Ei kannata vaihtaa uudempaan turvallisempaan puhelimeen
Ongelmat alkoi,vaihdettuani uuteen turvallisempaan puhelimeen, entisessä OnePlus Nord CE3 Lite puhelimeen ei saanut enää ominaisuuspäivityksiä, tietoturvapäivityksiä vielä tuli, ajatteli, että vaihdan uuteen turvallisempaan OnePlus 13 puhelimeen, siihen tulee 5 vuotta ominaisuupäivityksiä, tietoturvapäivityksiä vielä tuon jälkeenkin. Google ei hyväksynyt enää uutta puhelinta s-postin lukuun, vaikka kaapelilla otin kaikki asetukset, ohjelmat ja tallennetut kuvat ym…. Niinkuin kopion entisestä puhelimesta. Ei kopioinut s-posteja, puhelinnumeroita eikä txt-viesteistä kaikkea, vaan viimeisiä jäi kopioitumatta. Ajattelin, etten mitään hyvin tärkeää kuitenkaan menettänyt. Vaan eipä päästänyt tietokoneellakaan s-postiin, kun ei antanut lupaa kännykän ollessa hiljaa kaikesta viesteistä. Muu ei sitten auttanut, asenntelin kaiken uudelleen, samalla tavoin kaapelin välityksellä, kuten ensimmäiselläkin kertaa, vika oli siinä, että kun piti kirjautua s-postiin, antoi kyllä kännykkään txt-viestinä, s-postiisi on tullut 6-numeroiunen tarkistuskoodi, anna se tyhjänä olevaan kirjautumisruutuun. En päässyt lukemaan s-postia tabletillakaan, samma vaan jankutti, kuin tietokoneellakin, ajatteli että ompahan noita vanhoja laitteita kasa tuossa, kokeilen niillä, josko pääsisin s-posteja lukemaan, en päässyt Nokia XR20 puhelimellakaan s.postiin, sitten kokeilin vielä Nokia 8,1 puhelimella, ei mitää herjaa, pääsin s-postiin, oli kai riittävän turvaton tuo monen vuoden takainen puhelin. Päivittelin kaikki olemassa olevat laitteeni viimeiseen päivitykseen asti. Kaikki tuntui toimivan hyvin, OnePlus 13-puhelimeenkin tuli ”kyllä” kehotus, kaksi eri kertaa kokeilin, toimi molemmilla kerralla normaalisti. Seuraavana aamuna eli 1.4-26 eli aprillipäivänä, tietokoneella ajattelin aamutuimaan lukea s-postini, eihän siitä mitään tullut, punainen ”lappu” loisti ilmoitti ”liian monta yritystä” kuukauden päästä saat tunnistuskoodin puhelimeesi, Hassua vielä, kun kokeilin vielä uudelleen kirjautumista, näytti kuitenkin vielä puhelinnumeron, kehottaen vastaamaan ”kyllä”viestiinsä, mutta se puhelimennumeron edessä oli Amerikan lippu, enkä päässyt sitä muuttamaan suomen lipuksi. Nyt minulle riitti, Trump, Tekoäly ja Google on kompuksessa keskenään niin vahvasti, että ei Suomipojalle kannata antaa turvallista puhelinta käyttöön, millähän ne sitten pääsen lukemaan ja tallentamaan s-postini.
Edit: Vahvistuskoodi s-postiin:
https://www.imagevenue.com/ME1CK4V3
Edit2: Uuden puhelimen sijaintietoja eilen katselin, olin tuon uuden puhelimen kanssa käynyt Jyväskylässä 5 kertaa, totuuden siemen kyllä on Jyväskylästä, että olemme Jyväskyläläisen foorumilaisen kanssa lähetelleet useita s-posteja, mutta puhelin on ollut koko ajan Liperissä.
Edit3: Kun olin päivitellyt kaikki laitteeni, myös tuon Nokia 8.1 puhelimen, silläkään en päässyt enää s-postiin, ja anteeksi on noita "kirotusvirheitä" tullut textiin, kai siitä nyt kuitenkin saa jonkunlaisen kuvan tapahtumista.
Edit4: On minulla Hotmail s-postiosoitekin, mutta taitaa olla samaa epävarmaa tavaraa. Nyt hoitelen s-postini tutamail kautta, on ainakin eurooppalainen, ja tuntuu toimivan.