Käteisellä ostettu ja tilille lupasivat maksaa, -tilisiirto saattaa kestää hetken- oli Aspan vastaus. Tästä on kohta 3 viikkoa
Niin, ja toi pankkisysteemihän muuttui tuossa jokuviikko sitten reaaliaikaiseksi. Eli kun painat siirrä-> rahat näkyy (suomalaisissa pankeissa) saman tein… En nyt oikein usko että tässä olisi kiinni ylityöllistetystä konsernin kirjanpito-osastostakaan. V1ttuuntunut aspa vaan ei ole laittanut asiaa eteenpäin, syystä-tai-toisesta.
Toki on ymmärrettävää että tuotteissa on vaihtoaika. Se on ihan kaupan kädenojennus eikä perustu mihinkään lakiin tmv. Tässä tapauksessa kysymys on takuusta vikaantuneeseen laitteeseen. Kuluttajasuoja antaa aika selvät askelmerkit asian hoitamiseen, aikatauluineen.
Kaikkein käsittämättömintä on minulle kunnei näistä takuuvaihdoista edes tule mitään kulua kaupalle ja silti koitetaan vetkuttaa ja laistaa vastuista. Valmistaja antaa uuden tilalle, toki myyjä menettää saadun katteen mutta sen voi saada takaisin pitämällä asiakkaasta huolta niin ostaa/valitsee sitten uuden vastaavan tilalle.
Tietysti se ammattimyyjä hoitaa asian niin että varmuuden vuoksi kannattaa valita joku hiukan laadukkaampi (ja kalliimpi) laite ja näin saa asiakkaan jopa palaamaan uudestaan ostoksille, huolimatta negatiivisesta kokemuksesta. Ihan perus juttu. Olis myös toiminut minun tapauksessa, ctekiä mennin ostamaan alunperinkin, mutta saituus iski ja ostin halvemman rimpulan. Jos olisi ollut myyjä saapuvilla ei olisi tullut takapakkia. Myyjät on aika oleellisia kaupassa
