Eli tarkoitus olisi rakennellaa kuuppaani 1.7 kone. Kaverilta sain hommattua mäntiä. Ne on tosin kaikki ylikokomäntiä, mutta siitähän selviää kun poraa lohkon.
Mutta ongelma on siinä, että niissä kelvollisissa on kahta eri sarjaa. Helmassa on pieni ero, ja samaten kiertokanget ovat hieman järeemmät kahdessa männässä. Punnitsin männät kiertokankineen ja sain painoeroksi 50g. Eli herää kysymys, voinko käyttää noita mäntiä, jos vaihdan niihin samanlaiset (tietenkin ne järeemmät) kiertokanget ja painot ovat suunnilleen samat? Piplian mukaan painoero saa olla max 13g kangen kanssa. Niin ja sitten toinen kysymys, saako 90.5mm:n ylikokomäntiin jostain renkaita?
1.7:n männät
1.7:n männät
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
männänrenkaat
Morjens!
Leveämmät eli 5mm öljyrenkailla ovat tarviketukkureilta "ei oo eikä tuu"-listoilla, 4mm öljyrenkaita löytyy vielä. Niistä mersun renkuloista: Kyllähän ne sinne sopivat kun otti päistä viilalla pois, mutta reilun kesän kestivat katkeamatta. Öljyrenkaan runko on U:n muotoinen ja taitaa olla jonkinlaista valurautaa, ei se ainakaan terästä ole. Säde taitaa muuttua juuri sen verran ettei kestä napsahtamatta käytössä. Mieluummin tee niin että osta perinteiset 4mm renkaat ja vaihda vanha 5mm renkaiden "ryppypelti" uusien kaapimisrenkaiden väliin.
Kiertokankiprobleemaan en ota suurempaa kantaa, uskoisin että kaikkien olisi hyvä painaa jokseenkin saman verran. Jos uusia kk-pultteja mielit vaihtaa niin pikkulohko-fordin eli ainakin 289 ja 302 CID kk-pultit käyvät suoraan ja löytyy jokaisesta Am.autotarvikkeesta.
teevee P:n Vee
Leveämmät eli 5mm öljyrenkailla ovat tarviketukkureilta "ei oo eikä tuu"-listoilla, 4mm öljyrenkaita löytyy vielä. Niistä mersun renkuloista: Kyllähän ne sinne sopivat kun otti päistä viilalla pois, mutta reilun kesän kestivat katkeamatta. Öljyrenkaan runko on U:n muotoinen ja taitaa olla jonkinlaista valurautaa, ei se ainakaan terästä ole. Säde taitaa muuttua juuri sen verran ettei kestä napsahtamatta käytössä. Mieluummin tee niin että osta perinteiset 4mm renkaat ja vaihda vanha 5mm renkaiden "ryppypelti" uusien kaapimisrenkaiden väliin.
Kiertokankiprobleemaan en ota suurempaa kantaa, uskoisin että kaikkien olisi hyvä painaa jokseenkin saman verran. Jos uusia kk-pultteja mielit vaihtaa niin pikkulohko-fordin eli ainakin 289 ja 302 CID kk-pultit käyvät suoraan ja löytyy jokaisesta Am.autotarvikkeesta.
teevee P:n Vee
mullakin ois tarkotus vaihtaa 1,7 koneeseeni vähän isommat männät,nyt on 90,5 ja ois aika kova jos jostain sais esim 91 tai jopa 92 mm:n männät ja järeämmät kanget mutta herää kysymys että mistä sais sellaset ja vielä uudet?? tai siis minkä auton käy nyt sillai helposti? männiks olis ilmeisesti ne ohc fordin,mutta saako isompia kun 90,5??
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00