900i -87 kytkin remontti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

900i -87 kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

lueskelin tuossa edellisä keskusteluja, mutta en löytänyt tietoa siitä tarvitaanko jotain erikois työkalua kun vaihtaa kytkin paketin (siis kaikki muuta paitsi työsylinterin ja pää sylinterin?)
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11633
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

"Erikoistyökalu" on se asetelman levyjousen ja kotelon väliin asetettava panta/vaijeri/jarruputki/rautalanka, joka pitää jousen sisäänpuristuneena niin, että saadaan tilaa asetelman ja työsylinterin pois paikaltaan ja takaisin pujottamista varten.

http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutch_step1.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

kiitos..

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

tietosta.. edellisen kerran ähelsin volvon kytkimen kans ja siin tuli eteen kauppaan lähtö..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Hommaa n:4mm rautalankaa, taivuttele siitä sellainen ympyrä että se mahtuu levyjousien ja "käpälien" väliin
Kuva
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

kiitos tarkennuksesta.. eiköhän näillä eväillä kytkin remontti hoidu täytyy koittaa.. iski vaan kauhu et mitä tapahtu ku tänään muija löi auton käyntiin vaikka olin kieltänyt ja kytkimestä roiskahti jarrunestettä ulos.. rupesin miettimään et eihä kele oo hajonnu työsylinterikin..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä se työsylinteri kannattaa vähintäänkin purkaa ja vaihtaa siihen uudet tiivisteet silloin, kun se on irtaallaan. Tiivisteet ei hirveitä maksa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

hyvä pointti.. kiitos siitä..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Vastaa Viestiin