin 97% suomen autokannan kattavia useiden eri tukkurien toimittamia osia. Aina asiakaskaan ei ole oikeassa. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2465
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja anv »

Kevennyksenä ylläolevaan. Mun emäntä on kaupan alalla ja kuuli kun asiakas kyseli kolleegalta "alatoopia". Emäntä nauroi vielä kotonakin vedet silmissä tilannetta. Kolleega nimittäin oli vienyt asiakkaan naisten hygieniaosastolle, joskos täällä sattuis olemaan :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin