Oljynsuodatin

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
vehkasalo
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2025 15:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oljynsuodatin

Viesti Kirjoittaja vehkasalo »

AnttiK kirjoitti:
Ma Kesä 22, 2026 14:28
Olen siinä käsityksessä, että high volume pumput olisi tarkoitettu kisakoneisiin, joissa laakerivälykset ovat tarkoituksella hieman suurempia ja sillä tavalla varmistetaan parempi voitelu käyttämällä high volume pumppua.

Omaan koneeseen ostin ensin high pressure pumpun (high pressuresta ei välttämättä juurikaan hyötyä ainakaan nettikirjoitusten mukaan). Sillä pari kesää ajettuani hankin V4:n vakio Melling M87 pumpun sekä käyttöakselin Rockauto.com:sta. Pumpun hinta noussut näköjään 64€ => 98€ 4 vuoden aikana. Tuo M87 pumppu on tarkoitettu myös 2.8 V6 koneeseen, niin luulisi sen V4:een riittävän.

Lisäys: Rockautosta näyttää saavan myös mellingin high volume pumppua noin 103€ hintaan eli ilmeisesti sama pumppu kuin tuo ruotsin klubin. Melling ainakin vaikuttaa laadukkaalta merkiltä, jos sillä on merkitystä.

https://www.rockauto.com/en/catalog/saa ... +pump,5564
Tilasin myös tuon Melling 87 pumpun joka on oletettavasti tuo Ruotsin klubin myymä pumppu jonka hinta n.180 euroa ja rahti olisko parikymppiä eli hinta n 200 €.

Rockautosta tilattuna tuli tuon pumpun hinnaksi öljypumpun akselin kanssa( 8.60€) hinnaksi rahteineen, veroineen ja tullimaksuineen 164 euroa.
Tilauksen kulun helpottamiseksi kannattaa ostoskorissa laittaa täppä kohtaan maksan ennakkoon tullit ( prepay custom charges)

Rokkiautolla on aina se niiden alennuskoodi voimassa, esim tekoalyltä voi kysyä voimassaolevan koodin joka löydään ostoskorissa laatikkoon where did you heard about us. Eihän se iso alennus ole esim tässä kaupassa tais olla 5,50 euroa
Viimeksi muokannut vehkasalo, La Kesä 27, 2026 08:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harrasteautot:Saab 96 V4 -75 MR
Ford Mustang GT " foxbody" -89
kari96
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2023 15:02

Re: Oljynsuodatin

Viesti Kirjoittaja kari96 »

Ruotsin jäähdytin ja korkki tilattu, 360 e yhteensä kuluineen...
Ei paha hinta :D
Vastaa Viestiin