Puuhastelua USA-keula kuupan parissa.
Re: Puuhastelua USA-keula kuupan parissa.
Minusta kuupan kuuluukin olla vähän keulivan näköinen.
Ja niinhän se luonnostaan onkin, kun etupyörän edessä on paljon enempi tilaa kuin etupyörän takana ja takarengas on osittain piilossa, niin tuo kyljen toteutus kokonaisuutena tekee autosta about väkiste keulivan näköisen, jos yrittää saada sitä efektiä pois niin melkeenpä tarttee korkeen takajousituksen ja jonkun etulipan vääntämään visuaalista olemusta.
Ja niinhän se luonnostaan onkin, kun etupyörän edessä on paljon enempi tilaa kuin etupyörän takana ja takarengas on osittain piilossa, niin tuo kyljen toteutus kokonaisuutena tekee autosta about väkiste keulivan näköisen, jos yrittää saada sitä efektiä pois niin melkeenpä tarttee korkeen takajousituksen ja jonkun etulipan vääntämään visuaalista olemusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Hyvin perusteltu!
Keula korkeella etiäpäin

Keula korkeella etiäpäin

Harrasteautot:Saab 96 V4 -75 MR
Ford Mustang GT " foxbody" -89
noista sivupotreteista päätellen ei se keuli, vaan on just sopusuhtainen. Niinkuin aero sanoikin niin helposti tulee keuliva fiilis kun takakaari peittää osaksi takarenkaat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Ok! Taidan näillä näkymin unohtaa soveltuvan jousipuristimen hankinnan. 
Turussa Yliopistonkadulla oli myymälä ennen Kaaarinan tavarataloa.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Ok, vähän herättikin ihmetystä tämä Kaarina
Ei siinä että paikassa mitään vikaa olisi, mutta onhan tosiaan tihemmin kansoitettujakin paikkoja Suomessa aloittaa uudella yrityksellä.
Niin joo, myös kuupan perää kohti laskeva hartialinja tekee visuaalista keulimisefektiä.
Lainasin härskisti hieman tätä kylkiprofiilikuvaasi:

...ja hyvin hätäisesti (=en jaksanut siivota kaikkia anomalioita jne pois kuvasta - taustalla näkyy myös alkuperäinen asento, josta on apua keulan pudotuksen hahmotuksessa) käänsin koria keulaa laskien kuvankäsittelyohjelmalla. Ensimmäiseen kuvaan koetin saada hartialinjan näyttämään keulimattomalta, niin helma on ainakin mun silmään jo ihan kauheen näkösessä etukenossa ja silti pyöränkotelot ja korkea etupää näyttää keulivalta:

Toisessa upotin keulan niin, että etupyörä uppoaa koteloonsa lähes yhtä piiloon kuin takapyörä ja tämä on mun silmään jo hyvinkin irvokas ja silti etupyörän edessä on paljon tyhjää kuupan keulamuodon ansiosta:

Lainasin härskisti hieman tätä kylkiprofiilikuvaasi:

...ja hyvin hätäisesti (=en jaksanut siivota kaikkia anomalioita jne pois kuvasta - taustalla näkyy myös alkuperäinen asento, josta on apua keulan pudotuksen hahmotuksessa) käänsin koria keulaa laskien kuvankäsittelyohjelmalla. Ensimmäiseen kuvaan koetin saada hartialinjan näyttämään keulimattomalta, niin helma on ainakin mun silmään jo ihan kauheen näkösessä etukenossa ja silti pyöränkotelot ja korkea etupää näyttää keulivalta:

Toisessa upotin keulan niin, että etupyörä uppoaa koteloonsa lähes yhtä piiloon kuin takapyörä ja tämä on mun silmään jo hyvinkin irvokas ja silti etupyörän edessä on paljon tyhjää kuupan keulamuodon ansiosta:

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Kiitoksia aero että käytit aikaasi näihin muokkauksiin, itseltäni ei olisi onnistunut.
Lisää vahvistusta siitä että oikeassa asennossa on kuuppa joten ei ole aihetta koskea jousiin.
Lisää vahvistusta siitä että oikeassa asennossa on kuuppa joten ei ole aihetta koskea jousiin.
Jos tuo kuva olisi yhtä paljon etuviistosta otettu kuin nyt taka, niin keulassa näkyisi tyhjyyttä täyttämässä pakoputkea ja hinauskorvaketta. Kun vertaa kyljen helmaa maan pintaan, niin tuossahan on just sopivasti lievä etunoja
Oikeasti keulivasta asennosta voin sanoa, että sekä Viipassa ja yhdessä Kuupassa kun oli näin, niin olivat levottomia rekan perässä maantienopeuksissa. Jättöpyörteet tais päästä pyörimään keulan alle.
Oikeasti keulivasta asennosta voin sanoa, että sekä Viipassa ja yhdessä Kuupassa kun oli näin, niin olivat levottomia rekan perässä maantienopeuksissa. Jättöpyörteet tais päästä pyörimään keulan alle.
Hyvää diagnoosia! Itse asiassa olen tosi tyytyväinen kuupan ajo-ominaisuuksiin, ne on juuri sitä mitä olen kaivannut. Korkea profiiliset pyörät tuo pehmeyttä kulkuun verrattuna nykymuodin mukaisiin matalaprofiilisiin renkaisiin. Jousituskin on sopivan pehmeä ja nykyisillä huonokuntoisilla teillä ei voi muuta kuin nauttia mukavasta kulusta, pikku reiät ja routapaikat ei juuri haittaa menoa.
Mulla on ollut "huono" tapa viritellä harrastepelien alustoja urheilullisempaan suuntaa=kovemmaksi ja matalammaksi. Sitä ei tämän auton osalta tulla tekemään vaan nautitaan pehmeästä ja rauhallisesta kulusta.
Mulla on ollut "huono" tapa viritellä harrastepelien alustoja urheilullisempaan suuntaa=kovemmaksi ja matalammaksi. Sitä ei tämän auton osalta tulla tekemään vaan nautitaan pehmeästä ja rauhallisesta kulusta.